Gestió de Recursos Humans a l'Empresa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,21 KB

Té a veure i s’encarrega de l’element humà a l’empresa (gestió de recursos humans). La gestió influeix en la globalitat de l’empresa.

Funcions que realitza

  • Organització i planificació del personal

  • Selecció i contractació del personal

  • Formació de recursos humans

  • Administració de personal

  • Relacions laborals

  • Salut laboral

  • Control de personal

  • Organització i planificació del personal

  • Consisteix a planificar en funció de l’empresa, descriure el perfil professional dels treballadors de l’organització, etc.

  • Algunes empreses basen l’organització i la planificació del treball de les seves plantilles en les competències laborals (gestió de competències). La manera que té una empresa de gestionar el personal de manera que els llocs de treball s’ocupin per persones amb un ampli ventall de competències i s’adaptin a les situacions de l’empresa.

  • Selecció i contractació del personal
  • Determinar el perfil de la persona idònia que ha d’ocupar el nou lloc de treball.

  • Definir el perfil del lloc que s’ha d’ocupar.

  • Reclutar candidatures mitjançant una selecció.

  • Fer el procés de selecció de la persona.

  • Fer entrevistes dinàmiques on posin en situació al interessat per veure la seva forma d’actuar i l’adaptació a la situació.

  • Triar la persona que hagi mostrat més adequació al lloc de treball que s’ofereix.

  • Contractar a la persona si durant el període de prova ha respost a les espectatives previstes.

  • Formació de recursos humans

Permet que el personal pugui adaptar-se als canvis que es produeixen en la societat, així com els avenços tecnològics.

L’evolució tecnològica en l’àmbit laboral provoca que la formació d’un treballador sigui continuada i constant. Això determina a una empresa a la rapidesa i a l’adaptació dels canvis comportant a una supervivència. La formació actualitzada és fonamental.

Administració de personal

Gestió de tots els tràmits juridico-administratius que comporta el personal de l’empresa.

  • Selecció i formalització de contractes

  • Tramitació de nòmines i assegurances socials

  • Control de drets i deures dels treballadors

  • Relacions laborals

Les activitats que relacionen les empreses amb els treballadors a través dels seus representants, com els comités d’empresa o els delegats d’empresa.

  • Salut laboral

Té com a objectiu la promoció de la millora de les condicions de treball per augmentar el nivell de protecció de la salut i la seguretat dels treballadors.

Control de personal

El departament de recursos humans controla gestionant la motivació del personal i avalua els resultats obtinguts.

Entradas relacionadas: