Gestió de Recursos Humans: Contractes, Convenis i Competències

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,03 KB

Gestió de Recursos Humans

Tipus de Contractes

Contracte en Pràctiques

Requisits:

  • Tenir títol universitari o de formació professional de grau mitjà.
  • Oferir al treballador un lloc que li permeti realitzar la pràctica adequada al nivell d'estudis cursat.

Durada:

  • Mínim de 6 mesos i màxim de 2 anys.
  • Període de prova: No pot ser superior a 1 mes per als titulats de grau mitjà i 2 mesos per als de grau superior.

Salari:

  • No pot ser inferior al 60% del salari d'un treballador que ocupi el mateix lloc de treball ni al 75% durant el segon any.

Formalització: Per escrit.

Consideracions: No es tindrà en compte la consideració de contracte en pràctiques quan la pràctica s'inclogui en els estudis.

Contracte en Formació

Requisits:

  • Tenir entre 16 i 21 anys.
  • Sense titulació acadèmica requerida pel contracte en pràctiques.

Durada:

  • Mínim de 6 mesos i màxim de 2 anys.
  • Període de prova: No pot ser superior a dos mesos.

Salari: Serà fixat mitjançant el conveni.

Formalització: Per escrit.

Consideracions: No es poden expedir aquest tipus de contracte quan tinguin per objecte la qualificació per a un lloc de treball que hagi ocupat anteriorment el treballador en la mateixa empresa, per un període superior a 12 mesos.

Contingut Mínim d'un Conveni

El contingut dels acords és la regulació d'una sèrie de matèries, com els salaris i altres remuneracions. Els convenis han de tenir un contingut mínim:

  • Determinació de les parts que l'han concertat.
  • Definició de l'àmbit: personal, territorial, funcional i temporal.
  • Forma i condicions de la denúncia del conveni.
  • Formació de la comissió paritària.
  • Condicions per la no-aplicació del règim salarial.

Principis Normatius

Principi de jerarquia normativa: Una norma de rang inferior no pot contradir-ne a una de rang superior.

Principi de norma mínima: Una norma no pot contradir a una altra de nivell superior, però sí que la pot millorar.

Intel·ligència Emocional

És l'habilitat que ens permet conèixer i dominar els nostres propis sentiments, interpretar o afrontar els sentiments dels altres, sentir-nos satisfets i ser eficaços en la vida. Components: capacitats relacionades amb la intel·ligència emocional que ha de tenir un treballador i un empresari.

Gestió per Competències / Professió grama

La gestió per competències és gestionar el personal de l'empresa de manera que els llocs de treball s'ocupin per persones que tinguin un ampli ventall de competències en el sentit que es puguin adaptar a totes les situacions de l'entorn de l'empresa.

El professiògrama és un document en el que s'especifica les característiques del lloc de treball i les seves necessitats.

Marc Normatiu Laboral

És la legislació laboral, el conjunt de lleis i normes legals que determinen l'entorn de treball.

Funcions del Departament de Recursos Humans

  1. Organitza i planifica el personal: a través de la gestió per competències, capacita els treballadors en funció de les seves capacitats i habilitats.
  2. Selecció i contractació: Reclutar candidatures una vegada s'ha establert el perfil del candidat. Selecció: estudi del currículum. Entrevista distesa en cas de gestió per competències. Elecció del candidat.
  3. Formació: Per què es forma els treballadors? En quin moment? Com?

Formació a Distància

AvantatgesInconvenients
FlexibilitatNo pot preguntar dubtes
ComoditatNo et relaciones
No pressióMés distraccions
Ordinador i internetNo internet, no estudiar
Menys despesesMajor índex d'abandonament
No pèrdua del temps en desplaçament

Gestió del Coneixement

És la gestió del capital intel·lectual en una organització amb la finalitat d'afegir valor als productes i diferenciar-los de la competència. Hi distingim dos tipus:

  • Explícit: aquell que es pot emmagatzemar.
  • Tàcit: experiències, habilitats personals.

Relacions i Salut Laboral

Activitats que relacionen les empreses amb els treballadors a través dels seus representants: comitès d'empresa.

Salut Laboral:

  1. Empresaris: responsables de fer complir la normativa.
  2. Treballadors: Han de vetllar per la seva pròpia seguretat.
  3. Fabricants, importadors, etc.: han de vetllar per la seguretat per evitar riscos.
  4. Administracions públiques.

Entradas relacionadas: