Gamma i Línia de Producte: Definició i Estratègies
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,15 KB
Gamma i línia de producte:
-Gamma: són tots els productes diferents que té l’empresa.
-Línia: totes les versions de cada un dels productes.
La unitat per mesurar la gamma i la línia és l’amplitud.
Una amplitud alta és que té molts productes diferents i si és baixa és que té productes diferents.
Si una empresa té molta profunditat de línia vol dir que té moltes versions d’un producte.
Tipus de producte d’una gamma:
Producte líder: és aquell producte que té més facturació o més beneficis.
Producte d’atracció: és aquell producte que utilitza l’empresa per atraure els clients i després vendre un producte líder.
Producte amb futur: és aquell producte que possiblement serà el líder en el futur.
Producte reguladors: són aquells productes que utilitza l’empresa per cobrir com a mínim els costos fixes de l’empresa.
Productes tàctics: són productes de curt termini i serveixen per fer front a la competència, productes de curt termini. Quan acabi aquest atac el producte desapareix.
Estratègies de producte dintre de la gamma i la línia:
Ampliar: afegir productes a la gamma o a la línia
Eliminar productes: productes que ja no es venen, els eliminem.
Modernitzar: intentar sempre posar-se al dia amb els productes, que no es quedin antics, ni obsolets.
Avantatges i desavantatges de gamma curta i gamma llarga:
Avantatges gamma curta:
Un millor coneixement dels productes per part dels venedors.
Concentració d’esforços publicitàris, com més productes tens menys esforç tens per publicitar.
Disminució de problemes de fabricació, si tens pocs productes, fabricar-los és més fàcil.
Són més fàcils de controlar.
L’administració és torna més simplificació es torna més simplificada.
Un cost més limitat dels stocks.