Guia Completa d'Anàlisi de Mercat i Segmentació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,21 KB

Conceptes Clau de Demanda

Demanda total: quantitat total de compres d’un producte que es realitzen en un període.

Demanda d’empreses: quantitat de compres d’un producte a una empresa durant un període de temps determinat.

Demanda potencial: quantitat màxima de vendes a la qual es podria arribar en un període.

L'Estudi de Mercat: Fases i Tècniques

Què és un Estudi de Mercat?

Estudi de mercat: consisteix a recopilar, elaborar i analitzar informació sobre l’entorn general, la competència i el consumidor.

Fases de l'Estudi de Mercat

  • Definició de l’objectiu d’investigació.
  • Disseny del model d’investigació.
  • Recollida de dades.
  • Classificació i estructuració de dades.
  • Anàlisi i interpretació de dades.
  • Presentació dels resultats.

Tècniques de Recollida de Dades Primàries

  • L’enquesta: entrevista personal, per correu, telefònica, per correu electrònic i web.
  • Observació: consisteix a observar la conducta dels consumidors i extreure’n conclusions.
  • Experimentació: es basa a provocar la conducta del consumidor per estudiar-ne les reaccions.

Anàlisi de l'Entorn i la Competència

Anàlisi de l'Entorn General

  • Legal: l’empresa ha de conèixer les lleis que regulen la seva activitat econòmica.
  • Tecnològic: la competència entre els diferents productes és tan gran que l’empresa ha d’estar al dia.
  • Social: conèixer els canvis que es produeixen en els consumidors.
  • Econòmic: l’economia d’un país pateix diferents fluctuacions: expansió, crisi...

Anàlisi de la Competència

Competència: conjunt d’empreses que fabriquen o comercialitzen, en un mateix mercat, un mateix producte.

Passos per a l'Anàlisi de la Competència

  1. Localització de consumidors.
  2. Recerca d’informació necessària (preu, proveïdors).
  3. Comparació de la situació de la competència respecte a l’empresa.

Anàlisi del Consumidor i Segmentació

Anàlisi del Consumidor

Hàbits de Compra del Consumidor

  • Qui?
  • On?
  • Per què?
  • Quant?
  • Quan?
  • Què?

Comportament del Consumidor

Condicionat per:

  • Manera de ser.
  • Cerca de l’aprovació dels altres.
  • Necessitat de seguretat.
  • Conviccions pròpies.

Classificació del Client per Capacitat de Decisió

  • Prescriptor: professional que recomana el producte, l’opinió del qual és valorada pel consumidor (exemple: metge, professor).
  • Comprador: persona que adquireix el producte, però no ha de coincidir necessàriament amb el consumidor.
  • Consumidor: qui satisfà una necessitat amb el producte.

Segmentació de Mercats

Què és la Segmentació de Mercats?

Segmentació de mercats: la divisió de clients segons les seves necessitats.

Criteris de Segmentació

  • Sociodemogràfics: s’agrupen en funció del sexe, l’edat, el nivell d’estudis.
  • Socioeconòmics: es divideixen segons aspectes com el seu nivell d’ingressos o la classe social.
  • Psicogràfics: aporten raons més profundes que complementen el coneixement dels individus, destacant la personalitat i l’estil de vida.

Estratègies de Segmentació

  • Diferenciada: l’empresa adapta el producte a cada segment amb la intenció de millorar les vendes; s’aplica a empreses grans.
  • Indiferenciada: l’empresa ofereix el mateix producte; implica costos menors, però l’adaptació és menys precisa a cada grup.
  • Concentrada: l’empresa tria un segment i adapta el producte per satisfer-ne les necessitats; s’aconsegueix un coneixement més profund del consumidor.

Entradas relacionadas: