Guia Completa de l'Animació: Tècniques, Història i Principis Essencials
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,87 KB
Evolució Tècnica de l'Animació
- Dibuixos senzills sobre fulls en blanc que es fotografiaven en sèrie.
- Pel·lícules de siluetes (figures retallades en negre sobre fons blanc).
- Es va desenvolupar el fons com a context de l'acció del dibuix.
- El fons en full transparent (mateix fons i s'hi posaven siluetes).
- Animació per fases: mateix fons per a diferents preses.
- Animació per transparències: plans sobre transparents i es posaven als fons dibuixats en blanc.
- Selecció de fotografia: es feien els propis plans per a fer seqüències de dibuixos.
Evolució Històrica de l'Animació
- Període inicial: trucs i màgia.
- Període d'assentament: durant 20 anys, la seva expansió va ser més petita que la de la imatge real.
- Període d'experimentació tècnica i primers llargmetratges (anys 30-40, Disney).
- Període d'expansió gràcies a la televisió (anys 50-60).
- Període digital: és el més important des del so i el color.
Conceptes Bàsics de l'Animació
- El temps: Cada acció té un temps determinat.
- Extensió i contracció: Els estiraments i contraccions donen fluïdesa i dinamisme, però cal conservar el volum.
- Acceleració i desacceleració: Les accions i frenades d'una acció han de ser graduals, però no lentes.
- Etapes de l'acció animada: Anticipació, moviment en si, prolongació de l'acció.
- Exageració: Dóna energia a l'acció i la fa més atractiva.
- Cercles i arcs: Les accions del món real són corbes, i els personatges han de fer arcs, cercles i el·lipsis.
Lleis de l'Animació
- Forces absolutes no manipulables:
- La gravetat: els objectes se senten atrets per la Terra.
- El fregament o fricció: provoca el frenat de les coses en moviment.
- Forces de la natura: onades, aigua, vent...
- Força pròpia.
- Subjectes que suporten forces: objectes inanimats (gravetat i fregament), éssers vius i objectes animats.
- Fases i característiques del moviment animat dels personatges:
- Anticipació: La preparació muscular avisa l'espectador, li fa captar l'atenció i indica el sentit i la velocitat.
- Execució de l'acció: Per donar fluïdesa al moviment, cal deformar i comprimir els objectes.
- Reacció: És la continuació de les accions o inèrcia. Els moviments no s'han de parar bruscament.
Llibertat Expressiva en l'Animació
L'autor pot crear més enllà de la realitat, pot exagerar o pot simplificar.
Tècniques de Dibuix en Animació
Dibuixos clau i secundaris:
- Postures clau: Postures més importants.
- Postures secundàries: Per donar més expressivitat a les seqüències.
El Free Cinema: Característiques i Exemples
El Free Cinema busca, seguint la línia del cinema documental i del neorealisme italià, acostar-se als éssers anònims de la societat, mitjançant un tipus de cinema rodat amb petits equips i al marge dels estudis, amb un cost inferior al d'un simple noticiari i emprant la música de jazz per a les seves bandes sonores.
Primers títols destacats del nou cinema inclouen: Together, Dreamland i Momma You Allow.
Aquestes pel·lícules resumien ja el punt de vista dels nous realitzadors, que es va donar a conèixer a la revista Sequence. Posseeixen ironia, burla de la societat i la tristesa de la vida urbana.
Exemples notables són: La soledad del corredor de fondo, Esa clase de amor i Tom.