Funcions, elements i tipus de música en publicitat i cinema
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Música
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,8 KB
Funcions de la música
La música té diverses funcions en l'àmbit audiovisual:
- Expressar el veritable significat del que es vol comunicar.
- Crear una atmosfera que doni suport a les imatges.
- Accelerar o retardar l'acció.
- Recrear una època o un ambient.
- Anticipar o indicar el to o significat del que veiem.
- Intensificar el sentit d'alguna cosa.
- Donar cohesió a diferents escenes.
- Clarificar o mostrar la psicologia o el caràcter d'un personatge.
- Canviar el significat del que es diu o es veu.
Elements musicals
Els elements musicals clau que influeixen en l'experiència de l'oient són:
- El ritme i el tempo: Poden excitar o relaxar qui escolta la música.
- Els obstinats: Crean angoixa i obsessió.
- La modalitat, la tonalitat i l'altura de les melodies:
- El mode major dóna a la melodia un caràcter més extravertit, dinàmic i alegre.
- El mode menor, en canvi, li dóna un caràcter més intimista i trist.
- Les melodies agudes relaxen i les greus inquieten.
- La intensitat:
- Si és forta, transmet una sensació de plenitud.
- Si és fluixa, d'intimitat, feblesa i aïllament.
- El timbre: Ens serveix per associar directament una música amb una situació determinada.
- Els timbres estridents provoquen sensacions angoixants, tensió i irritació.
- Els timbres dolços i suaus, en canvi, ens mantenen en un estat plàcid i tranquil.
Música i publicitat
La música és el vehicle que connecta el discurs publicitari amb les emocions del consumidor.
Característiques generals de la música publicitària
- Té una eficàcia persuasiva: Evoca sensacions, fascina i sedueix.
- Evoca sensacions agradables: Melodies que porten records, ritmes que inciten al ball...
- Té una faceta màgica i terapèutica: Ens allibera de frustracions, ja que ens fa viure un món d'il·lusions.
- Relaciona el producte que es promociona amb un grup social determinat: Segons l'estil musical que es triï, el producte anirà destinat a un tipus determinat de gent.
Característiques musicals
- Música amb freqüències mitjanes o agudes.
- Intensitat elevada, timbres sensuals i acollidors, harmonies i melodies que no provoquin malestar ni rebuig, ritmes atractius i excitants. Tot això ens provoca sensacions de benestar, seguretat, fermesa, convicció i poder.
- Repetició de l'experiència anterior un cert nombre de vegades amb una freqüència constant.
Tipus de música
- El jingle: Composició musical breu, molt enganxosa, que serveix com a tonada o cançó publicitària identificadora d'un producte.
- Les bandes sonores poden ser de 4 tipus:
- Música comprada.
- Música composta fa més de 70 anys.
- Música inspirada en una altra.
- Música original.
Música i cinema
Banda sonora
És el conjunt de temes musicals que surten en una pel·lícula.
- Els temes poden ser principals o secundaris.
- Tipus de temes: per a un personatge, per a una seqüència, per a una portada i com a leitmotiv.
- Els temes poden aparèixer com a música realista o com a música incidental.
Els musicals
Obres de teatre o de cinema amb música, amb cançons intercalades en el text i amb coreografies.