Funcions i Perfil de la Subgovernanta i Cambrera
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,77 KB
SUBGOVERNANTA: A- Relació directa amb totes les revisions que es facin a l'hotel = garantir que el client ho trobi tot en perfecte estat. Exemple: Direcció estableix que les cortines de les sales han d'estar sempre obertes → la subgovernanta és qui s'encarrega. // B- Quan no hi és la governanta, la subgovernanta és qui s'en ocupa. // C- Quan són hotels grans, hi solen haver més d'una subgovernanta. La substitució la farà qui estigui seleccionada per aquesta funció. // D- Sol rebre el nom de “la segona”. // E- En hotels grans, se sol assignar a cada una un torn de matí o tarda, una zona de l'hotel. // F- La bona relació entre elles i la governanta és la clau per a la consecució dels objectius del departament i, per tant, de l'èxit.
La quantitat de subgovernantes està determinada pels següents factors: a) El nombre d'habitacions, b) La dimensió de les instal·lacions, c) La categoria de l'establiment, d) Els torns.
ACTIVITATS SUBGOVERNANTA: Atendre al client per aconseguir l'objectiu principal de l'hotel, // Revisar habitacions i totes les àrees de l'hotel, // Passar a manteniment les averies detectades per a la seva reparació, // Comunicar a recepció les habitacions disponibles per a la seva venda, // Comunicar a la governanta incidències dels seus recorreguts, // Recollir objectes oblidats i registrar-los, // Ajudar a coordinar el treball a la zona d'actuació i establir prioritats en el desenvolupament de les tasques segons les necessitats de cada moment.
PERFIL SUBGOVERNANTA: A- La revisió contínua de la feina feta pels altres pot provocar un gran desgast per a aquest personatge. // B- És una de les funcions més dures del departament. // C- S'han de buscar els errors del producte final. “” La interpretació positiva de les activitats de revisió radica en pensar que es realitza una comprovació per a que tot estigui correcte, és a dir, no trobar errors sinó la feina ben feta. ”” // D- La figura de la subgovernanta és de gran ajuda per: 1) la governanta . 2) promocionar a una cambrera preparada per a aquesta funció i, a la vegada, per a optar al càrrec de governanta.
POSIBILITATS DE PROMOCIÓ: S'han de complir les següents condicions: Ha d'haver treballat com a cambrera fins al moment de la promoció. // Té una preparació teòrica professional que justifica la seva elecció. // El grup reconeix les seves qualitats. // La seva relació amb el grup, com a cambrera, no comportava amiguisme sinó que estava basada en el respecte i la cordialitat amb tothom.
CAMBRERA DE PISOS: Hotels grans: especial èmfasi a l'atenció del client → la cambrera = tutora de les habitacions que atén. // Hotels petits: (menys de 100 habitacions): la polivalència guanya terreny = pot tenir assignades altres tasques durant la seva jornada.
FUNCIONS DE LA CAMBRERA: A- Encarregada de realitzar la neteja de les habitacions. // B- Donarà preferència a la seva funció d'atendre amb la màxima rapidesa les peticions que li facin els clients. // C- Ordre de les tasques: 1) Recollida del part diari de la seva feina i clau o targeta mestra. 2) Preparació del carro de cambrera a l'office de planta. 3) Tasques en habitacions. 4) Tasques en altres àrees. 5) Buidat i recollida del carro i de l'office.
PERFIL DE LA CAMBRERA: Predisposició per atendre les peticions dels clients. // Agudesa visual. // Coneixements sobre neteja i conservació de teixits. // Ser curosa amb la seva imatge personal. // Disposició per a la feina en equip i la formació contínua. // Ser responsable en la realització de les seves tasques. // Flexibilitat per ajustar-se a diferents ritmes de treball. // Discreció. Altres informacions: (A- La cambrera de pisos valora moltíssim el tenir assignada la mateixa zona d'habitacions → s'organitza el seu propi pla de neteja. B- Les cambreres de pisos que desitgen promocionar-se són detectades, generalment, per la governanta. C- Tornanta: en molts hotels la cambrera forma un equip de treball amb la persona que la substitueix en els descansos.
NETEJADOR: A- Com a l'hotel hi ha altres espais a part de les habitacions, és necessari un grup de neteja dedicat únicament a aquestes zones. //B- Si l'hotel és molt gran, aquest personatge s'integra en un grup anomenat brigada de neteja. //C- A diferència de la cambrera de pisos que neteja una habitació i en passa a una altra... el netejador es veu obligat a tornar contínuament per a efectuar repassos continus. Activitats: Atendre al client en les seves sol·licituds // netejar zones que se li assignen amb freqüència // cuidar material i útils de neteja // avisar de les averies i incidències del seu recorregut // repassar espais ja nets si fa falta. // retirar objectes oblidats de salons, lavabos, zones nobles, etc.