Gestió Efectiva dels Recursos Humans a l'Empresa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,12 KB
1. La Gestió dels Recursos Humans
Els recursos humans (RRHH) són la força de treball de les empreses, les persones que formen l’organització empresarial i les competències professionals que poden desenvolupar.
La gestió de recursos humans és el conjunt de decisions, accions i polítiques relacionades amb el capital humà de l’empresa, encaminades a millorar la productivitat i la competitivitat.
El seu objectiu és afavorir la motivació i satisfacció dels treballadors per incrementar la productivitat i la competitivitat.
Funcions de la Gestió de RRHH
- Organització i planificació del personal:
- Organització de les plantilles de l’empresa.
- Descripció dels llocs de treball.
- Planificació de noves necessitats de força de treball.
- Reclutament: Reclutar treballadors.
- Selecció: Selecció d’un dels treballadors reclutats.
- Plans d’acollida: Integrar el treballador a l’empresa.
- Plans de carrera i promoció professional: Programes perquè les persones externes puguin adquirir l’experiència dins de l’empresa per després formar-ne part de l’organització d’aquesta.
- Formació: Perfeccionar els desajustos entre les competències dels treballadors.
- Avaluació de l’exercici: Comparar el rendiment del treballador amb la tasca que fa.
- Clima i satisfacció laboral: Detectar els nivells de satisfacció dels treballadors i els motius de descontentament per posteriorment aplicar mesures correctores.
- Administració de personal: Processos administratius per una bona gestió.
- Relacions laborals: Promoure la comunicació entre l’empresa i els treballadors a través dels representants sindicals.
- Prevenció de riscos laborals: Implantació de mesures per prevenir i protegir, amb l’objectiu de preservar la salut dels treballadors.