Glossari de Mètriques Clau en Publicitat i Mitjans

Enviado por Chuletator online y clasificado en Matemáticas

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,2 KB

Població

Conjunt d’individus que habiten en una àrea determinada.

Mostra

És una part de l’univers que resulta representativa pel que fa al comportament d’aquest univers o població. Estudiarem la mostra per conèixer les característiques i el comportament de la població.

Target o Públic Objectiu

Conjunt de persones als quals va dirigit el missatge publicitari (consumidors actuals, potencials, prescriptors, mitjancers).

Penetració

Percentatge de les persones d’una població que s’exposa regularment a un mitjà.

  • Abast: TV nacional vs. TV autonòmica
  • Interès: En diferents públics objectius (joves, homes, dones, nens...).

Criteris de Penetració

  • Alta: TV generalista, ràdio, revistes i exterior.
  • Baixa: TV temàtica, diaris, suplements, cinema i internet.

Audiència

Conjunt d’individus que entren en contacte amb un mitjà o suport en un període de temps determinat.

Perfil de l’Audiència

Distribució de les persones a tenir en compte com a audiència d’un mitjà en funció de les seves característiques socials i demogràfiques: sexe, edat, classe social...

Audiència Acumulada

Audiència total impactada per un mitjà o suport després de més d’una inserció.

Audiència Útil

És l’audiència d’un mitjà o suport que coincideix amb la definició del públic objectiu al qual ens dirigim en la campanya.

Audiència Bruta

És la suma de les audiències de tots els suports que formen part d’un pla de mitjans sense descomptar les duplicacions.

Audiència Neta

Conjunt d’individus que resulten impactats per un pla de mitjans.

Rating Point

Audiència expressada en percentatges.

  • PUT (People Using TV): Percentatge de persones que estan sintonitzant la TV.
  • HUT (Homes Using TV): Percentatge de llars que estan utilitzant la TV.
  • PUR (People Using Radio): Percentatge de persones que estan sintonitzant la ràdio.

Share o Quota de Pantalla

Percentatge de l’audiència d’un suport respecte a l’audiència total del mitjà.

Afinitat

Grau en què el perfil de l’audiència d’un mitjà coincideix amb el del públic objectiu definit en la campanya.

CPM (Cost per Mil)

Cost d’aconseguir mil impactes en el públic objectiu amb un suport, mitjà o campanya.

Cost per Rating Point

Cost d’impactar a l’1% del públic objectiu.

Cobertura

Percentatge de persones o llars impactades almenys una vegada per la campanya.

Freqüència Mitjana

Nombre mitjà de vegades en què els individus contactats del nostre públic objectiu tenen l’oportunitat de veure l’anunci.

Distribució de les Freqüències

Graus d’exposició al missatge per part del nostre públic objectiu.

Freqüència Efectiva

Nombre mitjà de vegades considerat necessari per motivar o provocar una resposta positiva del públic objectiu.

Entradas relacionadas: