Geoffrey Hinton i la IA: Veritats, Riscos i Reflexions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en catalán con un tamaño de 13,38 KB

Veritats i Falsedats sobre Hinton i la IA

1.1 Indiqueu si les afirmacions següents són vertaderes o falses.

  • a) Hinton i les seves recerques de fa més de 40 anys són la base dels sistemes actuals d’IA.Vertader
  • b) ChatGPT no té res a veure amb la intel·ligència artificial (IA).Fals
  • c) Hinton encara treballa a Google.Fals
  • d) Hinton va vendre la seva empresa a OpenAI.Fals
  • e) Molts dels vídeos, fotos i textos fets amb IA són falsos.Vertader

Sinònims Relacionats amb la IA

1.2 Trobeu en el text els cinc mots que poden funcionar com a sinònims dels mots següents.

  • a) Model, símbol: referent
  • b) Decenni: dècada
  • c) Perill, amenaça: risc
  • d) Independent, lliure, no controlada: autònoma
  • e) Ajornament: moratòria

Reflexió sobre la IA i la Veritat

1.4 Exposeu, en un màxim de cinquanta mots, per què Hinton afirma en el text que “qualsevol persona ja no podrà saber què és veritat”.

Hinton adverteix que la IA pot manipular informació, creant continguts falsos que es difonen fàcilment per Internet, i que, si actua autònomament, pot provocar situacions perilloses i incontrolables.

Exercicis de Gramàtica i Vocabulari

3.2.1 Completeu amb la forma correcta.

  • a) SI NO / SINÓ
  • b) TAN / TANT
  • c) EN LLOC / ENLLOC
  • d) GENS / RES
  • e) PER QUÈ / PERQUÈ

3.2.2 Completeu amb la forma verbal correcta.

  • a) CABUT
  • b) SEGUEU
  • c) TRAURIA
  • d) MOLT
  • e) FONGUÉS / FONIA

3.2.3 Subratlleu les grafies [z].

resclosa, és, vaixells, pujar, servir

3.2.4 Completeu amb els derivats adequats.

  • a) EMBALATGE
  • b) ARRANJAMENT
  • c) EVASIÓ
  • d) MARTELLEJAVEN
  • e) ESBLANQUEÏDA

Reescriptura en Imperfet

4.1 Reescriviu el fragment següent del text canviant els temps verbals en present per formes d’imperfet.

L’informàtic advertia que els sistemes que desenvolupaven OpenAI o Google “podien eclipsar la intel·ligència humana en alguns aspectes”. També mostrava preocupació per la manera com s’havia “inundat” Internet de vídeos, fotos i textos falsos fets amb IA. […] L’informàtic temia que la tecnologia suposés una amenaça per a la humanitat si es permetia que generés i executés el seu propi codi informàtic.

Anàlisi Formal d'una Obra Artística

1. Dades de l'obra:

  • Títol: [Títol de l'obra]
  • Autor: [Nom de l'artista]
  • Any: [Data de creació]
  • Tècnica: [Oli, aquarel·la, escultura, fotografia, etc.]
  • Suport: [Llenç, paper, fusta, etc.]
  • Dimensions: [Mida de l'obra]

2. Elements Visuals Principals:

  • Línies:
  • Tipus de línies: [Rectes, corbes, irregulars, etc.]
  • Funció: [creen moviment, delimiten formes, aporten dinamisme o tranquil·litat?]
  • Formes:
  • Tipus: [Geomètriques, orgàniques, abstractes]
  • Distribució: [Simètriques, asimètriques, agrupades, disperses]
  • Color:
  • Paleta de colors: [Càlids, freds, neutres, contrastats]
  • Funció del color: [Provoca emocions, crea profunditat, dóna sentit a l'ambient?]
  • Textura:
  • Visual o tàctil: [És suau, rugosa, plana?]
  • Tècnica utilitzada: [Aquarel·la, pinzellades gruixudes, detalls fins, etc.?]
  • Espai:
  • Perspectiva: [S'usa perspectiva lineal o atmosfèrica?]
  • Composició: [L'espai és tancat, obert, profund?]

3. Tècnica i Estil:

  • Tècnica: [Descriviu breument la tècnica usada i quins efectes produeix (p. ex., textura visible, lluminositat)]
  • Estil: [És realista, impressionista, cubista, abstracte?]

4. Il·luminació i Ombres:

  • Llum: [Hi ha una llum dramàtica, suau, difusa?]
  • Ombres: [On són les ombres? Causen contrast, volum?]

5. Relació d'Elements:

  • Interacció: [Com es combinen els elements? Estan en harmonia o contrast?]
  • Focus visual: [On dirigeix la mirada de l'espectador la composició?]

6. Impacte Emocional:

  • Emocions: [Quines emocions transmet l'obra?]
  • Sensació: [Dóna una sensació de calma, tensió, caos, serenitat?]

7. Conclusió:

Resum breu de com els elements formals contribueixen al missatge i l'estètica de l'obra.

Completa les Oracions amb la Forma Verbal Correcta

  1. Escolta! Jo no hi cabo, en aquesta disfressa! (caber)
  2. Si m’ho deixessin fer, jo trauria (treure) ara mateix tots els mobles vells al carrer.
  3. Quan puguis (poder) passar uns dies amb nosaltres, digueu-nos-ho.
  4. La xocolata s’està fonent (fondre) i fa una olor boníssima.
  5. Han conclòs (concloure) que el millor que poden fer és no interferir en la seva voluntat.
  6. Ara mateix recullo (recollir) les meves coses i me’n vaig.
  7. El jugador diu que a hores d’ara encara es ressent (ressentir) de la lesió.
  8. Si ells fossin (ser) rics, no estarien empenyorats.
  9. Si arribes primer que jo, bull (bullir) la verdura.
  10. Jo ara conec (conèixer) tots els habitants del meu poble.
  11. Cal que nosaltres concloguem (concloure) la reunió d’una vegada. Quina pèrdua de temps!
  12. En Joan vol que jo li doni aquest llibre tan valuós (donar).
  13. A veure! Vols que la Maria faci (fer) aquesta feina o no?
  14. Li ha dolgut (doldre) la seva decisió.
  15. Si jo sabés (saber) on viu, aniria a fer-li una visita.
  16. Tu, estigues (estar) alerta, que aviat et cridaran.
  17. Qui de vosaltres ha difòs (difondre) aquesta notícia falsa?
  18. D’ara endavant ens veurem sempre que vosaltres vulgueu (voler).
  19. Ha imprès (imprimir) tots els fulls que li faltaven i encara li ha sobrat tinta.
  20. Si hi cabessin (cabre) posaria tots els toms de l’enciclopèdia a la prestatgeria.
  21. El metge té una informació que jo en aquest moment desconec (desconèixer).
  22. Tu no li donis (donar) la culpa al teu germà. Tothom sap que has estat tu qui ha trencat el vidre.
  23. Cada cop que m’ajupo (ajupir) em fa mal l’esquena.
  24. No és pas que no vulguem (voler) fer la feina, és que no tenim temps.
  25. No us moveu! (moure) Hi ha una serp darrere vostre.
  26. Escull (escollir) el que més t’agradi. Te’l regalo jo.
  27. Avui comparec (comparèixer) davant el tribunal per donar compte de la meva innocència.
  28. Eh, vosaltres! Responeu (respondre) de seguida. Qui de tots dos ha trencat el vidre?
  29. Tant de bo que vosaltres poguéssiu (poder) conviure amb pau i tranquil·litat.
  30. Jo no concebo (concebre) la vida sense tu.
  31. No comprenc per què ha triat el regal més barat podent (poder) triar el més car.
  32. L’han inclòs (incloure) a la llista de morosos i n’està ben avergonyit.
  33. Ells es vanten que pressenteixen (pressentir) el futur.

Completa les Frases amb les Formes Verbals Corresponents

En Joan avui ha corregut (CÓRRER) com un campió.

És un ignorant, discorre (DISCÓRRER) menys que una mosca.

Ja fa temps que això no ocorre (OCÓRRER).

El temps transcorria (TRANSCÓRRER) i tu no em deies res.

Si et recorressis (RECÓRRER) en una vesprada totes les falles acabaries rebentat.

Continues incorrent (INCÓRRER) en els mateixos errors de sempre. Tingué un accident i no el socorré (SOCÓRRER) ningú.

No sabem quants escriptors concorrerant (CONCÓRRER) l’any que ve als Premis Octubre.

No crec que això t’ocorri (OCÓRRER) molt sovint. Avui t’ha ocorregut (OCÓRRER) perquè no estaves preparat.

Completa les Frases amb les Formes Verbals Corresponents

Ell abans sempre resolia (RESOLDRE) tots els problemes, però ara no en resolen (RESOLDRE) cap.

Escriu-li l’adreça perquè no es confongui (CONFONDRE).

Jo volia que ell em comprengués (COMPRENDRE) però no em compren (COMPRENDRE) mai.

Jo sempre prenc (PRENDRE) llet, però ell sempre pren (PRENDRE) cafè, encara que el metge li ha dit que no en prengui (PRENDRE).

Si ell comprengués (COMPRENDRE) l’explicació del professor, resoldria (RESOLDRE) correctament els problemes i respondria (RESPONDRE) bé totes les preguntes.

Quan era jove componia (COMPONDRE) una cançó cada setmana, però ningú comprenia (COMPRENDRE) les lletres.

M’agrada assistir a aquest curs perquè aprenc (APRENDRE) més del que aprenia (APRENDRE) en el que vaig fer l’any passat.

Completa les Frases amb les Formes Verbals Corresponents

L’acusat compareix (COMPARÈIXER) avui davant del jutge.

La Laia desconeix (DESCONÈIXER) les intencions del seu company.

Jo encara no conec (CONÈIXER) la teva núvia.

Que aquella actriu reaparegués (REAPARÈIXER) en aquell moment no va ser estrany.

En Jaume parla com si jo conegués (CONÈIXER) el problema.

Anava tota maquillada. No semblava/pareixia (PARÈIXER) la teva germana.

Completa les Frases amb les Formes Verbals Corresponents

Si vols que nosaltres t‘incloguem (INCLOURE) en la llista electoral, n’exclourem (EXCLOURE) l’últim i en pau.

Abans alguns reis, en fer-se vells, es recloïen (RECLOURE) en un monestir.

Si analitzes bé el problema conclouràs (CONCLOURE) que té una solució fàcil.

L’acte és fàcil que conclogui (CONCLOURE) abans de les deu de la nit.

Fes el Mateix amb el Verb TREURE

No tinguis pressa que, quan arribi l’estiu, ja traurem (nosaltres) els banyadors de l’armari.

Qui no es treu el passi no podrà entrar al futbol.

Si em trec el carnet de conduir, em compraré un cotxe.

Ja han tret les cadires al carrer?

Si pogués, el trauria d’ací.

Joan treia l’aigua del pou i Lluís la tirava al dipòsit.

Si tu treus el cotxe del garatge, podré escombrar.

Per favor, treu-te les mans de la butxaca.

Ha tret el cap per la finestra i s’ha fet mal.

El vaig veure traient la roba de la rentadora.

Vosaltres ara traieu els gots? El que cal és que traieu les copes.

M’agradaria que Pere tragués algun dia el gos a passejar.

Vull que vosaltres traieu el fem cada dia.

Fes el Mateix amb el Verb CREURE

Abans en aquest poble creien en les bruixes, però ara ja no hi creuen.

Jo no ho creuré fins que no ho vegi.

Sempre he cregut que calia fer-ho millor.

M’agradaria que vosaltres creguéssiu el que us dic.

Tots nosaltres us creuríem si parleu en un altre to.

Si no em creus no et contaré més coses.

Quan ho creguin convenient, ens comunicaran els resultats.

Nosaltres abans no els crèiem, però ara sí que els creiem.

Entradas relacionadas: