Funcions Essencials i Recursos Publicitaris: Guia Completa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,26 KB
Funcions Fonamentals de la Publicitat
Funció Informativa
La publicitat té com a objectiu principal informar el públic sobre productes, serveis o idees, destacant-ne les característiques i beneficis.
Funció Persuasiva (Convèncer)
Aquesta funció busca influir en les decisions dels consumidors, convencent-los de la necessitat o desitjabilitat d'un producte o servei.
Funció Econòmica
La publicitat és un dels grans motors de l'economia, ja que crea noves necessitats i, per tant, nous consumidors. La nostra societat és, en gran mesura, una societat de béns de consum, i les empreses necessiten donar a conèixer els seus productes, invertint grans sumes en publicitat per aconseguir-ho.
Funcions de la Publicitat a la Societat
Funció Finançadora
La publicitat és un dels principals mitjans de finançament per a tots els mitjans de comunicació, permetent la seva existència i sostenibilitat.
Funció Substitutiva
La publicitat no presenta la realitat tal com és, sinó una representació sovint manipulada o idealitzada d'aquesta.
Funció Desproblematitzadora
El món que ens mostra la publicitat poques vegades deixa de ser un món fascinador, sense problemes ni tensions, creant una imatge idealitzada de la vida.
Funció Estereotipadora
La publicitat tendeix a unificar gustos, hàbits de comportament i estils de vida. Les investigacions sobre la seva incidència en grups socials concrets demostren que no només influeix en l'elecció del que es compra, sinó també en la interiorització d'idees i pautes de conducta.
Funció Creativa
La publicitat és un camp que fomenta la creativitat en la concepció i execució de missatges per captar l'atenció del públic.
Recursos per Inserir Publicitat
L'Spot Televisiu
És un petit clip de vídeo d'uns 20 segons de durada que se sol inserir en blocs publicitaris entre programes o entre parts d'un mateix programa.
El Branded Content (Battering)
Consisteix en la integració del missatge publicitari directament en els continguts del programa televisiu, de manera que la marca o producte forma part de la narrativa.
Autopromoció
Són espots televisius que anuncien programes o continguts de la mateixa emissora, amb l'objectiu de fomentar la seva pròpia audiència.
Sobreimpressió
Sovint, per no allargar el final d'un programa i donar pas a un altre, a la part inferior de la pantalla apareixen sobreimpressionades les empreses anunciants o patrocinadores del programa, bé amb el seu nom o amb el seu logotip.
L'Emplaçament de Producte (Product Placement)
És un tipus de publicitat encoberta que consisteix en l'aparició ostensible i selectiva de productes d'una marca determinada en una pel·lícula o programa televisiu, previ acord amb els responsables del mateix.
L'Infocomercial
Està format per un vídeo d'una durada entre 15 i 30 minuts en el qual es mostren i descriuen de manera detallada i repetitiva les característiques d'un producte, així com la seva forma d'utilització.
El Publireportatge
Està format per una pel·lícula de curta durada, entre 1 i 3 minuts, en la qual es parla d'un producte amb un estil informatiu, sovint simulant un reportatge periodístic.
El Patrocini
És un instrument de comunicació comercial que busca associar una marca, empresa o organització amb un esdeveniment atractiu per al públic, amb l'objectiu de millorar la seva imatge i visibilitat.
Publicitat i Esport
El Patrocini Esportiu
Els grans esdeveniments esportius serien inconcebibles sense el patrocini de diferents empreses que entenen que aquests esdeveniments configuren un enorme aparador on els seus noms i logotips apareixeran i seran donats a conèixer a milions de persones que els segueixen a través de les diferents pantalles.