Garapen kognitiboa garapen afektiboa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 13,21 KB
Zertarako eta zergatik
Normalean kezka batetik abiatzen gara. Kezkari laguntza emateko edo lasai geratzeko
Jakinmina. Haur bakoitzaren edo ikasleei jokabideak, premiak, beharrak ahulezia, aukerak… ezin ditugu ulertu, ezin ditugu konprenitu
Ahalik eta objektiboena den informazioa jaso nahi dugu
Hezkuntza- jarduera egokia eta eragingarria ziurtatzeko
Nork
Erabaki garrantzitsua egoera naturalak aztertu nahi direlako:
Behaketa ez eskuhartzailea:
Behatzaileak ez du egoeran parte hartzen, ezagutzarik ez du. Hau da, kanpoko pertsona bat gelan sartzea. Adibidez: taldearekin harreman zuzena ez duen beste irakasle bat, Pta, aholkularia…
Abantailak→ taldearekin inplikazio eza eta objetibotasuna mantentzen da, egoeraren interpretazioak beste ikuspuntu bat eskiniz
Desabantailak→ egoeraren ezagutza maila txikiagoa. Detaile batzuk ez antzematea eta gehiegi orokortzea
Behaketa esku-hartzailea:
Normalean eskola ematen ari den irakasleak berak egiten du behaketa
Behatutako subjektuak edo taldeak ezagunak izateaz gain, behatzailearekin egoera bera partekatzen dute
Irakasle-behatzaileak eskura izango ditu, baldintzarik gabe, era guztietako egoerak era naturalean
Abantailak→ errealitatea zuzenean ikustean, errealismo gehiago lortzen da. Jokabideak egoera naturalean ikusten dira ikasleak erosoago sentitzen dira. (irakasleak klase normala ematen du, aldi berean behaketa egiten du; ikasleak ez dira ohartzen).
Ezagutzen ahal ditugu ikasleak? // bonbilak piztu behar dituzun edo ez jakin behar duzu. Hau da, egiten edo egiten ez duena normala de ala ez jakin behar duzu. Horretarako ondo ezagutu behar dituzu.
Zer egin dezakete? Zer espero dezakegu?
Edozein objektu behatzen hasi orduko, ongi ezagutu eta definitu behar dugu// Gure umeen garapena, jokabideak… ezagutu behar ditugu
PRAKTIKA ( NOR;IKASLEAren barruan)
ZEINTZUK IZAN BEHARKO LIRATEKE LEHEN HEZKUNTZAKO IKASLE BATEN INGURUAN JAKIN BEHARREKO EZAUGARRIAK BEHAKETA HASI ORDUKO?
Garapen kognitiboa
Garapen fisikoa
Garapen psikomotorea
Xefalo kaudal
Proximo distal
Garapen emozionala
Interpertsonala
intrapertsonala
Gaitasun intelektua
Hizkuntza jabekuntza
Gizarteratzea
Osasuna