Guia Completa del Disseny Gràfic: Àmbits, Procés i Tipografia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Diseño e Ingeniería

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,47 KB

Àmbits del Disseny Gràfic

  • Editorial
  • Periodístic
  • Publicitari
  • Identitat
  • Embalatge
  • Senyalització
  • Esquemàtic
  • Audiovisual

Procés del Disseny Gràfic

El procés és l'acció de desenvolupament d'un projecte, mentre que el mètode és el sistema d'organització.

Un projecte de disseny és el resultat d'una doble acció: la mimesi (observació de la realitat) i la invenció (capacitat d'innovar).

Un procés lineal i temporal

Crear una idea i decidir produir-la. Necessitem un temps i hi ha una direcció de principi a fi.

Etapes del Procés de Disseny

  1. Procés Projectual (el nostre)
  2. Procés Industrial
  3. Procés de Fabricació

Fase 1: Informativa i Analítica

Definició del problema i tractament de la informació.

Fase 2: Hipòtesi del Treball

Esbossos i maquetes (activitat creativa).

Fase 3: Síntesi i Representació Visual

Realització de l'artefacte. Transformar una idea escrita en una idea gràfica a través de la combinació de text i imatge.

Identitat Corporativa

Personalitat, caràcter i actitud d'una empresa.

Característiques de la Identitat Corporativa

  • Característiques inconfusibles i cridaneres
  • Concisió (exemple: nen i polze)
  • Coherència i exhaustivitat
  • Credibilitat
  • Continuïtat i fiabilitat

Eixos de la Identitat Visual Corporativa (Javier G. Solas)

Complexitat

Imatge de tipus complex. Barreja controlada de tots els recursos visuals que té una entitat (tipografia, senyalística, editorial, publicitat). Planificació estratègica i optimització del rendiment.

Globalitat

Imatge progressiva.

Progressivitat

Mai està completa, contínuament en formació i interacció amb l'espectador.

Elements del Disseny Corporatiu

  • Logotip
  • Símbol
  • Tipografia
  • Color

Tipografia

L'acord més universal sobre la tipografia és el que la relaciona amb les lletres, les paraules, amb el text; i aquest és el punt de partida que permet considerar la tipografia com el concepte clau de la comunicació visual.

Tipografia d'Edició

  • Funcional
  • Legibilitat i lecturabilitat
  • Funcionalitat Lingüística
  • Elecció de famílies
  • Mida
  • Espais entre lletres/paraules
  • Interlínia
  • Mida de les línies

Tipografia Creativa

  • Gràfica
  • Metàfora visual
  • No només funcionalitat lingüística
  • Text-Signe
  • Text-Imatge
  • Logotip
  • Monogrames
  • Lettering

Tres Èpoques Clares de la Tipografia

  • Escriptura a mà
  • Tipografia en plom
  • Electrònica i digital

Segle XV: Els Primers Tipus Mòbils

Gutenberg estableix les primeres bases de la comunicació cultural per al futur.

Segle XIX: Premsa Mecanitzada

A partir de la Revolució Industrial, les premses manuals són substituïdes per mecanitzades.

1945: Fotocomposició

De fonts negatives a amb llum. Poca qualitat en ampliacions.

1965: Millora de la Qualitat

Millora de la qualitat fent servir el sistema òfset.

1985: Autoedició o Edició Electrònica

Ús d'ordinador, programari, llenguatge i impressió.

Entradas relacionadas: