Funcions i Tipus de Venedors en la Venda Personal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,13 KB

Funcions del Venedor en la Venda Personal

La feina principal del comercial és vendre, però també realitza altres funcions. Podem establir 7 categories:

1. Exploració

  • Obtenir informació sobre clients potencials.
  • Preparar la presentació del producte i l'argumentari de vendes per a possibles clients nous.
  • Visitar clients potencials.

2. Venda

  • Transmetre una bona imatge de l'empresa, de la marca i de si mateix.
  • Escoltar al client.
  • Negociar.
  • Tancar la venda.
  • Desenvolupar la xarxa de vendes dels distribuïdors.

3. Fidelització

  • Atendre i gestionar reclamacions.
  • Gestionar el servei postvenda.
  • Establir relacions a llarg termini amb els clients.

4. Informació

  • El venedor és el nexe d'unió entre l'empresa i el client.
  • Tenir coneixement tècnic de productes i serveis.
  • Conèixer a fons l'empresa i el seu posicionament al mercat.
  • Tenir informació actualitzada de la competència.
  • Conèixer els clients i les seves necessitats.
  • Informar els clients de les novetats sobre productes o serveis i sobre l'empresa.
  • Informar el cap de l'equip de vendes i els supervisors de novetats sobre clients i competència, amb reunions periòdiques.

5. Formació

  • Rebre formació sobre els productes, serveis i tècniques de venda.
  • Rebre formació en l'ús de noves tecnologies associades a la venda.
  • Formar nous venedors.

6. Planificació

  • Planificar les rutes i visites a clients.
  • Economitzar el temps de desplaçament.
  • Optimitzar el temps de durada de les visites.
  • Centrar-se en la venda i evitar feines improductives.

7. Gestió Administrativa

  • Gestionar la cartera de clients.
  • Anotar i tramitar les comandes.
  • Gestionar els cobraments.
  • Organitzar i mantenir el fitxer o base de dades de clients.
  • Organitzar les fitxes tècniques dels productes i els catàlegs.

Tipus de Venedors

La venda personal és un procés de comunicació entre venedor i comprador que implica contacte personal. En aquest procés, el venedor realitza una oferta al comprador, que l'accepta a canvi d'un pagament. Hi ha una gran varietat de transaccions comercials, molt diverses, i veurem els diferents tipus de venedors:

  • Dependent: atén els clients en un establiment comercial.
  • Visitador: promou que altres venguin els productes que ell promociona.
  • Viatjant o comercial: visita els establiments.
  • Venedor tècnic: té formació específica per vendre productes tecnològics o tècnicament complexos. Visita la seu de l'empresa i també fa orientació als departaments d'R+D+I de les empreses clients.
  • Venedor repartidor: la venda coincideix amb el moment de l'entrega de la mercaderia. El repartidor porta la mercaderia a l'establiment, la col·loca i assegura l'abastiment puntual fent la comanda amb el responsable de la botiga.
  • Venedor ambulant: la venda es realitza al carrer.
  • Televenda o call center: venda feta per via telefònica a distància.

Jurídicament, depenent de la relació del venedor amb l'empresa, diferenciem dos tipus:

  • Representants comercials: són persones físiques i tenen una relació laboral. Com que són assalariats, l'empresa paga les càrregues socials, organitza els horaris, itineraris, preus i indica com han de ser els contractes.
  • Agents de comerç: tenen amb l'empresa una relació mercantil i poden ser persones jurídiques o físiques. Com que no són assalariats, l'empresa no paga les seves càrregues socials. La seva feina no l'organitza l'empresa; treballen de forma independent.

Les empreses petites, normalment, no poden assumir els costos d'una força de vendes assalariada i utilitzen els serveis d'agents de comerç.

Entradas relacionadas: