Glossari de Conceptes Clau en Imatge, Cinema i Publicitat
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,61 KB
Conceptes Clau en Imatge i Comunicació
Tipus de Plans Fotogràfics i Cinematogràfics
Fotomuntatge: És una tècnica consistent en la unió de fotografies o parts de fotografies.
Primeríssim primer pla: Mostra una part del rostre o del cos d'una persona.
Primer pla: Presenta el rostre sencer o, com a molt, amb l'espatlla.
Pla mig: Presenta la persona tallada per la cintura.
Pla americà: Límits superior i inferior coincideixen amb el cap i els genolls de la persona.
Pla sencer: Imatge que capta del cap als peus.
Pla de conjunt: Abraça un petit grup de persones.
Pla general: Mostra un escenari ampli en el qual s'incorpora una persona/es o objecte.
Gran pla general: Mostra un gran paisatge o una multitud.
Composició i Angulació de la Imatge
Composició: Determinarà l'estètica i la significació que atribuïm als elements.
Punt de fuga: Aporta profunditat a la imatge.
Punt d'angulació: Aporta perspectives diferents amb elements inesperats que sovint capten més l’atenció. Tipus:
- Frontal
- Tres quarts
- Lateral
Angle picat: El punt de vista de la càmera és superior a l’element captat.
Angle contrapicat: És la perspectiva contrària al picat.
Angle zenital: Angle totalment perpendicular i de 90º.
Angle nadir: La càmera just a sota, és el contrapicat absolut.
Angle aberrant: L’angle de l’eix de la càmera.
Presa a ran: Capta la imatge a ran de terra.
Enfocament i Profunditat de Camp
L'enfocament: Permet captar les imatges nítidament.
Profunditat de camp: És l'espai en profunditat captat per la càmera amb nitidesa.
Transfocus: Consisteix en el canvi d'enfocament dins d'un mateix pla.
Significat i Interpretació de la Imatge
Connotació: És el significat subjectiu de la imatge.
Denotació: És el significat objectiu dels elements que apareixen en una imatge.
Iconicitat: Es refereix a la semblança de la imatge amb la realitat exterior.
Abstracció: La imatge no manté semblança amb una realitat concreta.
Estereotip: Imatge estructurada i acceptada per la majoria de les persones d'un determinat col·lectiu, fet o acció.
Imatges subliminals: Tot i no ser aparentment captades per l’individu, arriben fins al seu cervell.
Moviments de Càmera
Càmera fixa: La càmera està immòbil sobre un suport.
Panoràmica: És un moviment de rotació de la càmera que, sense desplaçar-se, gira sobre si mateixa sempre mantenint una distància focal constant.
Moviment lliure: Quan la càmera es mou sense seguir un ordre concret.
Tècniques de Muntatge Audiovisual
Muntatge continu: Quan es fa una reconstrucció en temps real d'una acció a partir de diferents plans.
Muntatge discontinu: El temps real és reduït mitjançant el·lipsis.
Muntatge en paral·lel: Dues o més escenes que passen en moments i en llocs diferents.
Muntatge altern: Escenes que passen en el mateix moment però en llocs diferents.
Retrospecció: Tornar enrere en el temps (flashback).
Anticipació: Quan el pla es trasllada a un temps futur allunyat de l'acció (flashforward).
Muntatge d'anticipació: Sobre un pla s'encavalquen diàlegs, música o sons del següent pla.
Tècniques de Persuasió en Publicitat
Paraules esquer: Paraules com ara nou, ràpid, millor, autèntic, únic, sorprenent, que ajuden a vendre més productes.
Atracció sexual: Els anuncis que utilitzen animals, nadons o atractiu sexual tendeixen a vendre més.
Patrons ideals: Adaptar-se al receptor al qual et dirigeixes.
Dissonància cognitiva: Fer que el receptor cregui que li fa falta aquell producte i que el seu ja no té el mateix rendiment.
Persuadir: És oferir raons, ja siguin bones o dolentes.