Guia Completa del Transport Marítim Turístic: Creuers i Ports

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,27 KB

Transport Marítim i Fluvial Turístic

El transport turístic marítim i fluvial es pot classificar, des d'un punt de vista experiencial, en productes bàsics (com el ferry) i productes turístics (com el creuer).

Definicions Clau

Port
Una zona de terra i aigua dotada d'equipaments que permeten la recepció de vaixells, així com la càrrega i descàrrega de mercaderies.
Port Turístic
Un port on els turistes i els seus equipatges poden embarcar i desembarcar.
Autoritat Portuària
L'administració responsable de gestionar el port, que pot ser de titularitat pública o privada.

Tipus de Transport Marítim Turístic

Ferry

Un vaixell transbordador utilitzat per al transport de passatgers i/o vehicles en rutes curtes, sobre una base regular i freqüent. Aquests poden ser des de petites embarcacions que transporten passatgers a través de trajectes marins curts o d'un riu, fins als grans vaixells de navegació marítima que transporten passatgers i vehicles a través de distàncies més llargues.

  • No sol generar una experiència turística per si mateix.
  • Generalment, no ofereix amenities (serveis addicionals).
  • Opera principalment de port a port.

Creuers

Un producte turístic que combina allotjament i transport per oferir una experiència recreativa completa. Són grans embarcacions dissenyades per a l'oci i la recreació, el turisme de naturalesa, cultural i excursions.

  • Les escales formen un itinerari especialment dissenyat.
  • Sovint s'ofereixen com a "All-inclusive Package" (paquet tot inclòs), funcionant com un "resort marítim mòbil".
  • Poden ser perennes (operar tot l'any) o estacionals.
  • S'adapten a diversos segments, com el turisme familiar.

El Sector dels Creuers: Mercat i Operacions

Quota de Mercat (2017)

  • Carnival Cruise Lines: 48%
  • Royal Caribbean: 25%
  • Norwegian Cruise Line: 11%
  • MSC Cruises: 7%

Rutes Principals

  • Carib
  • Mediterrani
  • Nord d'Europa
  • Àsia
  • Austràlia
  • Sud-Amèrica

Ports Clau

  • Florida (EUA): Miami, Port Canaveral, Port Everglades
  • Europa: Barcelona, Civitavecchia (Roma)

Tipus de Ports en la Indústria de Creuers

Port d'Embarcament (Port Hub)
Port on els passatgers desembarquen al final d'un itinerari i un nou grup embarca per a una nova ruta. Són òptims per a la destinació turística.
Port Base
Durant la temporada, és el port on comencen i acaben els itineraris de creuers.
Port d'Escala
Una parada intermèdia en l'itinerari, amb una durada de poques hores o dies.

Factors Clau per a l'Èxit d'un Port de Creuers

  1. Imatge Turística: Atraccions, gastronomia, compres (shopping), seguretat.
  2. Infraestructura: Terminal, proveïdors de serveis per a vaixells i capacitat del port.
  3. Tarifes Portuàries: Competitivitat dels costos.
  4. Proximitat a Ports Interessants: Connexió amb altres destinacions atractives.

Innovacions en el Sector dels Creuers

  1. Creuers Tematitzats: Fantasia, gastronomia, enologia, música, etc.
  2. Segmentació de Clients: Creuers per a singles, adults, sèniors, famílies, etc.
  3. Noves Activitats a Bord: Escape rooms, cursos de cuina, etc.
  4. Tecnologia Avançada: Cinema 4D, intel·ligència artificial, etc.

Tendències del Sector dels Creuers

  1. Expansió Global del Turisme de Creuers: Incorporació de nous itineraris (Sud-Amèrica, Antàrtida, zones d'Àsia, Sud-Àfrica i l'Est d'Àfrica).
  2. Gran Concentració del Mercat: Quatre empreses dominaven el 90% del mercat el 2017.
  3. Vaixells Cada Cop Més Grans: Amb més de 5.000 places.
  4. Creixement Sostingut de la Demanda de Creuers: És el mercat turístic amb més expansió en els darrers 25 anys.
  5. Innovació Contínua en el Servei: Especialització i tematització dels creuers, noves activitats, tecnologia.
  6. Creuers amb Segmentació del Client: Ofertes adaptades a diferents perfils de viatgers.

Organitzacions Clau del Sector

CLIA (Cruise Lines International Association)

És l'associació de la indústria de viatges amb creuer amb major influència, amb 26 empreses de creuers membres.

Com a organització, CLIA representa les empreses de creuers i agències de viatges de creuers amb seu a Amèrica del Nord, Amèrica del Sud, Europa, Àsia i Austràlia.

CLIA també ofereix formació per a agències de viatges especialitzades en vacances de creuers.

Altres Associacions

  • Florida-Caribbean Cruise Association (FCCA)
  • MedCruise (Associació de Ports de Creuers del Mediterrani)

Entradas relacionadas: