Glossari de Conceptes Clau en Imatge, Cinema i Publicitat

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,61 KB

Conceptes Clau en Imatge i Comunicació

Tipus de Plans Fotogràfics i Cinematogràfics

Fotomuntatge: És una tècnica consistent en la unió de fotografies o parts de fotografies.

Primeríssim primer pla: Mostra una part del rostre o del cos d'una persona.

Primer pla: Presenta el rostre sencer o, com a molt, amb l'espatlla.

Pla mig: Presenta la persona tallada per la cintura.

Pla americà: Límits superior i inferior coincideixen amb el cap i els genolls de la persona.

Pla sencer: Imatge que capta del cap als peus.

Pla de conjunt: Abraça un petit grup de persones.

Pla general: Mostra un escenari ampli en el qual s'incorpora una persona/es o objecte.

Gran pla general: Mostra un gran paisatge o una multitud.

Composició i Angulació de la Imatge

Composició: Determinarà l'estètica i la significació que atribuïm als elements.

Punt de fuga: Aporta profunditat a la imatge.

Punt d'angulació: Aporta perspectives diferents amb elements inesperats que sovint capten més l’atenció. Tipus:

  • Frontal
  • Tres quarts
  • Lateral

Angle picat: El punt de vista de la càmera és superior a l’element captat.

Angle contrapicat: És la perspectiva contrària al picat.

Angle zenital: Angle totalment perpendicular i de 90º.

Angle nadir: La càmera just a sota, és el contrapicat absolut.

Angle aberrant: L’angle de l’eix de la càmera.

Presa a ran: Capta la imatge a ran de terra.

Enfocament i Profunditat de Camp

L'enfocament: Permet captar les imatges nítidament.

Profunditat de camp: És l'espai en profunditat captat per la càmera amb nitidesa.

Transfocus: Consisteix en el canvi d'enfocament dins d'un mateix pla.

Significat i Interpretació de la Imatge

Connotació: És el significat subjectiu de la imatge.

Denotació: És el significat objectiu dels elements que apareixen en una imatge.

Iconicitat: Es refereix a la semblança de la imatge amb la realitat exterior.

Abstracció: La imatge no manté semblança amb una realitat concreta.

Estereotip: Imatge estructurada i acceptada per la majoria de les persones d'un determinat col·lectiu, fet o acció.

Imatges subliminals: Tot i no ser aparentment captades per l’individu, arriben fins al seu cervell.

Moviments de Càmera

Càmera fixa: La càmera està immòbil sobre un suport.

Panoràmica: És un moviment de rotació de la càmera que, sense desplaçar-se, gira sobre si mateixa sempre mantenint una distància focal constant.

Moviment lliure: Quan la càmera es mou sense seguir un ordre concret.

Tècniques de Muntatge Audiovisual

Muntatge continu: Quan es fa una reconstrucció en temps real d'una acció a partir de diferents plans.

Muntatge discontinu: El temps real és reduït mitjançant el·lipsis.

Muntatge en paral·lel: Dues o més escenes que passen en moments i en llocs diferents.

Muntatge altern: Escenes que passen en el mateix moment però en llocs diferents.

Retrospecció: Tornar enrere en el temps (flashback).

Anticipació: Quan el pla es trasllada a un temps futur allunyat de l'acció (flashforward).

Muntatge d'anticipació: Sobre un pla s'encavalquen diàlegs, música o sons del següent pla.

Tècniques de Persuasió en Publicitat

Paraules esquer: Paraules com ara nou, ràpid, millor, autèntic, únic, sorprenent, que ajuden a vendre més productes.

Atracció sexual: Els anuncis que utilitzen animals, nadons o atractiu sexual tendeixen a vendre més.

Patrons ideals: Adaptar-se al receptor al qual et dirigeixes.

Dissonància cognitiva: Fer que el receptor cregui que li fa falta aquell producte i que el seu ja no té el mateix rendiment.

Persuadir: És oferir raons, ja siguin bones o dolentes.

Entradas relacionadas: