Guia Completa sobre la Certificació Tècnico-Sanitària i Documentació Assistencial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 8 KB

La certificació tècnico-sanitària - Acredita el vehicle com a transport sanitari.

Selecciona les opcions que facin referència a l'informe de SVB: La seva compleció recau en el tècnic d'emergències. Conté un apartat d'activació d'un recurs superior. A les preguntes clau s'hi marquen possibles patologies prèvies, la medicació, al·lèrgies, etc. Els valors obtinguts en la valoració s'anoten a la taula de constants. Conté el registre UTSTEIN.

L'informe assistencial: És un document en el qual s’hi reflecteixen totes les intervencions realitzades al pacient així com el seu estat, etc.

Documents considerats DOCUMENTACIÓ NO CLÍNICA PRECEPTIVA DEL VEHICLE: Permís de circulació, Targeta de transport sanitari, Certificació tècnico-sanitària, Assegurança del vehicle.

En la checklist: Totes les opcions són certes.

Documents considerats DOCUMENTACIÓ CLÍNICA: Full Assistencial, Història clínica.

Si un pacient adult no autoritza, no podrem donar informació assistencial a un tercer, encara que aquest sigui familiar directe: Fals / En cas d’incapacitat del pacient.

Relaciona cada opció amb la resposta correcta: A la segona exploració física de SVA → s'aprofundeix en l'estat dels diferents sistemes. Per activar el codi ICTUS → s'aplica l'escala RACE. En l'informe assistencial de SVA, el personal d'infermeria completa → les dades dels signes vitals, les dades d'actuació, etc. El registre que serveix per fer estadística i millorar els protocols internacionals s'anomena → registre UTSTEIN. A la primera exploració física de l'informe de SVA → s'hi anoten dades de l'ABCD. En l'informe assistencial de SVA, el personal mèdic completa → el codi de patologia, l'EKG, etc. En el cas d'haver de retirar els efectes personals del pacient → a l'informe hi ha de constar una descripció i a qui s'han lliurat. A l'hora de fer la transferència, és important que → el receptor signi l'informe assistencial. De l'informe assistencial en paper → Se'n fan 3 còpies: una per la unitat, una pel pacient i una pel metge.

L'informe assistencial l'emplena: El màxim responsable de la unitat assistencial.


De l'informe en paper: Se'n fan 3 còpies: una pel pacient, l'altra pel centre de trasllat i l'altra per la unitat assistencial.

El llibre de reclamacions: S'utilitzarà el model oficial de cada comunitat autònoma.

La informació que es transmet al pacient ha de ser la mínima possible, ja que no la podrà entendre bé: Fals.

Selecciona les opcions que facin referència a l'informe de SVA: La seva compleció recau en el personal facultatiu. Conté un apartat per escriure la informació obtinguda en l'anamnesi. A l'exploració física I se segueix el procediment ABCD. Els valors obtinguts en la valoració s'anoten a la taula de constants. A l'exploració física II s'aprofundeix més en cada sistema. Conté el registre UTSTEIN.

La llei estatal que regula l'autonomia del pacient i els drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica és: Llei 41/2002, de 14 de novembre.

La documentació no clínica és aquella que: No conté informació assistencial però està relacionada amb l'assistència.

El registre de sol·licituds i de serveis atesos: És on s'informa dels serveis atesos.

És obligatori emplenar el full assistencial en paper: Les opcions a i b són certes.

En el full de ruta: S'hi registren els temps i les distàncies de cada servei.

Relaciona cada pregunta amb la resposta correcta: Document de registre de tots els serveis realitzats → Registre de sol·licituds i serveis atesos. Document que certifica que el pacient no ha volgut ser atès → Document de denegació de l'assistència. Document on consta la relació d'objectes personals del pacient → Registre d'objectes personals. Document on consta el material que es reposa → Full de comanda. Certifica que el vehicle i materials es troben en condicions higièniques adequades → Registre de neteja i desinfeccions. Document amb el qual es factura un servei → Full de facturació. Certifica que el vehicle i materials han estat revisats → Checklist. Document intern de registre de temps i distàncies dels serveis → Full de ruta. Document on es deixarà constància d'una queixa → Llibre de reclamacions.


Sempre s'ha de comptar amb el consentiment informat: Fals / Quan el pacient hi renuncia.

La certificació tècnico-sanitària: Per obtenir-la, cal que el vehicle compleixi els requisits establerts en la legislació vigent pel que fa a personal, equipament i característiques tècniques.

Actualment, en el SEM, l'informe assistencial: Es troba integrat en l'Estació Clínica d'Emergències.

Un pacient pot escollir el metge/-sa que l'ha d'atendre: Vertader.

La llei autonòmica que regula els drets d'informació concernent la salut i l'autonomia del pacient, i la documentació clínica, és: Llei 21/2000, de 29 de desembre.

La verificació del registre de neteja i desinfecció de la unitat i equipament es fa: Abans de cada torn.

En cas d'incapacitat d'un pacient, aquest mai serà informat: Fals.

La targeta de transport sanitari: És l'autorització administrativa per fer transport sanitari.

Els tipus de documents que podem trobar en la documentació clínica són: Totes les respostes són correctes.

La documentació preceptiva del vehicle és la que: Conté informació obligatòria en tot vehicle.

Nosaltres, com a tècnics, no podem informar de dades assistencials als pacients. Sempre ho ha de fer personal facultatiu: Fals.

Els pacients només poden obtenir la informació sanitària i assistencial directament dels professionals que els atenguin i en el moment de ser atesos: Fals.

La responsabilitat de garantir el dret a la informació d'un pacient és dels professionals que l'atenguin: Vertader.

El titular del dret a la informació és el pacient: Vertader.

Com a voluntats anticipades, n'hi ha prou amb la declaració jurada de qualsevol familiar: Fals.

La checklist: És on es deixa constància de la revisió del material i del vehicle.


Documents considerats DOCUMENTACIÓ NO CLÍNICA RELACIONADA AMB L'ASSISTÈNCIA: Registre de desinfeccions de l'habitacle i de l'equipament, Llibre de reclamacions, Registre de les revisions del material sanitari - Checklist, Registre de sol·licituds i prestacions de servei, Full de reposició - comandes, Full de ruta.

La documentació clínica és aquella que: Conté informació assistencial.

Entradas relacionadas: