Gestió dels Recursos Humans: Funcions i Processos Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,13 KB

- La gestió dels recursos humans: És el conjunt de decisions, accions i polítiques relacionades amb el capital humà de l'empresa per millorar-ne la productivitat i la competitivitat.

- El departament de recursos Humans està format per complir els següents objectius:

  1. Seleccionar i formar les persones que l'empresa necessita
  2. Proporcionar als treballadors els mitjans necessaris
  3. Intentar que el treballador satisfaci les seves necessitats (motivació)

Funcions de la Gestió dels Recursos Humans

Organi i planificació del personal: col·locar treballador en lloc indicat / Reclutament: conjunt de procediments per atraure candidats competents per un lloc de treball / Selecció: selecció de la persona (entrevista) / Plans d'acollida: actuacions per integrar el candidat seleccionat a l'empresa / Plans de carrera i promoció professional: desenvolupament del personal amb plans de carrera i programes d'experiència / Formació: corregir desajustos entre competències i exigides pel lloc / Avaluació de l'èxit: comparar el rendiment de la persona amb el requerit pel lloc de treball / Clima i satisfacció laboral: detectar el nivell de satisfacció del treballador / Administració del personal: encarregat dels tràmits administratius / Relacions laborals: millorar la relació a l'empresa / Prevenció de riscos laborals: implementació de mesures per millorar la salut dels treballadors.

Reclutament Intern i Extern

Reclutament intern: captar candidatures de persones de la plantilla mitjançant promoció interna. Reclutament extern: captar candidatures alienes a l'empresa de diverses fonts.

- Proces de selecció de personal: selecció d'ofertes de treball, enviant carta de presentació, currículum vitae i realitzant proves de selecció com entrevistes o proves psicotècniques.

Formació en línia

1. Avantatges: costos reduïts, temps d'aprenentatge reduït, comoditat, infraestructura, flexibilitat i coordinació dels recursos per part de l'empresa.

2. Gestió del Coneixement: tractament del capital intel·lectual per afegir valor als productes i serveis.

2.2 Un Equip de Treball: grup de persones que col·laboren per generar sinergia.

2.3 Treball Col·laboratiu: posar en comú coneixements i materials.

2.4 Treball per Projectes: organització del treball per equips intern i extern per realitzar projectes concrets.

Gràfic

La intel·ligència emocional: reconèixer i gestionar sentiments propis i aliens.

Tipus de Intel·ligència

1. Personal o competència personal: autoconsciència, autoregulació i motivació.

2. Social o competència social: empatia i habilitats socials.

Motivació Laboral

Conjunt d'estímuls que guien l'acció de la persona treballadora en l'àmbit laboral.

Tipus de Motivacions: diners, bon tracte laboral, expectatives de futur, reconeixement i col·laboració a la feina.

Entradas relacionadas: