Guia d'Adaptació Esportiva per a Persones amb Discapacitat
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,31 KB
Criteris d'Adaptació per a Persones amb Discapacitat Psíquica
- Espai:
- Indefinit o amb limitacions molt flexibles.
- Material:
- Pocs objectes, grans, lents i que permetin experimentar amb ells.
- Normativa:
- Jocs curts i fàcils. Els sistemes de puntuació han de ser senzills.
- Tàctica:
- Poques decisions a prendre. S'haurà de deixar un temps considerable per a pensar la resposta.
- Habilitats:
- Molt senzilles i que augmentin de dificultat progressivament.
- Monitor:
- Depèn del nivell o grau d'afectació de l'alumne. Si no n'hi ha, es recomana la participació d'un monitor en les primeres edats.
- Altres:
- Utilitzar un llenguatge clar, senzill i comprensible. Molta paciència. Actuació discreta.
Criteris d'Adaptació per a Persones amb Discapacitat Física
- Espai:
- Delimitar-lo. Terreny llis i pla. Variació de les distàncies. Presència de refugis. Jugadors amb cadires de rodes lluny de les parets.
- Material:
- Materials tous, alternatius o adaptats. En cadires de rodes, cobrir l'estri amb suro. És convenient comptar amb protecció (genolleres i colzeres) per a tots els alumnes.
- Normativa:
- Modificar els reglaments. Variar els sistemes de puntuació. Donar avantatges. Establir noves normes sobre el joc. Per seguretat, es penalitzaran els xocs.
- Habilitats:
- Modificar formes de desplaçament. Modificar l'habilitat. Afegir habilitats a la resta del grup.
- Monitor:
- Es recomana un monitor de suport. Si no n'hi ha, un alumne col·laborador.
- Altres:
- Monitor a prop d'alumnes amb problemes d'equilibri. Equiparar els desavantatges. Canviar el rol de les persones depenent de la seva discapacitat.
Criteris d'Adaptació per a Persones Cegues o amb Baixa Visió
- Espai:
- Factor fonamental per a la integració. En l'àmbit sonor, s'han de donar a conèixer els sons propis de l'espai. En l'àmbit tàctil, s'ha de conscienciar-se amb les diferents textures del sòl. En l'àmbit visual, s'han de donar a conèixer els diferents colors de l'espai i la seva localització.
- Material:
- En l'àmbit visual, s'han d'utilitzar colors que tinguin molt contrast amb el sòl. En l'àmbit tàctil, s'han d'utilitzar pilotes més grosses i toves, i una corda d'acompanyament. Utilitzar el so en els materials.
- Normativa:
- Útils les crides per localitzar-se. S'han de permetre posicions corporals de protecció. També, que tinguin contacte amb una persona vident. Cal evitar que els nens caiguin en el fracàs. Augmentar el temps de possessió.
- Tàctica:
- Defensa en zona per a facilitar el control. Assignació de tasques concretes en el joc.
- Llenguatge:
- Explicació més detallada dels moviments. To de veu alt.
- Habilitats:
- S'han d'igualar les diferències.
- Altres:
- Es pot posar un acompanyant.