Guia Completa de Conceptes i Estratègies Empresarials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,61 KB

Conceptes Clau d'Estratègia Empresarial

Estratègia Empresarial

L'estratègia és una maniobra, tàctica, pla d’actuació o conjunt de decisions que ha de prendre una empresa per aconseguir un objectiu empresarial, buscant l’èxit.

La Missió

La missió és la raó de ser de l’empresa, el conjunt d’objectius que vol assolir en el present.

La Visió

La visió consisteix en la imatge de futur de l’empresa, com vol esdevenir a llarg termini.

Valors Corporatius

Els valors corporatius són principis ètics que fonamenten les pautes de comportament de l’empresa.

Direcció Estratègica

La direcció estratègica és el procés de gestió d’una estratègia empresarial dins de l’empresa, que s’ha d’adaptar a un entorn canviant i a la interacció amb la competència.

Anàlisi Estratègica

L'anàlisi estratègica consisteix a definir el conjunt d’amenaces que s’han de superar o les oportunitats que es poden aprofitar.

Elecció Estratègica

L'elecció estratègica consisteix a determinar quin tipus d’estratègia es vol implantar. Hi ha 3 tipus principals:

  • Estratègies corporatives
  • Estratègies de negoci
  • Estratègies operatives

Estratègies Corporatives

Les estratègies corporatives són decisions relacionades amb l’objectiu o abast global de l’empresa. És el nivell més alt d’estratègia i defineix els negocis que cal desenvolupar.

Estratègies de Negoci

Les estratègies de negoci fan referència a aspectes més concrets, com la definició dels elements que poden fer competitius els productes de l'empresa dins el seu mercat o segment de mercat.

Estratègies Operatives

Les estratègies operatives consisteixen a gestionar de manera més eficient els recursos que hi ha en l’empresa, tant a escala d’un departament com a escala més general.

Creació de Valor

La creació de valor és la generació d’un valor afegit que pugui servir com a complement per assolir l’èxit d’una estratègia competitiva.

Cadena de Valor

La cadena de valor és una eina analítica que consisteix a descompondre i analitzar totes les activitats que es duen a terme en una empresa per a fabricar i vendre un producte o servei.

Estratègies Competitives i Anàlisi de l'Entorn

Estratègia de Diferenciació

L'estratègia de diferenciació consisteix a oferir un producte diferent de la competència o que sigui únic.

Estratègia de Baixos Costos

L'estratègia de baixos costos de producció busca un avantatge a escala productiva o operativa, produint a baixos costos per permetre a l’empresa obtenir un marge comercial més gran.

Estratègia d'Enfocament (Segmentació)

L'estratègia d’enfocament, també anomenada d'alta segmentació, consisteix a centrar-se en un segment específic del mercat, aplicant la diferenciació o el lideratge en costos.

Estratègia de Preus Reduïts

L'estratègia de preus reduïts ofereix un preu inferior a la competència, però mantenint el mateix valor afegit.

Diferenciació Segmentada

L'estratègia de diferenciació segmentada consisteix a oferir diferents productes amb característiques de qualitat diverses, la qual cosa permet vendre'ls a diferents preus.

Estratègia Funcional

L'estratègia funcional és el conjunt de decisions que es prenen en l’àmbit directiu dels diferents departaments de l’empresa.

Les Cinc Forces de Porter

Amenaces de Productes Substitutius

L'existència de productes substitutius que facin la competència als existents farà que les empreses no sols hagin de competir amb productes semblants.

Amenaces de Nous Competidors

Les facilitats que tinguin els nous competidors per posicionar-se en un mercat faran que aquest sigui poc atractiu o que la rendibilitat del negoci no sigui alta.

Poder de Negociació dels Clients

El poder de negociació dels clients fa referència a la força que tinguin els clients i a la seva capacitat per imposar condicions a les variables fonamentals de l'operació de compravenda.

Poder de Negociació dels Proveïdors

El poder de negociació dels proveïdors és la capacitat que tinguin els proveïdors per imposar o determinar les característiques de les operacions de compravenda, com el preu dels productes.

Entradas relacionadas: