Gestió i Procés Constructiu d'Obres: Guia Completa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,26 KB

Gestió i Procés Constructiu d'una Obra

Procés: realització del projecte, aprovació de l'expedient de contractació, licitació obra, comprovació replanteig, inici i fi d'obres, desenvolupament i incidències, recepció i liquidació, períodes de garantia i devolució de fiances.

Gestió:

Inici d'Obres

Reunió, revisar els documents requerits contractualment que presenta el contractista: pla de treballs, pla assegurament Q i medi ambient (PAQMA: acta d'aprovació per DO o DEO, llistat de permisos, pla de gestió de residus).

Seguiment d'Obra

Informes de seguiment ambiental.

Control Operacional de Gestió d'Obra

Esquema bàsic gestió d'obra.

Tipus de Documents i Gestió

Documents de repercussió legal i/o fiscal: factures, contractes i nòmines (5 anys).

Documentació Oficial

  1. Contracte, pressupost adjudicació, fiances i avals, acta de comprovació de replanteig i de recepció d'obra.
  2. Programació: llicència i permisos d'obra i d'instal·lacions, certificats gestores de residu, descripció obra, organigrama obra, plànol implantació mediambiental, pla d'execució, llistat de referència plànols.
  3. Revisió requisits: actes de visita d'obra i de les reunions amb DF, còpia llibre d'ordres, actes visita coordinador SS.
  4. Proveïdors: relació de proveïdors, històric de proveïdors i traçabilitat de mostres/assajos, certificat residus.
  5. Control de l'obra: abast de pla Q, medi ambient i SS - unitats i materials sotmesos a control, plans de control de recepció de materials i d'execució de l'obra (PPI: programa de punts d'inspecció).
  6. Inspecció i assajos (registre de conformitat): llistes de comprovació de l'execució (registre PPI) i del final d'obra (llista de repassos), informes de no conformitat d'anomalies, peticions d'accions correctives o preventives.
  7. Plans d'emergència.
  8. Varis: control i seguiment de sinistres, denúncies, sancions, deutes.
  9. Documentació per l'execució de l'obra: Projecte d'obra, pressupost d'adjudicació (còpia sense preus), documents de treball (croquis i plànols de detall), programa control Q, medi ambient, estudi SS, pla SS laboral (original) - inclòs còpia avís previ, còpia obertura lloc treball, acta aprovació pla SS, designació coordinador SS, plànols de companyies afectacions.
  10. Proveïdors: relació de proveïdors, quadres comparatius, comandes, contractes industrials i subcontractistes, acta d'adhesió al pla medi ambiental de SS i nomenament coord SS.
  11. Registres de qualitat obra (oficina tècnica): certificats de producte i resultats d'assaigs.
  12. Registres d'execució (obra): albarans, justificants de gestió de residus i comunicats obra.
  13. Comunicació amb clients i proveïdors a l'obra (oficina): cartes i fax, email, comunicació d'obra a industrials, proveïdors i clients.
  14. Control econòmic (oficina): revisió amidaments, preus contradictoris, certificacions.
  15. Documentació obsoleta (oficina).

Entradas relacionadas: