Gestió i Documentació Escolar: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,02 KB

Pressupost Anual del Centre

És l’instrument de gestió econòmica que preveu, ordena i assigna els recursos a partir de les necessitats i possibilitats del centre.

El pressupost anual ha d’observar:

  • Els aspectes generals
  • Les prioritats i context
  • Ingressos, per partides
  • Despeses, per partides
  • Resultat
  • Seguiment i avaluació

El pressupost anual l’elabora el secretari/ària, a partir dels criteris establerts per l’Equip Directiu. L’aprova i l’avalua el Consell Escolar de Centre (ROC). Amb la LOMQE el projecte de gestió és aprovat pel Director i avaluat pel Consell Escolar.

Memòria Anual del Centre

En finalitzar el curs, el consell escolar i l’equip directiu realitzaran l’avaluació del grau de compliment de la programació general anual. Les conclusions més rellevants i les propostes de millora seran recollides en la memòria de final de curs, que es remetrà al Departament d’inspecció educativa. Aquesta memòria servirà de base per a l’elaboració de la programació general anual del curs següent.

Els elements per a l’anàlisi i valoració dels diferents projectes i plans duts a terme pel centre estaran centrats en: accions desenvolupades, valoració de les activitats, incidència en el centre i propostes de millora durant el curs i per al curs següent.

En aquest document, com a annex, s’hi ha d’adjuntar l’informe del pla de convivència, en els termes establerts als articles 14 i 15 del Decret 112/2006. Una còpia d’aquest informe s’ha d’enviar a l’Institut per a la Convivència i l’Èxit Escolar.

  • L’elabora l’equip directiu. L’aprova i l’avalua el consell escolar de centre i el claustre n’informa els aspectes docents (ROC). La LOMQE no especifica res de la MAC.

Projecte Educatiu de Centre (PEC)

El PEC és el document identificador del centre i del seu entorn. Ha de recollir els valors, els objectius i les prioritats d’actuació, i incorporarà la concreció dels currículums establerts per la Conselleria d’Educació i Cultura que correspon fixar i aprovar al claustre, així com el tractament transversal en les àrees de l’educació en valors i altres ensenyaments. També ha d’incloure:

  1. Els trets de l’entorn sociocultural del centre que en determinen la seva caracterització.
  2. Les característiques de l’educació que s’hi imparteix, amb esment a les opcions pedagògiques, a la forma d’atenció a la diversitat de l’alumnat, a l’acció tutorial, i deurà respectar el principi de no discriminació i d’inclusió educativa com a valors fonamentals, així com els principis i objectius recollits a les lleis educatives.
  3. El projecte lingüístic i el pla de convivència.
  • El projecte educatiu ha de ser aprovat i avaluat pel Consell Escolar (ROC i LOE). La LOMQE determina que serà avaluat pel Consell Escolar i aprovat pel Director.

Concreció Curricular (CC)

Fent ús de la seva autonomia, els centres educatius han d’adaptar, desenvolupar i completar a la seva pròpia realitat, el currículum prescriptiu d’educació primària. Això es reflectirà en les programacions didàctiques i d’aula del professorat i es posarà especial èmfasi al tractament de les competències bàsiques en el currículum.

Per a l’elaboració de la concreció curricular cal tenir present:

  1. La relació entre les àrees curriculars i les competències bàsiques.
  2. Els acords del centre sobre el tractament de les competències bàsiques.
  3. Les mesures de coordinació entre els cicles.
  4. El tractament de la lectura en totes les àrees.
  5. El tractament de les tecnologies de la informació i la comunicació en totes les àrees.
  6. Els criteris generals de promoció.

El currículum d’educació primària ve regulat pel Decret 72/2008, de 27 de juny (BOIB núm. 92, del 2 de juliol) pel qual s’estableix el currículum de l’educació primària. Aquest Decret està desenvolupat per l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’abril de 2009, sobre el desenvolupament de l’educació primària a les Illes Balears.

  • L’elaboració d’aquesta concreció curricular correspon als equips de cicle, li donarà coherència la Comissió de Coordinació Pedagògica (CCP) i l’aprovarà el Claustre de Professorat (ROC, LOE i també la LOMQE).

Projecte Lingüístic de Centre (PLC)

El projecte lingüístic, inserit dins el projecte educatiu de centre, ha d’especificar la metodologia utilitzada per a la introducció i el tractament de cadascuna de les llengües que estableix el currículum i ha de determinar també les mesures per a la coordinació entre el professorat que ha d’impartir ensenyaments en distintes llengües.

Entradas relacionadas: