Gestió de pacients i agendes en centres assistencials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,71 KB

Gestió de pacients en la derivació intercentres

De què es tracta?

  • De coordinar les sol·licituds d’assistència urgent i programada entre centres, valorant l’adequació de les mateixes a les normes i procediments vigents.
  • De facilitar el suport organitzatiu i informatiu necessari entre els diferents centres per donar un bon servei al pacient

Què es vol aconseguir?

  • Garantir l’acompliment de les normes i els criteris de derivació de pacients al centre o des del centre a uns altres de referència.
  • Establir bona comunicació amb els diferents centres per tal de facilitar tasques assistencials, administratives i informatives.
  • Registrar correctament les dades per facilitar la derivació, i obtenir indicadors de funcionament i producció.

Què s’ha de fer?

  • Recepcionar, registrar i gestionar les sol·licituds d’assistència al propi centre i cap altres centres.
  • Establir els canals de comunicació i coordinació entre els centres o nivells assistencials (casos assistència urgent o casos de continuïtat en l’atenció).

Agendes

Les agendes es defineixen per:

  • Especialitat.
  • Servei.
  • Facultatiu.
  • Tipus de patologia.

Definir l’estructura

  • Per definir l’estructura és necessari:
  • Identificar-la amb un codi.
  • Servei.
  • Metge responsable.
  • Ubicació física de la consulta (sala).
  • Calendari.
  • Horaris: rang d’horaris.
  • Tipus de prestació i nombre de pacients citables per tipus.

Programació:

  • Plannificació de agendes operativa durant 12 mesos següents i adequada a la demanda prevista.
  • Sol·licituds d’ausències programades 30 dies d'antelació per garantir la estabilitat de les agendes i la previsió de consultes compromeses sense recuperació en la demora.
  • Planificació de les guàrdies adaptada al marc temporal de definició d'agendes, es elabora 3 mesos d'antelació.
  • Període vacacional almenys 2 mesos abans de l'inici d'aquest període, la agenda no ha d'estar subjecta a variacions o canvis de període vacacional a última hora.

Gestió (del dia a dia)

  • Bloqueig: inhabilitació transitòria.
  • Sobrecàrrega: citació de pacients per sobre de l’activitat definida.
  • Anul·lació: cancel·lacions de cites.
  • Reprogramació: canvis de dates de cites.

Qualitat: Avaluació Indicadors obligatoris

  • Gestió (exemple: índex entrades/sortides).
  • Demora.
  • Indicadors d’activitat assistencial.
  • Demanda.
  • Indicadors poblacionals (exemple: densitat de població).

Entradas relacionadas: