Fundamentos e Clasificación da Lubricación Industrial: Viscosidade, Graxas e Aceites
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Tecnología Industrial
Escrito el en
español con un tamaño de 5,8 KB
Fundamentos da Lubricación e Engraxe
Para reducir o desgaste das pezas, a perda de enerxía e a xeración de calor ocasionada polo rozamento, realízanse bos acabados superficiais nas pezas rozantes. Ademais, interponse un lubricante entre as pezas móbiles para evitar que rocen entre si.
Obxectivos da Lubricación
A lubricación mellora os rendementos das máquinas reducindo o desgaste polo rozamento, facilita a evacuación de calor, evita a oxidación, limpa e tamén diminúe o ruído, xa que fai unha transmisión máis harmónica. A función principal dos fluídos hidráulicos é xerar forzas.
Os Lubricantes son substancias capaces de formar unha película entre as pezas ou mecanismos en movemento, logrando reducir o rozamento.
Clasificación dos Lubricantes
1. Lubricantes Líquidos (Aceites)
- Aceites vexetais e animais: Coa acción do osíxeno, oxídanse e xeran ácidos corrosivos.
- Aceites minerais: Obtéñense do refinado do petróleo e de certos carbóns.
- Aceites sintéticos: Creados por reacción química de hidrocarburos. Ofrecen mellores propiedades lubricantes, maior viscosidade, mellor fluidez e soportan mellor as temperaturas. Pódense combinar con aceites minerais ou compostos. Engádenselle aditivos.
2. Lubricantes Sólidos
Úsanse cando non é posible usar os líquidos ou pastosos, empregados en medios con temperaturas extremas e presións elevadas. Os máis empregados son o grafito e o talco, que se aplican pulverizados ou en lubricantes líquidos e pastosos.
3. Lubricantes Pastosos (Graxas)
Compostos por un 80% de aceite mineral ou sintético ao que se lle engade un espesante, xerando unha forma pastosa. O aceite proporciónalle á graxa a súa propiedade lubricante, mentres que o espesante achega consistencia e resistencia á auga. Tamén se engaden aditivos que melloran certas propiedades.
Conceptos clave das Graxas
- Punto de gota: Temperatura na cal a graxa se transforma en aceite. Débese ao aumento de temperatura nas superficies de rozamento e xera a lubricación.
- Consistencia: Unha graxa fluída permite o bombeo centralizado. Unha graxa consistente permanece no lugar depositado e, ademais de lubricar, úsase como selado para evitar a entrada de contaminantes ao mecanismo.
Características Fundamentais dos Lubricantes
- Viscosidade: Resistencia que mostran as moléculas dun líquido a fluír. Esta varía coa temperatura (Tª) e a presión:
- O aumento de temperatura diminúe a viscosidade.
- O aumento de presión diminúe a viscosidade.
- Untuosidade: Capacidade dun lubricante para adherirse a unha superficie, aguantando longo tempo.
- Densidade: Relación entre a masa dun corpo e o espazo que ocupa.
Escalas e Clasificación da Viscosidade
Medición da Viscosidade
- Viscosidade Dinámica: O tempo que un líquido tarda en fluír a través dun tubo a unha determinada temperatura (medida en centipoise).
- Viscosidade Cinemática: Cociente entre a viscosidade dinámica e a densidade do produto en cuestión (medida en centistokes).
Clasificacións Estándar
- Viscosidade SAE: Utilizada para lubricantes de automoción. Desígnase mediante un número que indica un intervalo de viscosidade e divídense en aceites para o motor e aceites para engraxes.
- Van acompañados de 'W' (Winter) para temperaturas frías.
- Cando non aparece 'W' (para temperaturas quentes), reciben o nome de monogrado.
- Aos aceites multigrado engádenselle aditivos e son válidos para calquera temperatura.
- Viscosidade ISO: Utilizada para aceites na industria. A viscosidade divídese en 18 grupos, desde os máis finos ata os máis espesos, designándose a viscosidade media.
- Clasificación AGMA: Utilizada para lubricantes de caixas redutoras ou engraxes. Pasan o aceite por un colador para comprobar a viscosidade.
Composición dos Lubricantes
Os lubricantes están compostos por aceites base aos que se lles engaden aditivos que achegan características específicas para un traballo correcto e concreto. Os aditivos melloran o índice de viscosidade, actúan como antioxidantes e anticorrosión, son deterxentes e dispersantes, antidesgaste ou de extrema presión, entre outros.
Réximes de Lubricación
Unha das principais funcións do lubricante é introducirse nas irregularidades do acabado superficial.
- Lubricación Límite: Cando o lubricante entre os dous corpos é pequeno (exemplo: arranque de máquinas).
- Lubricación Hidrodinámica: As superficies están totalmente separadas polo aceite.
- Lubricación Mixta: Capas de aceite con espesores comprendidos entre a lubricación límite e a hidrodinámica.
- Lubricación Elastohidrodinámica: Xérase nos corpos con movemento en rotación (exemplo: bolas dos rodamentos).
Sistemas de Lubricación
Lubricación Manual
Utilízase cando non se require un engraxe continuo (sistemas de bola, graxa consistente, de copa, etc.).
Lubricación Automática
- Sistemas Non Centralizados: Posúen cartuchos nun só punto.
- Sistemas Centralizados: Poden ser por engraxe por baño de aceite, engraxe por bomba, engraxe por barboteo ou engraxe por pulverización.