Gamma i Línia de Producte: Definició i Estratègies

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,15 KB

Gamma i línia de producte:

-Gamma: són tots els productes diferents que té l’empresa.

-Línia: totes les versions de cada un dels productes.

La unitat per mesurar la gamma i la línia és l’amplitud.

Una amplitud alta és que té molts productes diferents i si és baixa és que té productes diferents.

Si una empresa té molta profunditat de línia vol dir que té moltes versions d’un producte.

Tipus de producte d’una gamma:

  • Producte líder: és aquell producte que té més facturació o més beneficis.

  • Producte d’atracció: és aquell producte que utilitza l’empresa per atraure els clients i després vendre un producte líder.

  • Producte amb futur: és aquell producte que possiblement serà el líder en el futur.

  • Producte reguladors: són aquells productes que utilitza l’empresa per cobrir com a mínim els costos fixes de l’empresa.

  • Productes tàctics: són productes de curt termini i serveixen per fer front a la competència, productes de curt termini. Quan acabi aquest atac el producte desapareix.

Estratègies de producte dintre de la gamma i la línia:

  • Ampliar: afegir productes a la gamma o a la línia

  • Eliminar productes: productes que ja no es venen, els eliminem.

  • Modernitzar: intentar sempre posar-se al dia amb els productes, que no es quedin antics, ni obsolets.

Avantatges i desavantatges de gamma curta i gamma llarga:

Avantatges gamma curta:

  • Un millor coneixement dels productes per part dels venedors.

  • Concentració d’esforços publicitàris, com més productes tens menys esforç tens per publicitar.

  • Disminució de problemes de fabricació, si tens pocs productes, fabricar-los és més fàcil.

  • Són més fàcils de controlar.

  • L’administració és torna més simplificació es torna més simplificada.

  • Un cost més limitat dels stocks.

Entradas relacionadas: