Gestió de conflictes a les organitzacions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,65 KB

Tipus de Conflictes

Pel grau de percepció

  • Latent: Existeix però no reconegut.
  • Manifest: Conflicte reconegut

Per les seves consequències

  • Positiu: Resulta favorable
  • Negatiu: Perjudica l'organització

Des d'una perspectiva jurídica

  • Individual: Entre l'empresari i el treballador
  • Col·lectiu: Entre l'empresari i un grup de treballadors

Fases del conflicte:

Fase inicial:

Situació conflictiva que provoca incomoditat.

Fase de presa de consciència del conflicte:

Símptoma de tensió, Presa de posició de parts enfrontades, deteriorament de la comunicació, distorsió de la situació, subestimació de les condicions i sobrevaloració de les diferències.

Fase del maneig del conflicte:

2 vies:
  • Positiva: Negociació, conciliació, mediació i arbitratge.
  • Negativa: Violència i confrontació.

Fase Final:

Posar en pràctica tot el procés anterior.

Mètodes de Resolució de parts implicades:

  • Confrontació: Forma primària de resolució, com la vaga.
  • Negociació: Dues parts dialoguen, com empresari i treballador.
  • Bon negociador: És flexible, sap escoltar, s'informa correctament, no confia i revisa dades, sap seduir.

Fases del procés de negociació:

  • Planificació: Definir de forma concisa el conflicte motiu de la negociació, obtenir la màxima informació sobre la segona part, descobrir els punts forts i febles de l'altra part, i escollir l'estratègia.
  • Presa de contacte: Coneixement en profunditat de les posicions de l'altra part, matitzar el contingut de les nostres posicions.
  • Discussió: Buscar nous enfocaments i alternatives, realitzar una pausa per replantejar, mantenir sobre la taula la millor oferta, buscar un intermediari, canviar d'aires.
  • Aproximació de les posicions i tancament: Procés en la recta final, intercanvi de concessions.

Estratègies i tàctiques

Zona d'objectius:

Marges dins dels quals s'espera tancar l'acord, situada entre l'objectiu màxim i mínim.

Tàctiques per preparar informació:

  • La carta secreta: Tenir arguments de reserva per ser imprevisible.

Tàctiques per argumentar:

  • El salami: Aconseguir de mica en mica un objectiu, no de cop.

Tècniques per situacions difícils:

  • L'evitació: Negar-se a respondre o fer veure que no s'ha sentit.

Entradas relacionadas: