Guia d'Adaptació Esportiva per a Persones amb Discapacitat

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,31 KB

Criteris d'Adaptació per a Persones amb Discapacitat Psíquica

Espai:
Indefinit o amb limitacions molt flexibles.
Material:
Pocs objectes, grans, lents i que permetin experimentar amb ells.
Normativa:
Jocs curts i fàcils. Els sistemes de puntuació han de ser senzills.
Tàctica:
Poques decisions a prendre. S'haurà de deixar un temps considerable per a pensar la resposta.
Habilitats:
Molt senzilles i que augmentin de dificultat progressivament.
Monitor:
Depèn del nivell o grau d'afectació de l'alumne. Si no n'hi ha, es recomana la participació d'un monitor en les primeres edats.
Altres:
Utilitzar un llenguatge clar, senzill i comprensible. Molta paciència. Actuació discreta.

Criteris d'Adaptació per a Persones amb Discapacitat Física

Espai:
Delimitar-lo. Terreny llis i pla. Variació de les distàncies. Presència de refugis. Jugadors amb cadires de rodes lluny de les parets.
Material:
Materials tous, alternatius o adaptats. En cadires de rodes, cobrir l'estri amb suro. És convenient comptar amb protecció (genolleres i colzeres) per a tots els alumnes.
Normativa:
Modificar els reglaments. Variar els sistemes de puntuació. Donar avantatges. Establir noves normes sobre el joc. Per seguretat, es penalitzaran els xocs.
Habilitats:
Modificar formes de desplaçament. Modificar l'habilitat. Afegir habilitats a la resta del grup.
Monitor:
Es recomana un monitor de suport. Si no n'hi ha, un alumne col·laborador.
Altres:
Monitor a prop d'alumnes amb problemes d'equilibri. Equiparar els desavantatges. Canviar el rol de les persones depenent de la seva discapacitat.

Criteris d'Adaptació per a Persones Cegues o amb Baixa Visió

Espai:
Factor fonamental per a la integració. En l'àmbit sonor, s'han de donar a conèixer els sons propis de l'espai. En l'àmbit tàctil, s'ha de conscienciar-se amb les diferents textures del sòl. En l'àmbit visual, s'han de donar a conèixer els diferents colors de l'espai i la seva localització.
Material:
En l'àmbit visual, s'han d'utilitzar colors que tinguin molt contrast amb el sòl. En l'àmbit tàctil, s'han d'utilitzar pilotes més grosses i toves, i una corda d'acompanyament. Utilitzar el so en els materials.
Normativa:
Útils les crides per localitzar-se. S'han de permetre posicions corporals de protecció. També, que tinguin contacte amb una persona vident. Cal evitar que els nens caiguin en el fracàs. Augmentar el temps de possessió.
Tàctica:
Defensa en zona per a facilitar el control. Assignació de tasques concretes en el joc.
Llenguatge:
Explicació més detallada dels moviments. To de veu alt.
Habilitats:
S'han d'igualar les diferències.
Altres:
Es pot posar un acompanyant.

Entradas relacionadas: