Guia Completa del Disseny Gràfic: Àmbits, Procés i Tipografia
Enviado por Chuletator online y clasificado en Diseño e Ingeniería
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,47 KB
Àmbits del Disseny Gràfic
- Editorial
- Periodístic
- Publicitari
- Identitat
- Embalatge
- Senyalització
- Esquemàtic
- Audiovisual
Procés del Disseny Gràfic
El procés és l'acció de desenvolupament d'un projecte, mentre que el mètode és el sistema d'organització.
Un projecte de disseny és el resultat d'una doble acció: la mimesi (observació de la realitat) i la invenció (capacitat d'innovar).
Un procés lineal i temporal
Crear una idea i decidir produir-la. Necessitem un temps i hi ha una direcció de principi a fi.
Etapes del Procés de Disseny
- Procés Projectual (el nostre)
- Procés Industrial
- Procés de Fabricació
Fase 1: Informativa i Analítica
Definició del problema i tractament de la informació.
Fase 2: Hipòtesi del Treball
Esbossos i maquetes (activitat creativa).
Fase 3: Síntesi i Representació Visual
Realització de l'artefacte. Transformar una idea escrita en una idea gràfica a través de la combinació de text i imatge.
Identitat Corporativa
Personalitat, caràcter i actitud d'una empresa.
Característiques de la Identitat Corporativa
- Característiques inconfusibles i cridaneres
- Concisió (exemple: nen i polze)
- Coherència i exhaustivitat
- Credibilitat
- Continuïtat i fiabilitat
Eixos de la Identitat Visual Corporativa (Javier G. Solas)
Complexitat
Imatge de tipus complex. Barreja controlada de tots els recursos visuals que té una entitat (tipografia, senyalística, editorial, publicitat). Planificació estratègica i optimització del rendiment.
Globalitat
Imatge progressiva.
Progressivitat
Mai està completa, contínuament en formació i interacció amb l'espectador.
Elements del Disseny Corporatiu
- Logotip
- Símbol
- Tipografia
- Color
Tipografia
L'acord més universal sobre la tipografia és el que la relaciona amb les lletres, les paraules, amb el text; i aquest és el punt de partida que permet considerar la tipografia com el concepte clau de la comunicació visual.
Tipografia d'Edició
- Funcional
- Legibilitat i lecturabilitat
- Funcionalitat Lingüística
- Elecció de famílies
- Mida
- Espais entre lletres/paraules
- Interlínia
- Mida de les línies
Tipografia Creativa
- Gràfica
- Metàfora visual
- No només funcionalitat lingüística
- Text-Signe
- Text-Imatge
- Logotip
- Monogrames
- Lettering
Tres Èpoques Clares de la Tipografia
- Escriptura a mà
- Tipografia en plom
- Electrònica i digital
Segle XV: Els Primers Tipus Mòbils
Gutenberg estableix les primeres bases de la comunicació cultural per al futur.
Segle XIX: Premsa Mecanitzada
A partir de la Revolució Industrial, les premses manuals són substituïdes per mecanitzades.
1945: Fotocomposició
De fonts negatives a amb llum. Poca qualitat en ampliacions.
1965: Millora de la Qualitat
Millora de la qualitat fent servir el sistema òfset.
1985: Autoedició o Edició Electrònica
Ús d'ordinador, programari, llenguatge i impressió.