Gestió de productes audiovisuals i models de negoci
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,28 KB
PRODUCTES, ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE LES EMPRESES AUDIOVISUALS
1. Naturalesa i estructura dels productes audiovisuals. Tipologia. (Què genera la producció de prototips? Comparem un bé simbòlic (programa de tele) amb un bé materials (sabates)).
- Els productes audiovisual són bens d’informació (=bé simbòlic). Característiques:
- Béns d’experiència à incertesa en l’èxit, es necessiten estudis d’audiència i submarques
- Economies d’escala à el problema no són les còpies que fas d’un vídeo, sinó el vídeo original
- Béns públics à no s’acaben mai
- Béns de naturalesa múltiple à temps d’atenció
- Béns culturals à alt contingut simbòlic
- Béns de confiança à fins que no el veiem no podem jutjar la qualitat
2. Els preus dels productes i el cicle de vida (què és el concepte bàsic que defineix el preu del producte? De què depèn?)
3. El model de negoci: aspectes conceptuals. Els diferents models de negoci segons la seva activitat fonamental (les característiques de cadascun). Quan es pregunta un model de negoci, es pregunta sobre els mòduls descriptius: què aporta el meu producte, quines necessitats satisfà, per quins canals el distribuiré, que faré amb els clients... Això són elements fonamentals. Els dos models: el model media i el model plataforma (essencials en el sector audiovisual).
Mòduls descriptius (segons la seva activitat fonamental):
1. Segments de mercat: a quin segment d’audiència dirigiré el meu producte (pot ser un mercat de massa, un nínxol o un mercat diversificat)
2. Propostes de valor: què diferencia al meu producte
3. Canals: per quins canals distribuiré el producte
4. Relació amb els clients: com aconseguiré els clients (per captació, per fidelització, per estimació)
5. Fonts d’ingressos: com aconseguiré els diners que necessito per crear el meu producte (publicitat, pagament directe, ajudes, subvencions...)
6. Recursos clau: què necessito per crear el meu producte (actualment: substitució dels humans per màquines)
7. Activitats clau: quines són les activitats que millor se’m donen i puc explotar.
8. Associacions clau: Acords estratègics amb altres empreses (puc tenir una idea de app però no saber d’informàtica, necessito algú que en sàpiga)
9. Estructura de costos: quins costos (fixes o variables) hauré de fer front. Economia d’escala (contra més productes més reparteixo els costos fixos i, per tant, més beneficis).
Models de negoci:
1. Media: economia del copyright. Amb l’arribada d’internet, aquest model no s’ha pogut explotar.
2. Plataforma: facilitat per accedir al servei, si es pot, de forma gratuïta. Verticalitat. Digitalització.
Àrees principals
- Àrea creativa à NO es pot externalitzar
- Àrea tècnica i de sistemes à es pot externalitzar
- Àrea comercial i de màrqueting à NO es pot
- Àrea administrativa i financera à es pot
* Cada departament és un centre de cost (gestiona una part del pressupost de la companyia), però sempre tenen un objectiu final
* Avui dia: tecnologia millor que treballadors (crisi econòmica), el valor dels continguts.