Gestió de Relacions Públiques i Identitat Corporativa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,11 KB
Gestió de Relacions Públiques
EL DEPARTAMENT DE RRPP:
- Ha de ser un departament que funcioni de manera autònoma i ha d’estar directament sota la supervisió de la direcció de l’empresa.
- Ha de constar d’un servei de documentació de tots els informes de l’empresa. Els ha de tenir ordenats cronològicament i cal que tingui còpies de tot.
- També ha d’elaborar una base de dades amb els fitxers dels mitjans de comunicació, periodistes, clients, proveïdors i competència.
PERSONAL: Director en cap de RRPP: Màxim responsable del departament. Organitza i coordina totes les activitats i política de RRPP: creació, manteniment, millora i difusió de la imatge de l’empresa. Elabora el pressupost de les activitats del seu departament. Adjunt al director de RRPP: Dóna suport al seu cap. Reforça la seva funció. Tècnics de RRPP: Investigador o documentalista. Reuneixen informació interna o externa a l’empresa. Periodista: Redacta el contingut de la informació als mitjans de comunicació. Personal complementari: secretaris/es i auxiliars que fan totes les tasques administratives del departament.
RRPP I COMUNICACIÓ: ASSERTIVITAT. És una forma de comunicació en què expressem les nostres necessitats, sentiments i desitjos però respectant els altres, és una actitud.
- L'assertivitat empàtica consisteix a expressar els nostres sentiments. però després de reconèixer la situació i els sentiments de l'altra persona.
- L'assertivitat progressiva es posa de manifest quan tot i haver posat en pràctica l'anterior l'altra persona no respon positivament.
ACTUAR AMB ASSERTIVITAT PERMET: Millorar autoestima. Actuar amb confiança. Defensar els drets propis, quan calgui. Negociar per resoldre problemes, en un clima de respecte mutu. Fomentar el creixement i la realització personal. Relacionar-se amb els altres eficaçment i sense conflictes.
FASES DE L’APLICACIÓ DE LES RRPP:
- Anàlisi de la situació: Primera fase en la que recollim totes les dades de la situació objecte de l’analisi, investiguem el problema, les causes, les actituds i les opinions dels clients per conèixer les possibles alternatives amb les que contem. (Averiguar els fets, Identificar i segmentar el públic, Definir objectius)
- Planificació: Conjunt d’accions previstes consolidades en un plan per assolir uns objectius específics. Es deu ajustar a uns temps establerts. (Planificació correctora a curt termini, per a situacions d’emergència. Planificació preventiva a llarg termini, MANUAL.)
- Comunicació: La comunicació comença amb la posada en marxa del programa de relacions públiques. Una vegada seleccionat el missatge i l’estructura més adequada per al públic objectiu, es seleccionarà el mitjà de comunicació mes idoni per poder el procés de comunicació.
- Valoració de resultats: Es l’ultima fase i en ella evaluarem el programa. Es un analisis critic de cadasqun dels elements que formen part del programa per comprobar la seva eficàcia o el seu fracàs. (INFORME FINAL DE RESULTATS)
IDENTITAT CORPORATIVA: La identitat corporativa d’una empresa es la percepció del conjunt d’atributs que el mercat i la societat tenen de l’empresa. Aquesta imatge es fruit de molts factors: Història, Propietaris, Creació, Ampliacions, Estratègies desenvolupades, Comunicació. La identitat corporativa és l'ésser d'una empresa, l’expressió de la seva personalitat, el conjunt dels valors, la filosofia per la que es regeix, qui son, desde quan…
ELEMENTS DE LA IDENTITAT CORPORATIVA: La cultura empresarial: Valors, actituds i creences a nivell organitzatiu i empresarial. El públic objectiu: Persones a les que dirigim les nostres estratègies i tàctiques comunicatives. El posicionament: El lloc que la nostra empresa ocupa a les ments dels clients respecte a la competència.