Garapen kognitiboa garapen afektiboa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 13,21 KB

  1. Zertarako eta zergatik

  • Normalean kezka batetik abiatzen gara. Kezkari laguntza emateko edo lasai geratzeko

  • Jakinmina. Haur bakoitzaren edo ikasleei jokabideak, premiak, beharrak ahulezia, aukerak… ezin ditugu ulertu, ezin ditugu konprenitu

  • Ahalik eta objektiboena den informazioa jaso nahi dugu

  • Hezkuntza- jarduera egokia eta eragingarria ziurtatzeko

  1. Nork

Erabaki garrantzitsua egoera naturalak aztertu nahi direlako:

Behaketa ez eskuhartzailea:

Behatzaileak ez du egoeran parte hartzen, ezagutzarik ez du. Hau da, kanpoko pertsona bat gelan sartzea. Adibidez: taldearekin harreman zuzena ez duen beste irakasle bat, Pta, aholkularia…

  • Abantailak  taldearekin inplikazio eza eta objetibotasuna mantentzen da, egoeraren interpretazioak beste ikuspuntu bat eskiniz

  • Desabantailak egoeraren ezagutza maila txikiagoa. Detaile batzuk ez antzematea eta gehiegi orokortzea

Behaketa esku-hartzailea:

  • Normalean eskola ematen ari den irakasleak berak egiten du behaketa

  • Behatutako subjektuak edo taldeak ezagunak izateaz gain, behatzailearekin egoera bera partekatzen dute

  • Irakasle-behatzaileak eskura izango ditu, baldintzarik gabe, era guztietako egoerak era naturalean

    • Abantailak errealitatea zuzenean ikustean, errealismo gehiago lortzen da. Jokabideak egoera naturalean ikusten dira ikasleak erosoago sentitzen dira. (irakasleak klase normala ematen du, aldi berean behaketa egiten du; ikasleak ez dira ohartzen).

Desabantailak inplikazio maila dela eta, objektibitatea galtzea da erregistratzeko zailtasuna ( behatzailearen efektua). Hala ere irakaslegoak egiten duen behaketa ezinbestekoa da hezkuntza jarduera egokia eta eraginkorra ziurtatzeko.

3. Nor; ikaslea
  • Ezagutzen ahal ditugu ikasleak? // bonbilak piztu behar dituzun edo ez jakin behar duzu. Hau da, egiten edo egiten ez duena normala de ala ez jakin behar duzu. Horretarako ondo ezagutu behar dituzu.

  • Zer egin dezakete? Zer espero dezakegu?

  • Edozein objektu behatzen hasi orduko, ongi ezagutu eta definitu behar dugu// Gure umeen garapena, jokabideak… ezagutu behar ditugu

  • PRAKTIKA ( NOR;IKASLEAren barruan)

    ZEINTZUK IZAN BEHARKO LIRATEKE LEHEN HEZKUNTZAKO IKASLE BATEN INGURUAN JAKIN BEHARREKO EZAUGARRIAK BEHAKETA HASI ORDUKO?

    • Garapen kognitiboa

    • Garapen fisikoa

    • Garapen psikomotorea

    Xefalo kaudal

    Proximo distal

    • Garapen emozionala

    Interpertsonala

    intrapertsonala

    • Gaitasun intelektua

    • Hizkuntza jabekuntza

    • Gizarteratzea

    • Osasuna



Entradas relacionadas: