Geometria eta Konpetentziak: Ikaskuntza Gida Osoa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Medicina y Salud
Escrito el en
vasco con un tamaño de 3,37 KB
STEM eta Espazio-zentzua
STEM arloan, hainbat arazo testuinguru desberdinetan ebaztea da helburua. Espazio-zentzua funtsezkoa da munduko alderdi geometrikoak ulertzeko eta balioesteko. Formak identifikatzea, irudikatzea eta sailkatzea, haien propietateak eta harremanak aurkitzea, haien mugimenduak deskribatzea eta haiekin arrazoitzea biltzen ditu.
LOMLOE eta Konpetentziak
Konpetentzia bakoitzeko 3-6 deskriptore daude. Konpetentzia bakoitzaren barruan, konpetentzia espezifikoak daude, gure kasuan 8 konpetentzia espezifiko.
Egoera Didaktikoa
Konpetentzia bakoitzaren barruan, konpetentzia espezifikoak daude, gure kasuan 8 konpetentzia espezifiko.
Integrazio Egoera Faseak
- Izenburua: motibagarria.
- Justifikazioa.
- Datu teknikoak.
- Curriculumaren Fundamentazioa.
- Metodologiaren Fundamentazioa.
- Emaitza(k) aurkeztu (ekoizpena).
- Orokortzea edo transferentzia.
Geometria Eskolan: Pentsamendu eta Arrazoibidea
Geometria intuitiboa eta induktiboa bultzatu nahi da.
- Pentsamendu intuitiboa
- Aurretiko analisi edo dedukzio logiko baten menpe ez dagoen prozesu kognitiboa da, intuizio edo zentzumen-pertzepzio nabari batetik sortzen dena.
- Arrazoibide induktiboa
- Arrazoibide ez-deduktiboaren modalitate bat da, datu partikularrak dituzten premisetatik abiatuta ondorio orokorrak lortzean datzana.
Angelu Motak
- Angelu zorrotza:
- 90 gradutik beherako neurria duena.
- Angelu zuzena:
- Bere aldeak elkarzutak dituen angelua, 90 gradukoa.
- Angelu kamutsa:
- 90 gradutik gorako neurria duena.
- Angelu laua:
- 180 graduko neurria duena.
- Angelu osoa:
- Zirkulu osoa hartzen duen angelua da (360°).
Poligonoa
Poligono bat irudi geometriko lau bat da (planoa), segmentu zuzen kopuru mugatu batez osatua dagoena.
Van Hiele-ren Geometria Mailak
- 0. Maila: Bistaraztea edo ezagutzea.
- Objektuak unitate gisa hautematen dira oso-osorik, bereizi gabe. Itxura fisikoagatik deskribatzen dira, era familiarrean (gurpil bat). Ez dira zehazten osagaiak edo propietateak.
- 1. Maila: Analisia.
- Osagaiak eta propietateak hautematen dira. Modu informalean deskribatzen dira baina beste figurekin konparatu gabe. Beste figura berriekin propietate berriak ezagutzen dira. Ez dira figurak sailkatzen beren propietateen arabera.
- 2. Maila: Antolamendua edo sailkapena.
- Modu formalean deskribatzen dira. Sailkapen logikoak formalki egiten dituzte. Frogapenak ez dituzte ulertzen egiturari dagokionez.
- 3. Maila: Dedukzio formala.
- Dedukzioak eta frogapen logikoak egiten dira. Propietateen arteko harremanak ulertzen eta maneiatzen dira. Ulertzen da nola lor daitezkeen emaitza berberak proposamen edo premisa desberdinetatik abiatuta.
- 4. Maila: Zehaztasuna.
- Sistema axiomatikoen ezagutza eta geometrien arteko analisia eta konparazioa dakar. Geometria abstraktua zorroztasun matematikoa lortuz.