Gestió de la Seguretat i Salut Laboral: SGSSL i ISO 45001
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,93 KB
Objectius del Sistema de Gestió de la Seguretat i Salut Laboral (SGSSL)
- Garantir el compliment de la legislació de seguretat i salut laboral.
- Identificar i prevenir els efectes negatius de l'activitat empresarial sobre les persones.
- Analitzar els riscos que es puguin produir.
- Concretar els procediments de treball per assolir els objectius de seguretat laboral.
- Determinar els recursos humans, econòmics i materials necessaris per implementar el SGSSL.
Objectius de la Norma ISO 45001:2018
- Mantenir l'aplicabilitat de la norma.
- Proporcionar un conjunt bàsic i estable de requisits per als pròxims anys.
- Mantenir la seva aplicabilitat genèrica a organitzacions de totes les mides i tipus, operant en qualsevol sector.
- Aplicar l'Annex SL de les Directives ISO per millorar la compatibilitat i l'alineació amb altres normes ISO de sistemes de gestió.
- Utilitzar un llenguatge simple i un estil d'escriptura que facilitin una comprensió i interpretació coherent dels requisits.
- Proporcionar un marc de referència per gestionar els riscos i oportunitats en matèria de SST.
- Prevenir lesions i danys a la salut vinculats amb el treball dels treballadors.
- Proporcionar llocs de treball segurs i saludables.
- Suprimir perills i reduir els riscos per a la SST mitjançant mesures de prevenció i protecció.
- Gestionar els riscos de la seguretat i salut en el treball.
- Complir amb els requisits legals i altres requisits aplicables.
Principis d'Acció Preventiva i Correctiva
- Evitar els riscos.
- Avaluar els riscos que no es puguin evitar.
- Combatre els riscos en el seu origen.
- Adaptar el treball a la persona.
- Tenir en compte l'evolució de la tècnica.
- Substituir allò perillós per allò que no comporti perill.
- Planificar la prevenció de manera integral.
- Prioritzar la protecció col·lectiva davant la individual.
- Proporcionar instruccions adequades als treballadors.
Competències i Facultats dels Delegats de Prevenció
- Col·laborar amb l'empresa en la millora de l'acció preventiva.
- Promoure i fomentar la cooperació dels treballadors en l'execució de la normativa sobre PRL.
- Ser consultats i informats per l'empresari.
- Exercir la tasca de vigilància i control normatiu.
- Acompanyar els tècnics i inspectors de treball en les visites.
- Visitar els llocs de treball per vigilar i controlar l'estat de les condicions de treball.
- Proposar millores a l'empresari i al Comitè de Seguretat i Salut.
Competències del Comitè de Seguretat i Salut
- Participar en l'elaboració, implementació i avaluació dels plans i programes de PRL a l'empresa.
- Promoure iniciatives sobre mètodes i procediments per a una prevenció de riscos efectiva.