Guia Completa del Color en la Pintura de Vehicles: Teoria i Aplicació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,11 KB

El Color en la Pintura de Vehicles: Guia Completa

La pintura compleix una funció estètica i de protecció enfront de la corrosió.

La llum es mesura en radiacions electromagnètiques de diferent longitud d’ona.

Metamerisme: Com la Llum Afecta la Percepció del Color

Metamerisme: fenomen pel qual els colors dels objectes poden veure’s idèntics sota una font de llum determinada, però apreciar-se diferents sota una altra. Existeixen objectes negres i opacs, transparents o translúcids, blancs.

Quan la llum arriba als cossos, part d’ella es reflecteix, part s'absorbeix i part es transmet. Hi ha objectes negres i opacs, transparents o translúcids, blancs, així com objectes brillants.

Els Tres Aspectes Clau per Observar el Color

Per observar el color d’un cotxe necessitem que intervinguin tres aspectes: llum, objecte, ull.

Daltonisme: Confusió de Colors i Alteracions Visuals

El daltonisme més freqüent consisteix en la confusió del color vermell i verd. També és habitual la manca de discriminació entre blau i groc, acompanyat d’alteració visual per al color vermell i verd.

Classificació dels Colors Cromàtics

Els colors cromàtics, que són els que tenen color, es classifiquen en: primaris (vermell, verd i blau), secundaris (magenta, cian i groc) i complementaris.

Mescla Sostractiva: La Base per Obtenir Colors en la Pintura de Vehicles

La mescla sostractiva constitueix la base per obtenir els colors per al pintat de vehicles.

La mescla sostractiva de colors té com a resultant colors més foscos. La mescla additiva té com a resultant el color blanc.

Colors Cromàtics, Acromàtics i Neutres

Els colors cromàtics són: vermell, taronja, groc, blau, verd i violeta. Els colors blancs, negres i gris són colors acromàtics. Els colors neutres estan formats per dos colors acromàtics i dos cromàtics (marron, beix, xampany).

Tonalitat, Alçada de To i Vivacitat: Les Característiques del Color

La tonalitat és la característica associada a la longitud d’ona dominant que percep l’ull. S’entén habitualment per color. Alçada de to és la intensitat o lluminositat del color. Vivacitat és la puresa del color.

Els models tridimensionals recullen les tres característiques del color: tonalitat, vivacitat i alçada de to.

Instruments de Mesura del Color i de la Brillantor

Com a instruments de mesura del color i de la brillantor s’utilitzen colorímetres i espectrofotòmetres.

Flip i Flop: Vistes del Color Metàl·lic

El flip d’un color metàl·lic és la seva vista en perpendicular (o cara). El flop és la vista en oblic a 45º (vista lateral).

Colors Perlats: Composició i Efectes

Els colors perlats es componen per pigments de colors i partícules de mica que confereixen l’efecte. Tenen pigments nacrats, interferents, de color brillant o iridescents, poden ser colors perlats tricapa.

Eines per a la Igualació del Color

Eines per a la igualació del color: índexs de color, gràfics de color, mapes de color, pastilles de color, cartes de variants, cartes de color aplicades a pistola, espectrofotòmetre, fórmules de color.

Variants de Color i Mètodes d'Ajustament

Existeixen diferents variants de color: variant de tonalitat, de lluminositat, de vivacitat, de color metal·litzats i perlats. Els colors es poden ajustar per mètode sostractiu (sobra color), mètode additiu (falta color).

L'Ajustament del Color: Ordre i Prioritats

L’ajustament del color es basa en aquest ordre: ajustament de la tonalitat, de l’alçada de to i de la vivacitat.

Entradas relacionadas: