Gestió i organització d'un centre educatiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,2 KB

Projecte educatiu de centre (PEC) reflecteix la identitat del centre i es defineix la seva finalitat. S'assenyalen les directrius i els criteris fonamentals de l’acció social i educativa. S’orienta la intervenció socioeducativa i es defineixen l’estructura organitzativa i els recursos.

Reglament d’organització i funcionament (ROF) reflecteixen les normes generals del funcionament del centre i s’estipulen les condicions en les quals té lloc la relació entre residents i centre.

Estructura organitzativa, recursos humans, materials i funcionals

Reglament sobre els menors: drets i deures (garantir desenvolupament integral, disposar d’un PIA, revisió continuada de la situació sociofamiliar…)


Programació i la memòria anual. Programació és un document en què es relacionen els objectius, procediments i tècniques que ordenen les accions que el centre dura a terme durant 1 any.

Serà coherent amb el PEC i ROF i s’adaptarà a la situació del centre. L’avaluació ens ajudarà a detectar les necessitats pendents i es podrà elaborar la memòria anual.

Memòria és el document en què es descriuen totes les actuacions que s’han realitzat en el centre durant l’any, incloent l’avaluació. A través de la memòria, disposem d’una visió de les activitats realitzades i dels serveis que el centre presta. És un document important per a la revisió del PEC.

El pla de qualitat, es descriuen els mecanismes i processos per assegurar el desenvolupament i l’aplicació d’un sistema de qualitat. (Qualitat en atenció, en la prestació del servei, en la gestió dels processos i la responsabilitat social)


INTERVENCIO EN L'ESTADA

L’aplicació del projecte Principis metodològics (Importància de l’acció tutorial, afecte i autoestima, normalització de la vida quotidiana, individualització i participació)

Activitats d’intervenció en el centre (Per al desenvolupament d’hàbits, de vida saludable, per afavorir el desenvolupament integral i habilitats socials)

Avaluació i seguiment Instruments de recollida d’informació (Full d’observació individual, full de seguiment de visites i trucades, llibreta diària d’incidències i agenda (excursions, visites)

Reunions de seguiment, en aquestes reunions s’exposen:

Progressos de la família en relació amb el pla de treball que se li ha marcat.

Evolució del menor prenent com a referent el PEI. L’evolució queda registrada en l’informe de seguiment.


El procés d’acollida. Informació, sol·licitud (certificat antecedents penals i empadronament, informe mèdica salut física i psíquica…), aprovació o desestimació de la sol·licitud (2 entrevistes individuals i 1 entrevista al domicili), assignació, acoblament (calendari on la família i el menor es coneixen, activitats), seguiment.

Adopció- Institució jurídica que mitjançant una decisió judicial, crea entre adoptant i adoptat un vincle de filiació idèntic al dels fills biològics.

Suposa l’extinció dels vincles jurídics existents entre l’infant adoptat i la família biològica.

Entradas relacionadas: