Gestió de la Seguretat i Salut Laboral: SGSSL i ISO 45001

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,93 KB

Objectius del Sistema de Gestió de la Seguretat i Salut Laboral (SGSSL)

  • Garantir el compliment de la legislació de seguretat i salut laboral.
  • Identificar i prevenir els efectes negatius de l'activitat empresarial sobre les persones.
  • Analitzar els riscos que es puguin produir.
  • Concretar els procediments de treball per assolir els objectius de seguretat laboral.
  • Determinar els recursos humans, econòmics i materials necessaris per implementar el SGSSL.

Objectius de la Norma ISO 45001:2018

  • Mantenir l'aplicabilitat de la norma.
  • Proporcionar un conjunt bàsic i estable de requisits per als pròxims anys.
  • Mantenir la seva aplicabilitat genèrica a organitzacions de totes les mides i tipus, operant en qualsevol sector.
  • Aplicar l'Annex SL de les Directives ISO per millorar la compatibilitat i l'alineació amb altres normes ISO de sistemes de gestió.
  • Utilitzar un llenguatge simple i un estil d'escriptura que facilitin una comprensió i interpretació coherent dels requisits.
  • Proporcionar un marc de referència per gestionar els riscos i oportunitats en matèria de SST.
  • Prevenir lesions i danys a la salut vinculats amb el treball dels treballadors.
  • Proporcionar llocs de treball segurs i saludables.
  • Suprimir perills i reduir els riscos per a la SST mitjançant mesures de prevenció i protecció.
  • Gestionar els riscos de la seguretat i salut en el treball.
  • Complir amb els requisits legals i altres requisits aplicables.

Principis d'Acció Preventiva i Correctiva

  1. Evitar els riscos.
  2. Avaluar els riscos que no es puguin evitar.
  3. Combatre els riscos en el seu origen.
  4. Adaptar el treball a la persona.
  5. Tenir en compte l'evolució de la tècnica.
  6. Substituir allò perillós per allò que no comporti perill.
  7. Planificar la prevenció de manera integral.
  8. Prioritzar la protecció col·lectiva davant la individual.
  9. Proporcionar instruccions adequades als treballadors.

Competències i Facultats dels Delegats de Prevenció

  • Col·laborar amb l'empresa en la millora de l'acció preventiva.
  • Promoure i fomentar la cooperació dels treballadors en l'execució de la normativa sobre PRL.
  • Ser consultats i informats per l'empresari.
  • Exercir la tasca de vigilància i control normatiu.
  • Acompanyar els tècnics i inspectors de treball en les visites.
  • Visitar els llocs de treball per vigilar i controlar l'estat de les condicions de treball.
  • Proposar millores a l'empresari i al Comitè de Seguretat i Salut.

Competències del Comitè de Seguretat i Salut

  • Participar en l'elaboració, implementació i avaluació dels plans i programes de PRL a l'empresa.
  • Promoure iniciatives sobre mètodes i procediments per a una prevenció de riscos efectiva.

Entradas relacionadas: