Gestió de productes audiovisuals i models de negoci

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,28 KB

PRODUCTES, ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE LES EMPRESES AUDIOVISUALS

1. Naturalesa i estructura dels productes audiovisuals. Tipologia. (Què genera la producció de prototips? Comparem un bé simbòlic (programa de tele) amb un bé materials (sabates)).

- Els productes audiovisual són bens d’informació (=bé simbòlic). Característiques:

  • Béns d’experiència à incertesa en l’èxit, es necessiten estudis d’audiència i submarques
  • Economies d’escala à el problema no són les còpies que fas d’un vídeo, sinó el vídeo original
  • Béns públics à no s’acaben mai
  • Béns de naturalesa múltiple à temps d’atenció
  • Béns culturals à alt contingut simbòlic
  • Béns de confiança à fins que no el veiem no podem jutjar la qualitat

2. Els preus dels productes i el cicle de vida (què és el concepte bàsic que defineix el preu del producte? De què depèn?)

3. El model de negoci: aspectes conceptuals. Els diferents models de negoci segons la seva activitat fonamental (les característiques de cadascun). Quan es pregunta un model de negoci, es pregunta sobre els mòduls descriptius: què aporta el meu producte, quines necessitats satisfà, per quins canals el distribuiré, que faré amb els clients... Això són elements fonamentals. Els dos models: el model media i el model plataforma (essencials en el sector audiovisual).

Mòduls descriptius (segons la seva activitat fonamental):

1. Segments de mercat: a quin segment d’audiència dirigiré el meu producte (pot ser un mercat de massa, un nínxol o un mercat diversificat)

2. Propostes de valor: què diferencia al meu producte

3. Canals: per quins canals distribuiré el producte

4. Relació amb els clients: com aconseguiré els clients (per captació, per fidelització, per estimació)

5. Fonts d’ingressos: com aconseguiré els diners que necessito per crear el meu producte (publicitat, pagament directe, ajudes, subvencions...)

6. Recursos clau: què necessito per crear el meu producte (actualment: substitució dels humans per màquines)

7. Activitats clau: quines són les activitats que millor se’m donen i puc explotar.

8. Associacions clau: Acords estratègics amb altres empreses (puc tenir una idea de app però no saber d’informàtica, necessito algú que en sàpiga)

9. Estructura de costos: quins costos (fixes o variables) hauré de fer front. Economia d’escala (contra més productes més reparteixo els costos fixos i, per tant, més beneficis).

Models de negoci:

1. Media: economia del copyright. Amb l’arribada d’internet, aquest model no s’ha pogut explotar.

2. Plataforma: facilitat per accedir al servei, si es pot, de forma gratuïta. Verticalitat. Digitalització.

Àrees principals

  • Àrea creativa à NO es pot externalitzar
  • Àrea tècnica i de sistemes à es pot externalitzar
  • Àrea comercial i de màrqueting à NO es pot
  • Àrea administrativa i financera à es pot

* Cada departament és un centre de cost (gestiona una part del pressupost de la companyia), però sempre tenen un objectiu final

* Avui dia: tecnologia millor que treballadors (crisi econòmica), el valor dels continguts.

Entradas relacionadas: