Gestió d'Estocs, Facturació i Pressupostos en Clíniques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 129,81 KB

Gestió d'Estocs en Clíniques

Pràcticament, la quantitat màxima d'estoc és la quantitat que es pot emmagatzemar d'un determinat producte, tenint en compte la capacitat del magatzem i els costos que es produeixen per la quantitat comprada i la seva quantitat d'emmagatzematge. L'estoc mínim, d'altra banda, és la quantitat mínima d'inventari que ha d'existir al magatzem abans que comenci el consum de l'estoc de seguretat. I el trencament d'estoc és un canvi a la cadena de subministrament que passa quan una empresa no té prou inventari per a un o més productes per complir amb les comandes dels clients.

Documentació, Revisions i Acreditacions

Què ens permet tenir aquesta documentació ben enregistrada i associada a la seva zona de treball? Ens permet tenir-la ben enregistrada i associada a la zona de treball, per aparells i gabinets per tal de:

  • Passar les revisions i acreditacions segons la comunitat autònoma que ho sol·liciti per a la concessió de llicències.
  • Conèixer la manera de col·locar els recanvis de les peces o realitzar el desmuntatge per a la seva neteja.

Mètodes de Pagament

Per pagar: Hi ha dos sistemes:

  • En efectiu: que pot ser metàl·lic, i la de contra reemborsament que és pagant a la vegada en rebre el paquet.
  • Per mitjans bancaris:
    • Targeta: ja sigui de crèdit o dèbit.
    • Transferència: la clínica facilita el número de compte, només per a grans quantitats.
    • Domiciliació bancària: es dóna una ordre al banc perquè passi un càrrec a un altre compte.

Tipus de Factures

Una factura és un document legal que representa els diners que es mouen entre pacient i clínica o la clínica a una altra empresa. S'ha de tenir un registre de totes les factures i tenir una còpia de cadascuna d'elles, ja que una altra persona/empresa implicades poden demanar un duplicat. A més, la clínica les necessita per a fer el pagament dels impostos.

Factura Ordinària

És la més comuna i fàcil de reconèixer, és una prova d'una compravenda o la prestació d'algun servei. Aquí s'haurà de recollir tota la informació necessària, com per exemple: direcció de qui l'emet, qui la rep, l'import de la transacció, etc.

Factura Simplificada o Tiquet

Aquestes substitueixen als tiquets, són com els tiquets de llibreries, xarcuteries… A diferència de les factures ordinàries, aquestes no inclouen les dades del destinatari llevat que se sol·licitin, i l'IVA no apareix desglossat, sinó que s'indica el percentatge i la menció "IVA inclòs".

Factura Proforma

Aquesta és similar a un pressupost o una oferta comercial i no té valor a efectes fiscals. No pot ser usada com a justificant d'operació, garantia de compra o tenir valor comptable. Encara que conté la mateixa informació que una factura ordinària, només canvia la sèrie numèrica que ha de ser diferent, el més important que s'ha de mencionar és la naturalesa de "proforma".

Factura Rectificativa

És una versió negativa d'una factura de venda. S'utilitza per corregir algun error o afegir informació a la factura original.

Factura Recapitulativa

Aquesta permet recapitular o agrupar diverses operacions amb el mateix destinatari en un mes natural. Majoritàriament s'agrupen albarans o pressupostos. Aquesta té el mateix valor que una ordinària, per tant haurà de complir amb els mateixos requisits bàsics de facturació. Llavors s'ha de demostrar el valor de totes les vendes del mes i contenir una breu descripció de totes les operacions que esteu agrupant.

Factura Electrònica

Té els mateixos efectes legals que una factura en paper, llavors ha de tenir totes les dades obligatòries, a més, perquè aquesta factura tingui una validesa legal, ha d'estar signada electrònicament.

Pressupostos

La finalitat és donar-li el cost de cada tractament que es podria fer el pacient a futur en la clínica. Aquests pressupostos poden variar segons la informació continguda en ells. Poden ser:

  • El primer sol ser rígid, estàtic o tancat: aquí inclou tots els passos, i no són modificables.
  • El segon és obert, flexible o variable: no es coneix amb exactitud els passos i temps, i solen tenir un import fix més un import variable.

Albarà

Hi haurà l'albarà que és una mostra, on es proporcionen les dades del comprador i venedor, també el número de l'albarà, el lloc i data de lliurament, la quantitat de nº d'articles, descripció de mercaderia i signatura del receptor. L'albarà es compara amb el full de comanda per tal d'assegurar-nos que estan tots els productes.

Càlcul del Punt de Comanda (ROP)

ROP: (plaç de lliurament X taxa de demanda (consum diari)) + nivell d'existències de seguretat

Exemple:

ROP= (2 (triga en dies) X 50 (consum diari)) + 800 (estoc de seguretat) = 900 punt de comanda

Mètode ABC

Relatiu: s'ordena tot i es suma. Es multiplica el valor x 100 / el total. Acumulat: es suma el % del relatiu + acumulat.

d06EEEL820mzshBCCCGE0JOaQyGEEEIIoSfBoRBCCCGE0JPgUAghhBBC6ElwKIQQQggh9CQ4FEIIIYQQehIcCiGEEEIIPQkOhRBCCCGEngSHQgghhBBCT4JDIYQQQgihJ8GhEEIIIYTQk+BQCCGEEELoSXAohBBCCCH0JDgUQgghhBB6EhwKIYQQQgg9CQ6FEEIIIYSeBIdCCCGEEEJPgkMhhBBCCKEnwaEQQgghhNCT4FAIIYQQQuj9Hxa3IjjsDNPPAAAAAElFTkSuQmCC

6egwP5fXD6tPIt5FgQBiAALgiAIggso84U4BEEQBEEwIwIsCIIgCC5ABFgQBEEQXIAIsCAIgiC4ABFgQRAEQXABIsCCIAiC4AJEgAVBEATBBYgAC4IgCIILEAEWBEEQBBcgAiwIgiAILkAEWBAEQRBcgAiwIAiCILgAEWBBEARBcAEiwIIgCILgAkSABUEQBMEFiAALgiAIggsQARYEQRAEFyACLAiCIAguQARYEARBEFyACLAgCIIguAARYEEQBEFwAf8DWm31HY8lHW0AAAAASUVORK5CYII=

Entradas relacionadas: