Funcions de la gestió dels recursos humans
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 1,55 KB
Organització i planificació del personal, Reclutament, Selecció, Plans d’acollida, Plans de carrera i promoció professional, Formació, Avaluació de l'exercici, Clima i satisfacció laboral, Administració del personal, Relacions laborals, Prevenció de riscos laborals.
Teoria de la piràmide de les necessitats humanes de Maslow
Va classificar les necessitats humanes en cinc nivells:
- Necessitats fisiològiques: són les necessitats bàsiques com menjar, beure, protegir-se del fred. Si el treballador pensa que el menjar estarà garantit per tota la vida, serà feliç.
- Necessitats de seguretat: per consolidar el que ja s’ha obtingut com la jubilació, un contracte indefinit, una assegurança.
- Necessitats socials o d’estatus: consisteixen en amor, afecte, sentir-se acceptat i respectat dins l’empresa.
- Necessitats d’autoestima: confiança en un mateix, valorar l’esforç dins l’empresa.
- Necessitat d’autorealització: un cop s'han satisfet les necessitats anteriors, arriba al nivell més alt de la piràmide, consisteix en el desig de ser més i arribar fins on ets capaç i poder arribar a ser director en el cas de l’empresa.
Teoria dels dos factors de Herzberg
Es basa en dos tipus de factors sobre el grau de satisfacció dels treballadors:
- Factors d’higiene: tot i que no motiven la realització de la feina, eliminen les preocupacions del personal.
- Factors de motivació: satisfan necessitats humanes d’autorealització i èxits personals.