Gestió de Recursos Humans
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,16 KB
Recursos Humans
Persones que formen l'organització empresarial i les competències professionals que poden desenvolupar.
Gestió
Conjunt de decisions, accions i polítiques relacionades amb el capital humà de l'empresa per millorar la productivitat i competitivitat. Són el fet diferencial i una font d'avantatge competitiu, requereix conèixer les competències, capacitats i habilitats dels seus membres, augmentar i millorar-les, per tant, invertir en capital humà. La persona responsable dels recursos humans ha de potenciar les característiques del personal.
Funcions
Organització i planificació del personal
: recull l'organització de les plantilles, descripció dels llocs de feina i planificació de noves necessitats.Reclutament
: procediments encaminats a atreure candidats.Selecció
: escollir un candidat entre els reclutats.Plans d'acollida
: afavorir l'integració del candidat.Plans de carrera i promoció professional
: programes on les persones puguin adquirir experiència.Formació
.Avaluació de l'exercici
: comparar el rendiment de la persona amb allò exigit.Clima i satisfacció laboral
: detectar el nivell de satisfacció del treballador.Administració del personal
: s'encarrega dels tràmits i processos administratius per una bona gestió.Relacions laborals
: promoure la relació entre l'empresa i l'empleat.Prevenció de riscos laborals
: consisteix en la implementació de mesures adreçades a la prevenció i protecció dels treballadors.Reclutament i selecció del personal
: Tècniques. Reclutament intern: captar candidatures de persones que formen part de la plantilla de l'empresa mitjançant processos de promoció interna. Reclutament extern: captar candidatures de gent de fora de l'empresa mitjançant borses de treball d'entitats socials o educatives, agències de col·locació, serveis públics de col·locació, empreses de treball temporal, tècniques d'internet.Selecció del personal
: la correcta elecció de les persones que han de treballar en una empresa, un dels factors de l'èxit de l'empresa.Formació de recursos humans
: l'evolució dels treballadors no para mai, han de seguir avançant. Una de les noves formes és la formació en línia: lliurament de material educatiu per qualsevol mitjà electrònic com internet, CD, DVD.Gestió del coneixement
: tractament del capital intel·lectual en una organització per afegir valor als productes i serveis i diferenciar-se de la competència. Hi ha dos tipus: Explícit: estructurat, emmagatzemat i distribuït. Tàcit: part de les experiències personals de cada individu.Organització del treball. Treball en equip
: una de les formes més habituals d'organitzar el treball. Hi ha un equip de treball, un grup petit d'individus que treballen de forma coordinada, col·laborant per realitzar una feina concreta, amb sinergia.Treball col·laboratiu
: posar en comú coneixements, materials i idees per compartir-los, normalment de forma desinteressada.Treball per projectes i objectius
: organització del treball per equips intern i externs per realitzar projectes segons els objectius de l'empresa. Característiques: menys treballadors fixes, treballadors a temps parcial, treball en equip per compartir coneixements i experiència, treball ben definit, reorganització de l'espai físic, possibilitat de treballar fora de l'empresa.Gestió per competències
: definir els coneixements, les qualitats i els comportaments dels components de la plantilla.Intel·ligència emocional
: capacitat per conèixer sentiments propis i aliens i habilitat per gestionar-los. Habilitats emocionals: molt valorades per disminuir conflictes i augmentar l'èxit dels equips laborals.Motivació laboral
: estímuls que reben les persones treballadores per actuar d'una manera determinada en l'àmbit laboral.