Gestió Receptes Paper Farmàcia: SIRE, SIFARE, CatSalut
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,14 KB
Sistemes i Receptes en Paper a la Farmàcia
SIRE: Sistema informàtic que fa possible la prescripció electrònica.
SIFARE: Sistema que permet la dispensació electrònica per part dels professionals, a més de consultar les dispensacions fetes, bloquejar prescripcions, consultar alertes farmacèutiques, diligències. Permet guardar totes les dades en la base de dades de CatSalut.
Recepta en Paper
Tot i l'existència de la recepta electrònica, encara es gestionen receptes en paper. Aquestes es classifiquen en dos tipus:
1. Receptes inserides:
Són aquelles que s'envien instantàniament al servidor del SIFARE (Sistema d'Informació de la Recepta Electrònica) del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya. S'inclouran en la factura electrònica, per tant, es deixaran de signar manualment i es passaran a signar electrònicament juntament amb les receptes electròniques. Aquest sistema simplifica la facturació, ja que totes les dades es troben al sistema.
2. Receptes no inserides:
Són aquelles que no s'envien al servidor del SIFARE o altres tipus de receptes d'entitats asseguradores. Aquestes receptes no es validen contra la base de dades de CatSalut.
Procediments per a Receptes en Paper
Procediment per lliurar les receptes inserides electrònicament:
- Enganxar el cupó precinte a la recepta, al lloc de sempre.
- Segellar la recepta amb el segell “INSERIDA ELECTRÒNICAMENT” (segell donat pel COFB), de manera que no tapi ni el cupó precinte ni el codi de barres de la recepta.
- Agrupar les receptes per grups de 100 receptes (+/- 1 o 2), procurant que totes les receptes estiguin encarades de la mateixa manera per tal de facilitar la tasca d’escaneig.
- Els grups de receptes s’han de col·locar ordenadament, agrupats amb una goma, en una bossa normalitzada de color blau per a receptes paper inserides electrònicament, que s’entregarà al BBVA el primer dia hàbil del mes següent.
Procediment per lliurar les receptes en paper no inserides electrònicament:
- S'han de segellar amb el segell identificatiu de la farmàcia.
- S'ha de posar la data de dispensació.
- La recepta en paper no inserida l'ha de signar el farmacèutic manualment com a recepta dispensada.
- S'han d'agrupar per tipus com fins ara amb gomes o clips.
- Per a aquestes receptes no inserides, excepte les receptes de mútues i assegurança lliure, es continua generant el fitxer de la TSI que s'envia al COFB pel procediment habitual. Si no hi ha cap recepta d'aquest tipus o no se supera un 5% de la facturació, no serà necessari.
- S'han de col·locar en una bossa normalitzada per a receptes paper no inserides electrònicament que s'entrega al BBVA.
Procés de facturació de receptes no inserides:
- Revisió de les receptes dispensades: Revisar que estiguin ben dispensades, revisar que figurin totes les dades del metge i pacient, revisar la data de prescripció i de dispensació, assegurar i revisar el VI si és necessari. Les revisions de les receptes dispensades és convenient realitzar-les diàriament i que les facin dues persones diferents, i que cada recepta sigui revisada dues vegades.
- Actuació davant d'una dispensació incorrecta: Contactar el més aviat possible amb el client per advertir-li de l'error i corregir-lo. Si no es pot contactar amb el client, posar-se en contacte amb el centre prescriptor i que contacti amb el client per dir-li l'error. No facturar la recepta fins no haver rectificat l'error.
- Emplenament de les dades de l'OF: S'haurà d'estampar el segell de l'OF, que haurà de contenir: nom de l'OF, número de l'OF, data de dispensació, firma. (Es realitza al mateix temps que la revisió)
- Preparació dels paquets: Les receptes, una vegada revisades i segellades, s'agrupen per tipus de recepta i en paquets de 25 unitats. Al principi de cada grup es col·loca un volant indicant el tipus de recepta que conté aquell paquet.