Glossari Essencial: Acrònims, Teories i Models Digitals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,14 KB

Acrònims Clau en Màrqueting i Tecnologia

  • ARPU (Average Revenue Per User, mitjana d'ingressos per usuari): És la mitjana o promig d'ingressos per usuari que obtenen, en un període, una companyia de serveis amb una àmplia base d'usuaris.
  • AMPU (Average Margin Per User): És una mesura relacionada amb l'ARPU, encara que menys utilitzada. Aquesta fa referència al marge o aportació al benefici per usuari.
  • EGM (Estudi General de Mitjans): És un estudi sobre el consum dels mitjans de comunicació a Espanya, realitzat per l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC).
  • OTS (Opportunity To See): Fa referència a la fórmula per avaluar un pla de mitjans, el qual la xifra resultant representa el nombre mitjà de vegades que una persona del públic objectiu determinat prèviament podrà veure un determinat anunci de televisió, premsa, etc.
  • GRP (Gross Rating Point): Es tracta d'un terme brut expressat en percentatge (%) que mesura el nombre d'exposicions d'una pauta publicitària —en qualsevol suport— per cada 100 persones de la població considerada target o públic objectiu.
  • QoS (Quality of Service): Rendiment mitjà d'una xarxa de telefonia o d'ordinadors, particularment el rendiment vist pels usuaris de la xarxa. Quantitativament mesura la qualitat dels serveis.
  • QoE (Quality of Experience): Es defineix com l'acceptabilitat global d'una aplicació o servei tal com és percebuda subjectivament per l'usuari final.
  • IoT (Internet of Things): És un concepte que es refereix a la interconnexió digital d'objectes quotidians amb Internet.
  • HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV): És una plataforma d'emissió de continguts sota demanda, combinant els serveis de radiodifusió (broadcast) i banda ampla (broadband).
  • ATL (Above The Line): Tipus de publicitat que utilitza mitjans publicitaris convencionals. Amb aquesta estratègia es pretén arribar a una audiència més àmplia, ja que utilitza els mitjans massius on la inversió de campanyes publicitàries acostuma a ser elevada.
  • BTL (Below The Line): Consisteix en la utilització de forma no massiva de comunicació dirigida a segments de mercat específics.
  • SERVQUAL: Eina per a la mesura de la qualitat del servei, desenvolupada per Leonard L. Berry i A. Parasuraman.
  • ROI (Return On Investment): Eina per analitzar el rendiment que l'empresa té des d'un punt de vista financer.

Teoria de la Desigualtat Participativa de Jakob Nielsen

L'any 2006, Jakob Nielsen va crear la teoria de la desigualtat de participació, on explica que qualsevol lloc on es necessita la col·laboració de la comunitat per al seu bon funcionament pateix desigualtat en la participació, la qual es representa segons aquestes proporcions:

  • El 90% dels usuaris de la comunitat són "observadors", en el sentit que es dediquen a observar, però no aporten cap contingut.
  • El 9% dels usuaris contribueixen de forma ocasional i fortuïta, representant el 10% del contingut del lloc.
  • L'1% dels usuaris contribueixen al 90% de l'activitat del lloc. Aquests reben el nom de "superusuaris", ja que la seva activitat supera amb escreix la de la resta dels integrants de la comunitat.

Models de Digitalització (4)

  • Freemium: Diaris digitals que comparteixen part de la informació de forma gratuïta i una altra part que només es pot visualitzar mitjançant pagament previ.
  • Utility: Empreses de xarxa de subministraments que funcionen generalment per xarxa.
  • Paywall: Pretén que tot l'accés sigui de pagament.
  • Micropayment: Garantia que no hi haurà talls publicitaris. De pagament.

Entradas relacionadas: