Funcions, elements i tipus de música en publicitat i cinema

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Música

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,8 KB

Funcions de la música

La música té diverses funcions en l'àmbit audiovisual:

  • Expressar el veritable significat del que es vol comunicar.
  • Crear una atmosfera que doni suport a les imatges.
  • Accelerar o retardar l'acció.
  • Recrear una època o un ambient.
  • Anticipar o indicar el to o significat del que veiem.
  • Intensificar el sentit d'alguna cosa.
  • Donar cohesió a diferents escenes.
  • Clarificar o mostrar la psicologia o el caràcter d'un personatge.
  • Canviar el significat del que es diu o es veu.

Elements musicals

Els elements musicals clau que influeixen en l'experiència de l'oient són:

  • El ritme i el tempo: Poden excitar o relaxar qui escolta la música.
  • Els obstinats: Crean angoixa i obsessió.
  • La modalitat, la tonalitat i l'altura de les melodies:
    • El mode major dóna a la melodia un caràcter més extravertit, dinàmic i alegre.
    • El mode menor, en canvi, li dóna un caràcter més intimista i trist.
    • Les melodies agudes relaxen i les greus inquieten.
  • La intensitat:
    • Si és forta, transmet una sensació de plenitud.
    • Si és fluixa, d'intimitat, feblesa i aïllament.
  • El timbre: Ens serveix per associar directament una música amb una situació determinada.
    • Els timbres estridents provoquen sensacions angoixants, tensió i irritació.
    • Els timbres dolços i suaus, en canvi, ens mantenen en un estat plàcid i tranquil.

Música i publicitat

La música és el vehicle que connecta el discurs publicitari amb les emocions del consumidor.

Característiques generals de la música publicitària

  • Té una eficàcia persuasiva: Evoca sensacions, fascina i sedueix.
  • Evoca sensacions agradables: Melodies que porten records, ritmes que inciten al ball...
  • Té una faceta màgica i terapèutica: Ens allibera de frustracions, ja que ens fa viure un món d'il·lusions.
  • Relaciona el producte que es promociona amb un grup social determinat: Segons l'estil musical que es triï, el producte anirà destinat a un tipus determinat de gent.

Característiques musicals

  • Música amb freqüències mitjanes o agudes.
  • Intensitat elevada, timbres sensuals i acollidors, harmonies i melodies que no provoquin malestar ni rebuig, ritmes atractius i excitants. Tot això ens provoca sensacions de benestar, seguretat, fermesa, convicció i poder.
  • Repetició de l'experiència anterior un cert nombre de vegades amb una freqüència constant.

Tipus de música

  • El jingle: Composició musical breu, molt enganxosa, que serveix com a tonada o cançó publicitària identificadora d'un producte.
  • Les bandes sonores poden ser de 4 tipus:
    • Música comprada.
    • Música composta fa més de 70 anys.
    • Música inspirada en una altra.
    • Música original.

Música i cinema

Banda sonora

És el conjunt de temes musicals que surten en una pel·lícula.

  • Els temes poden ser principals o secundaris.
  • Tipus de temes: per a un personatge, per a una seqüència, per a una portada i com a leitmotiv.
  • Els temes poden aparèixer com a música realista o com a música incidental.

Els musicals

Obres de teatre o de cinema amb música, amb cançons intercalades en el text i amb coreografies.

Entradas relacionadas: