Funcions de les Emocions, Teories i Vincle d'Aferrament
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,29 KB
Funcions Essencials de les Emocions
Funció Adaptativa de les Emocions
Les emocions compleixen una funció adaptativa en el sentit que la reacció física que produeixen genera una tensió o estat d'alerta que crea les condicions necessàries per actuar davant d'una situació determinada. Les emocions preparen l'organisme perquè executi eficaçment la conducta exigida per les condicions ambientals, o faciliten l'aparició de les conductes apropiades. Exemple: l'alegria ens porta a repetir l'esdeveniment que l'ha produït.Funció Social de les Emocions
Radica en la seva capacitat per regular la interacció social, ja sigui mitjançant la contenció d'aquestes o la comprensió emocional de les altres persones.Funció Motivadora de les Emocions
- La capacitat de les emocions per motivar la realització d'una acció.
- La capacitat de la resposta motivada per produir una determinada emoció o reacció emocional. (Emoció → conducta motivada / Conducta motivada → reacció emocional).
Teories Clau sobre l'Afectivitat
Evolució de l'Afectivitat segons H. Wallon
Descriu l'ésser humà com una unitat, «com un ésser biològic, social, i una sola i única persona». Considera que l'emoció i l'afectivitat tenen un paper important en el desenvolupament de la persona i afirma que les primeres relacions entre el nadó i la persona adulta estan basades en aquestes manifestacions afectives.Estadis de Desenvolupament segons H. Wallon
Estadi d'Impulsivitat Motriu
Des del naixement fins als 6 mesos. Es caracteritza per funcions fisiològiques: son, alimentació i moviment.Estadi Emocional
Dels 6 mesos a 1 any. Es matisa l'aspecte emocional. El nadó comença a necessitar la seva mare no només perquè cobreix les seves necessitats fisiològiques, sinó pel que ella representa a nivell emocional.Estadi Sensoriomotor
D'1 a 3 anys. Es caracteritza per activitats circulars, que causen plaer, cosa que fa que les repeteixi, i així inicia el pas de l'acció al pensament.Estadi del Personalisme
Dels 2 als 6 anys.1r Període: Oposició i Rebuig
Dels 2 als 3 anys. Els nens es mostren oposició i rebuig envers les persones que l'envolten, la crisi del personalisme.2n Període: La Gràcia i l'Admiració
Dels 3 als 4 anys. Període de la gràcia, ja que busquen l'acceptació i l'admiració de la resta de persones mitjançant uns components que es podrien anomenar de seducció.3r Període: Imitació de Rols
Abans dels 5 anys. Imitació de les persones a les quals admiren, període de representació de rols o imitació.
El Vincle d'Aferrament: Concepte i Figures
Què és l'Aferrament o Vincle d'Aferrament?
Vincle afectiu que el nadó estableix amb les persones que s'apropen a ell, satisfan les seves necessitats bàsiques, el cuiden i li donen seguretat emocional.Figures d'Aferrament
Persones amb les quals s'estableix aquest vincle, que ofereixen seguretat al bebè i que ell reconeixerà.El Cuidador Principal
La mare o altres figures en cas que la primera estigui absent.