Gestió de conflictes a les organitzacions
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,65 KB
Tipus de Conflictes
Pel grau de percepció
- Latent: Existeix però no reconegut.
- Manifest: Conflicte reconegut
Per les seves consequències
- Positiu: Resulta favorable
- Negatiu: Perjudica l'organització
Des d'una perspectiva jurídica
- Individual: Entre l'empresari i el treballador
- Col·lectiu: Entre l'empresari i un grup de treballadors
Fases del conflicte:
Fase inicial:
Situació conflictiva que provoca incomoditat.Fase de presa de consciència del conflicte:
Símptoma de tensió, Presa de posició de parts enfrontades, deteriorament de la comunicació, distorsió de la situació, subestimació de les condicions i sobrevaloració de les diferències.Fase del maneig del conflicte:
2 vies:- Positiva: Negociació, conciliació, mediació i arbitratge.
- Negativa: Violència i confrontació.
Fase Final:
Posar en pràctica tot el procés anterior.Mètodes de Resolució de parts implicades:
- Confrontació: Forma primària de resolució, com la vaga.
- Negociació: Dues parts dialoguen, com empresari i treballador.
- Bon negociador: És flexible, sap escoltar, s'informa correctament, no confia i revisa dades, sap seduir.
Fases del procés de negociació:
- Planificació: Definir de forma concisa el conflicte motiu de la negociació, obtenir la màxima informació sobre la segona part, descobrir els punts forts i febles de l'altra part, i escollir l'estratègia.
- Presa de contacte: Coneixement en profunditat de les posicions de l'altra part, matitzar el contingut de les nostres posicions.
- Discussió: Buscar nous enfocaments i alternatives, realitzar una pausa per replantejar, mantenir sobre la taula la millor oferta, buscar un intermediari, canviar d'aires.
- Aproximació de les posicions i tancament: Procés en la recta final, intercanvi de concessions.
Estratègies i tàctiques
Zona d'objectius:
Marges dins dels quals s'espera tancar l'acord, situada entre l'objectiu màxim i mínim.Tàctiques per preparar informació:
- La carta secreta: Tenir arguments de reserva per ser imprevisible.
Tàctiques per argumentar:
- El salami: Aconseguir de mica en mica un objectiu, no de cop.
Tècniques per situacions difícils:
- L'evitació: Negar-se a respondre o fer veure que no s'ha sentit.