Gestió de recursos humans: formació, clima laboral i motivació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,84 KB

La gestió dels recursos humans:

Formació del personal: El desenvolupament del personal pot implementar-se amb plans de carrera; programes amb els quals les persones puguin adquirir l’experiència necessària per estar després en condicions de progressar en l’estructura de l’organització.

Clima i satisfacció laboral: És necessari detectar el nivell de satisfacció de cada treballador i treballadora dins de l’organització i els possibles motius de descontentament amb la intenció d’aplicar mesures correctores.

Prevenció de riscos laborals: Consisteix en la implementació de mesures adreçades a la prevenció i la protecció, a fi i efecte de preservar la salut de les persones que treballen a l’empresa.

Definir formación en línea i saber tres avantatges i tres inconvenients:
- Hi ha moltes definicions sobre la formació en línia, la més tècnica entén aquest tipus de formació com el lliurament de material educatiu per qualsevol mitjà electrònic, tant sigui Internet, intranet, àudio, vídeo, vía satèl·lit, CD, DVD o altres mitjans.

AVANTATGES Costos. Es redueixen notablement els costos (30 %, ja que no tots els cursos es fan per aquest mètode), així com les dietes (allotjament, transport, dinar…).- Temps. Es redueixen els temps d’aprenentatge sobre un 50 %.

Comoditat. S’eviten desplaçaments i l’accés al curs és fàcil, ja que només fa falta un terminal i connexió a Internet.

INCONVENIENTS: Problemes tècnics. Pot haver-hi problemes de saturació a la xarxa. - Falta d’hàbit. Encara és una manera nova d’accedir a l’aprenentatge per part dels treballadors.

Comunicació vertical: ASCENDENT: És la que es forma verticalment de baix cap amunt, és a dir, s’origina en la plantilla i finalitza en l’equip directiu. DESCENDENT: És la que, de forma vertical, té el seu origen en l’equip directiu i la seva fi en el personal.

Comunicació horitzontal: És la que s’origina entre persones que estan en un mateix nivell jeràrquic, és a dir, entre persones de diferents departaments (per exemple, entre el cap de producció i la directora comercial)


La motivació laboral és el conjunt d’estímuls que rep la persona treballadora que la guien a actuar d’una manera determinada en l’àmbit del treball.
Els diners: Serveixen bàsicament per a satisfer necessitats de consum, és a dir, de compra.
El bon tracte laboral: Si el treballador opera en un clima laboral favorable, comunicatiu i que potencia les relacions humanes, obtindrà més satisfacció de la feina.
Les expectatives de futur: Quan el treballador té possibilitats de millorar i d’ascendir en el seu lloc de treball, i quan els seus esforços tenen algun tipus de repercussió professional, està més motivat

PIRÀMIDE DE MASLOW: 

Necesidades  fisiológicas: Son las únicas inherentes en toda persona, básicas para la supervivencia del individuo. Respirar, alimentarse, hidratarse, vestirse, sexo, etc.

Necesidades de seguridad: Se busca crear y mantener una situación de orden y seguridad en la vida. Una seguridad física (salud), económica (ingresos), necesidad de vivienda, etc.

Necesidades sociales: Implican el sentimiento de pertenencia a un grupo social, familia, amigos, pareja, compañeros del trabajo, etc.

Necesidades de estima: Son las necesidades de reconocimiento como la confianza, la independencia personal, la reputación o las metas financieras.

Necesidades de autorrealización: Este quinto nivel y el más alto solo puede ser satisfecho una vez todas las demás necesidades han sido suficientemente alcanzadas. Es la sensación de haber llegado al éxito personal.

Considerava que la piramide amb que va estructurar les necesitats no es absolutament rigida. Hi ha persones, per exemple que situen la propia estima per davant de l'estatus. A mes, no cal tenir una necessitat completament satisfeta perque en sorgeixi una altra.


Definir ORGANITZACIÓ: Es defineix organització com la funció que té com a finalitat dissenyar una estructura on quedin definides totes les tasques que ha de fer cada persona que forma part de l’empresa, així com la seva responsabilitat i autoritat.

Definir ORGANITZACIÓ FORMAL:L’organització formal es defineix com l’estructura intencional definida i identificada en la que l’empresa situa cadascun dels seus elements al lloc més convenient.

Definir ORGANITZACIÓ INFORMAL: es pot definir com el conjunt de relacions personals i socials que no estan preestablertes per la direcció o organització de l’empresa,

Definir CONTROLAR: Controlar consisteix, bàsicament, a verificar que tot surti com s’havia previst en fer la planificació, tant pel que fa als objectius generals

Definir GESTIONAR: Gestionar o dirigir consisteix a intentar que les persones que formen l’empresa facin les tasques necessàries per a assolir els objectius marcats.

Definir CONTRACTE DE TREBALL: és un acord on es reflecteixen les voluntats d’un ocupador i d’un treballador, que es compromet a prestar personalment a l’empresa els seus serveis remunerats

Definir SINDICAT:El sindicat és una associació de treballadors creada per a defensar els seus interessos comuns.

TECNIQUES DE CONTROL

El control del pressupost: Es tracta de controlar que la relació numèrica de la planificació (referida als costos de les operacions i els ingressos de les vendes) es compleixi.

L’estadística:Permet tractar les dades històriques d’un problema, treure conclusions i realitzar pronòstics. 

Auditoria: Verifica la planificació tant en relació amb la comptabilitat (anàlisi dels estats financers) com amb la rendibilitat dels recursos o la gestió global de l’empresa, formulant recomanacions per millorar-la

Entradas relacionadas: