Gestió de pacients i agendes en centres assistencials
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,71 KB
Gestió de pacients en la derivació intercentres
De què es tracta?
- De coordinar les sol·licituds d’assistència urgent i programada entre centres, valorant l’adequació de les mateixes a les normes i procediments vigents.
- De facilitar el suport organitzatiu i informatiu necessari entre els diferents centres per donar un bon servei al pacient
Què es vol aconseguir?
- Garantir l’acompliment de les normes i els criteris de derivació de pacients al centre o des del centre a uns altres de referència.
- Establir bona comunicació amb els diferents centres per tal de facilitar tasques assistencials, administratives i informatives.
- Registrar correctament les dades per facilitar la derivació, i obtenir indicadors de funcionament i producció.
Què s’ha de fer?
- Recepcionar, registrar i gestionar les sol·licituds d’assistència al propi centre i cap altres centres.
- Establir els canals de comunicació i coordinació entre els centres o nivells assistencials (casos assistència urgent o casos de continuïtat en l’atenció).
Agendes
Les agendes es defineixen per:
- Especialitat.
- Servei.
- Facultatiu.
- Tipus de patologia.
Definir l’estructura
- Per definir l’estructura és necessari:
- Identificar-la amb un codi.
- Servei.
- Metge responsable.
- Ubicació física de la consulta (sala).
- Calendari.
- Horaris: rang d’horaris.
- Tipus de prestació i nombre de pacients citables per tipus.
Programació:
- Plannificació de agendes operativa durant 12 mesos següents i adequada a la demanda prevista.
- Sol·licituds d’ausències programades 30 dies d'antelació per garantir la estabilitat de les agendes i la previsió de consultes compromeses sense recuperació en la demora.
- Planificació de les guàrdies adaptada al marc temporal de definició d'agendes, es elabora 3 mesos d'antelació.
- Període vacacional almenys 2 mesos abans de l'inici d'aquest període, la agenda no ha d'estar subjecta a variacions o canvis de període vacacional a última hora.
Gestió (del dia a dia)
- Bloqueig: inhabilitació transitòria.
- Sobrecàrrega: citació de pacients per sobre de l’activitat definida.
- Anul·lació: cancel·lacions de cites.
- Reprogramació: canvis de dates de cites.
Qualitat: Avaluació Indicadors obligatoris
- Gestió (exemple: índex entrades/sortides).
- Demora.
- Indicadors d’activitat assistencial.
- Demanda.
- Indicadors poblacionals (exemple: densitat de població).