Fundamentos de Informática e Redes: Software, Hardware e Conectividade
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en español con un tamaño de 6,08 KB
Software: Conceptos Fundamentais
O Software refírese aos programas, é dicir, ao conxunto de instrucións que fan posible o funcionamento e uso dun ordenador.
Para o seu desenvolvemento, deseñáronse linguaxes de programación que operan cun código máis familiar (non directamente binario) e que posteriormente se traduce a código máquina. Cando un programa está rematado, un compilador encárgase de realizar esta tradución. Exemplos de linguaxes de programación inclúen: Visual Basic, C, Pascal, C++, Logo, Java, HTML, Php.
Clasificación do Software
a) Software de Sistema (Sistema Operativo - SO)
É o software básico que permite que un ordenador funcione, actuando como intermediario entre o hardware e os programas que se executan nel. É fundamental, xa que é imposible executar calquera programa nun ordenador sen un SO.
Exemplos de sistemas operativos:
- MS-DOS: Actualmente integrado en Windows, non é gráfico.
- Windows: Desenvolvido por Microsoft, con diversas versións (W98, XP, Vista, etc.).
- macOS: Desenvolvido por Apple Computer.
- Linux: Un SO gratuíto, sen necesidade de pagar licenza polo seu uso.
b) Software de Aplicación
Son programas deseñados para funcionar sobre un sistema operativo e resolver problemas ou tarefas específicas do usuario.
Exemplos:
- Procesadores de texto: Utilízanse para escribir e editar documentos (e.g., Microsoft Word, LibreOffice Writer).
- Follas de cálculo: Permiten realizar operacións matemáticas e crear gráficos (e.g., Microsoft Excel, LibreOffice Calc).
- Antivirus: Programas deseñados para protexer e eliminar software malicioso como os virus, que poden destruír a información almacenada nos ordenadores.
Tipos de Licenzas de Software
Os programas poden ter diferentes tipos de licenzas para a súa utilización, que determinan as condicións de uso:
- Comercial: Requírese un pago polo uso do programa a unha empresa (e.g., Microsoft Windows).
- Shareware: O programa pódese instalar para probalo durante un período limitado ou con funcionalidades restrinxidas; se o usuario desexa seguir utilizándoo ou acceder a todas as súas características, debe adquirilo.
- Freeware: O programa é gratuíto para o seu uso (e.g., Cad-std).
- Código Aberto (Open Source): Ademais de ser gratuíto, o código fonte do programa é accesible e pode ser modificado ou mellorado por calquera usuario.
Redes de Ordenadores: Conectividade e Recursos Compartidos
As redes de ordenadores son sistemas de comunicación constituídos por varios dispositivos informáticos que poden compartir recursos como datos (información), software (e.g., xogos en rede, caixeiros automáticos) e/ou hardware (e.g., impresoras).
Roles nunha Rede
Nunha rede, os equipos poden desempeñar diferentes roles:
- Cliente: Aproveita os servizos ofrecidos por outro equipo.
- Servidor: Encárgase do control, almacenamento e recuperación da información, ademais de prestar servizos como compartir arquivos (e.g., P2P), hardware, software ou conexións a internet.
Clasificación das Redes
As redes clasifícanse segundo diversos criterios:
Polo seu tamaño ou alcance:
- LAN (Local Area Network) ou WLAN (Wireless Local Area Network): Redes de área local, tipicamente pequenas e contidas dentro dunha empresa ou fogar.
- MAN (Metropolitan Area Network): Redes de área metropolitana, que abranguen unha cidade.
- WAN (Wide Area Network): Redes de área extensa, de alcance global (e.g., Internet).
Pola súa arquitectura ou topoloxía:
- Bus, Estrela, Anel, Árbore, Malla.
Polo medio de transmisión dos datos:
- Cable:
- Cobre de par trenzado (8 fíos, transmite impulsos eléctricos).
- Coaxial.
- Fibra óptica (transmite impulsos de luz).
- Inalámbricas (Wi-Fi - Wireless Fidelity): Os datos transmítense polo aire mediante ondas (radio, infravermellos, microondas).
Elementos Necesarios para Montar unha Rede
Para establecer unha rede, son necesarios os seguintes elementos:
a) Medio de transmisión dos datos:
- Cable (e.g., Ethernet) ou tecnoloxía sen fíos (Wi-Fi).
b) Dispositivos de conexión:
- Portos de comunicación do PC: Paralelo, Bluetooth, USB.
- Adaptadores de rede para cada ordenador: Tarxeta de rede, USB.
- Hub: Recibe unha solicitude destinada a un determinado PC da rede, pero a envía a todos os PCs conectados á rede.
- Switch (Conmutador): Distribúe os datos unicamente á máquina de destino, evitando colisións nos paquetes de datos e mellorando a eficiencia.
- Router: Comunica dúas redes de ordenadores, a miúdo a través dunha liña telefónica ou conexión a internet.
- Repetidor: Repite e amplifica o sinal da rede, ou permite separar a rede en tramos para estender o seu alcance.
- Punto de Acceso (AP): Actúa como ponte para unha rede inalámbrica, permitindo que os dispositivos sen fíos se conecten á rede cableada.
c) Instrucións para a comunicación entre ordenadores:
- Protocolos: Son o "código" ou conxunto de regras que permiten aos equipos dunha rede entenderse e comunicarse entre si.