Fundamentos da Lingua e Literatura Galega: Conceptos e Xéneros Medievais

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 3,69 KB

Tipos de Textos

Os textos clasifícanse segundo a súa finalidade e características:

  • Literario: Ten unha finalidade estética e presenta a función poética.
  • Científico: Pode ser humanístico ou técnico. Trasládanos información de maneira obxectiva, clara e precisa.
  • Xornalístico: Busca informar a un público amplo. Predominan a obxectividade, a claridade e as funcións apelativa e representativa.
  • Administrativo: Documento a través do cal a Administración Pública se comunica coa cidadanía e viceversa. Busca claridade, obxectividade e exactitude.
  • Publicitario: Ten como obxectivo convencer das bondades dun produto, servizo ou ideoloxía. Combina o código lingüístico co non lingüístico a través do eslogan, da imaxe e dos sons.

Conceptos Lingüísticos

Pseudogaleguismo

Lingua coa que o galego está en contacto.

Bilingüismo

Competencia que un individuo posúe en dous idiomas.

Diglosia

Situación na que unha lingua queda renegada a unha serie de hábitos ou contextos de uso máis restrinxidos, fronte a outra dominante.

Normalización Lingüística

Serie de normas que ten unha lingua e das que antes carecía, buscando a súa plena funcionalidade e uso en todos os ámbitos.

Substitución Lingüística

Perda da transmisión xeracional da lingua dominada en favor da dominante.

Métrica Medieval Galega

Existen diferenzas entre a métrica medieval e a métrica actual.

Características da Métrica Medieval

  • As estrofas denomínanse **cobras**.
  • Os versos reciben o nome de **palavras**.
  • As rimas das cantigas medievais presentan as rimas **macho** (cando o último termo de verso é agudo) e as rimas **femia** (cando é grave).
  • O cómputo silábico realízase só até a última sílaba tónica.
  • Poden aparecer versos que non riman con ningún outro, coñecidos como **palavra perduda**.

Recursos Estilísticos

  • Paralelismo
  • Refrán
  • Leixaprén
  • Fiinda: cobra breve ó final da composición.
  • Atá-fiinda: o sentido dunha cobra complétase na seguinte.

As Cantigas Medievais

Cantiga de Amigo

É a máis antiga da lírica galego-portuguesa, ademais do único xénero medieval autóctono.

Lírica Popular e Orixes

Diferentes mostras literarias europeas certifican a existencia dunha canción de amor feminina, con elementos en común.

Kharxas Mozárabes

Dos séculos XI e XII, con temas como o lamento pola ausencia do amigo. As mulleres que as protagonizan gozan de maior liberdade que as da nosa lírica.

Subxéneros da Cantiga de Amigo

  • Mariña ou **barcarola**
  • Cantiga de romaría: ambientada en capelas, festas, puntos de encontro dos namorados.
  • Bailada
  • Alba: canto de despedida dos amantes ao amencer.

Cantiga de Amor

É unha adaptación ó contexto cultural galego-portugués da *Çancó* occitana, do sur de Francia, que penetra no noso territorio a través do Camiño de Santiago.

O trobador expresa o seu amor por unha dama denominada **senhor**. Réxense pola doutrina do **amor cortés**, que establece unha relación entre o trobador e a **senhor** baseada na vasalaxe feudal. Para chegar a ser merecedor do amor da dama, o trobador debe percorrer un longo camiño. O fin destas etapas é alcanzar o goce dos namorados.

Entradas relacionadas: