Guia Completa per a la Creació i Gestió d'Empreses

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,76 KB

Factors Productius Essencials per a l'Empresa

  • 1. La terra: Recursos naturals.
  • 2. El treball: Totes les persones que treballen a l’empresa per a la producció de béns i serveis, també conegut com a recursos humans.
  • 3. El capital: Tota la maquinària i els diners que té l’empresa.
  • 4. L'organització empresarial: Dins d'aquest factor trobem:
    • General: Tots aquells aspectes polítics, socials, econòmics i culturals que afecten un conjunt d’empreses.
    • Específic: Aspectes que afecten empreses en particular, incloent la relació de l'empresa amb: proveïdors, clients, sindicats, ajuntament i la Hisenda Pública.

Organització de l'Empresa

Àrea de Producció

S'encarrega de la fabricació de productes i la gestió del magatzem.

Àrea d'Inversió i Finançament

S'encarrega de dos aspectes complementaris:

  • Inversió: Planificació de l’adquisició dels mitjans productius que l’empresa necessita per produir.
  • Finançament: Obtenció dels recursos financers (diners) que permetin realitzar les inversions.

Àrea Comercial

S'encarrega de vendre i subministrar el producte de l’empresa als consumidors.

Àrea de Recursos Humans

Proporciona el personal necessari a l’empresa.

Variables de la Iniciativa Empresarial

Factors Interns

  • 1. Idea de negoci.
  • 2. Capacitat emprenedora: Habilitat d’una persona per utilitzar la imaginació i la realitat per crear un negoci.
  • 3. Coneixements tècnics i professionals.
  • 4. Autoocupació: Creació del propi negoci.
  • 5. Disposició de recursos materials o financers: Maquinària que ajuda a l'empresa i diners utilitzats per muntar els negocis, provinents de bancs o estalvis propis.

Factors Externs

  • 1. Localització: Lloc on se situa l'empresa.
  • 2. Conjuntura econòmica: Anàlisi de la situació econòmica d'un país.
  • 3. Ajuts institucionals: Subvencions de l’Estat per a un negoci i bonificacions fiscals (reducció d’impostos).
  • 4. Clients.
  • 5. Proveïdors: Subministren matèria primera a l’empresari.
  • 6. Competència.

Anàlisi DAFO (SWOT) per a la Gestió Empresarial

L'anàlisi DAFO permet analitzar la competència i els avantatges competitius, identificant oportunitats de negoci. Es divideix en:

  • Factors Interns:
    • Fortaleses: Punts forts de la pròpia empresa respecte als seus competidors, que s'han d'aprofitar i potenciar per fer-se fort en el mercat.
    • Debilitats: Punts febles de la pròpia empresa respecte als seus competidors.
  • Factors Externs:
    • Oportunitats: Aspectes externs favorables que es poden aprofitar.
    • Amenaces: Aspectes externs desfavorables que s'han d'analitzar i afrontar.

Ajuts i Suports per a Empreses i Emprenedors

  • Subvencions: Ajuts a fons perdut, és a dir, que no s'han de retornar a l’Estat.
  • Bonificacions: Reducció de taxes o impostos.
  • Finançament bonificat: Préstecs a l’empresari amb un interès més baix.
  • Vivers d’empreses: Espais públics (normalment dependents de l’ajuntament) que ofereixen la possibilitat de localitzar l’empresa a baix cost.
  • Business Angels: Persones que aporten finançament i experiència a noves empreses amb l'objectiu d’obtenir un benefici.

Pla d'Empresa: Passos Clau per al teu Negoci

  1. Pas 1: Presentació del projecte i dels promotors.
  2. Pas 2: Pla de màrqueting: Estudi del mercat.
  3. Pas 3: Pla de producció: Explicació del producte/servei, el seu funcionament i els mitjans utilitzats.
  4. Pas 4: Pla de recursos humans: Necessitats de personal, característiques i llocs de feina.
  5. Pas 5: Pla d’inversió i finançament: Pressupost econòmic d’inversió de l’empresa i fonts de finançament.
  6. Pas 6: Elecció de la forma jurídica: Decisió raonada entre les possibles alternatives.
  7. Pas 7: Tràmits legals: Planificació dels tràmits i obligacions documentals per posar en marxa l’empresa.

Entradas relacionadas: