Gamificació: viure experiències educatives interessants
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,77 KB
Gamificació
Gamificació és fer viure experiències educatives interessants utilitzant elements de joc. Fer viure com a exp. de joc una activitat que no ho és. OBJ CLAR bàsic, què volem aconseguir en una experiència gamificada. Usuari ha de viure-ho com a experiència NARRATIVA crear mon x etapes-ha d'enganxar-crear univ on tot tingui sentit-mirada canvia quan et converteixes en dissenyador exp.-quant + creem + rica exp. MECÀNIQUES (progrés, posar repte, saber què fer i si està bé o mal) elements joc que combinarem x aconseguir obj-3 mec clau repte clar, feedback immediat i evolució-ajustar mb manera d'avaluar- tenir opció de tornar a fer allò que has fet malament-saber on soc, progrés-fer evident el que aprenem VALID I AVALUACIÓ comprovar si ha servit pel que estava creat-trobar pk funciona o no joc, si desperta motivació, curiositat o interès-tenir present viure com a experiència.
DINAMITZACIÓ
DINAMITZACIÓ companys/es joc grups, idiv... -obj amb rankings (genera desmotivació) o puntuació (millor) -concretar com es relaciona obj i narrativa-cal evolució persone TECNO INFO I COMUNIC/T APRENENT I CONEIX crear il·lusió a persona, generar exp-paper signif tecn digitals-gamific va d'exp, tecno digit ajuden-crear il·lusió de div maneres. GAMI al joc espontani i informal (lavega 2003) voluntari-plaent-espontani(accions instintives cabuda en activit)-desinteressat(busca gaudir del present)-incertesa-ambivalent-conscient-estètic-fictici-seriós(joc es practica molt seriosa per als jug.) DECÀLEG ACTITUD LÚDICA actuar amb llibertat-viure present-tenir iniciativa-no por a errors-veure dificultat com a repte-implicar-nos tasca amb passió-tolerar incerteses-conrear admiració-gaudir de la bellesa-tractar obj i idees de manera no convencional, sense prejudicis.
DUA-A
segregació (activitat x gent amb diversitat funcional i una per gent sense) exclusió (no poder participar) integració (s'adapta l'activitat depenent si hi ha algú amb diversitat o no) inclusió (activitat on pot participar gent amb o sense diversitat sense cap diferència) adaptacions dua-a metodològiques(facilitació comunicació-adequar llenguatge a nivell comprensió via dif canals-crear act alternatives. entorn i material (potenciador mobilit-ser informatiu-manipulatiu-motivador-protector. adaptació de la tasca act amb diversos graus dificultat-dif activ per mateix contingut-diferents possibilitats execució i expressió-equilibrar disseny gran i petit grup-proposar act lliure elecció-aatribuir lloc de joc a l alumne. recolzament verbal (elecció paraules-explic concret-tasca difícil explicació prèvia a demostració) visual(demost previa-div estimuls a la vegada) manual (conduir-lo a l'espai-demostració que recolzi explicació.
DISCAP VISUAL
Verbalitzar la informació- utilitzar un vocabulari concret que faciliti comprensió-Potenciar els elements sonors-Informar sempre des del mateix punt- Desenvolupar el to de veu-explicar-los on són, cosa que els facilitarà la comprensió de l’espai. DISCAP AUDITIVA facilitar la lectura dels llavis, evitar parlar d'esquenes-procurar fer gestos per acompanyar la parla-fer demostracions mentre expliquem-Eliminar elements molestos que impedeixin una correcta visió-comptar amb una bona il·luminació-comptar amb col·laboració companys DISC FISICA/MOTRIU terra llis per afavorir desplaçament-materials Tous, grans i fàcils de manipular-lloc còmode on seure- utilitza fotografies i lletres grans per gent amb paràlisi cerebral-grups reduïts i Cooperativament-proporcionar ajuda quan necessiti.
Resolució de problemes en situacions motrius
Resolució de problemes en situacions motrius- Esquema corporal: - Desenvolupament perceptivomotriu: desenvolupament de les capacitats perceptivomotrius per a la millora de la resposta motriu en diferents situacions motrius i esportives - Control i domini conscient: Utilització conscient del cos mostrant control i domini corporal en les manifestacions físicoesportives que es realitzen 2- Habilitats motrius bàsiques i específiques (tècnica-tàctica i estratègia) - Tècnica: Execució d’habilitats tècniques associades a diferents esports individuals, d’adversari i col.lectius en joc reduït - Tàctica: Assimilació dels principis bàsics de la fase ofensiva i defensiva dels esports d’equip en situacions de joc reduït - Pràctica: de diferents jocs i esports individuals, d’adversari amb contacte i sense contacte i col.lectius, respectant el reglament bàsic, les normes i les persones implicades en el joc.
Activitats motrius lúdiques, culturals i expressives
3- Jocs i danses populars - Aportacions dels jocs i danses populars a l’herència cultural pròpia i d’altres cultures. - Pràctica de jocs i danses tradicionals d’arreu del món valorant herència cultural pròpia i d’altres cultures 4- Expressió i comunicació corporal - Ús de tècniques d’expressió i comunicació en diff contextos. - Ús de tècniques d’imitació i gestualització per expressar emocions, missatges i situacions quotidianes EL JOC EN EL CURRÍCULUM de EF El cos i el moviment s’han de desenvolupar a través de situacions motrius riques, amb diferents variants i lògiques internes - Fites motrius adaptables i flexibles per a tothom: Han de ser fites motrius que cadascú pugui assolir tenint en compte el seu punt de partida - Alumnat ha d’experimentar diff act motrius culturals i artístiques - Proporcionar coneixements del medi on es desenvoluparà l’act a l’alumnat.
material alternatiu fa més atractiva activitat-no propi ed cap esport-quotidià o pròpia elaboració-no emprat a l'AF- podem construir-lo amb mat de desfet
ha de ser atractiu-segur-polivalent-creatiu-accessible-econòmic-social-recuperable-compaginable-reproduïble-traslladable.
JOCS SEGONS EDAT IMMA MARÍN0-2 jocs sensorials jugar amb estímuls- apartir 18 mesos safegeix mov motor, jocs simbòlics de rol- a partir 3 anys construccions manipulatives, transport col·laboració. PIAGET sensoriomotriu 0-2 curiositat per tot desenv sentits i memòria Jocs amagar- preoperacional 2-7 molta imaginació preguntem pk, gestió emoció, JOCS SIMBÒLICS, rols- operacions concretes 7-11 entenem lògica empàtia, jocs intuitius, cooperatius- operacions formals +12 anys enteniment conceptes abstractes JOCS estratègia i raonament.