Funcions Clau del Departament de Recursos Humans

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,82 KB

Funcions del Departament de Recursos Humans

Les funcions del departament de recursos humans són les següents:

  1. Organització i planificació del personal. Consisteix a planificar les plantilles en funció de l’organització de l’empresa, dissenyar els llocs de treball oportuns, definir funcions i responsabilitats, preveure les necessitats del personal a mitjà i llarg termini, analitzar els sistemes retributius i de promoció interna, etc. Des de fa un temps, algunes empreses basen l’organització i la planificació del treball de les seves plantilles en la gestió de competències: això implica definir no sols els coneixements i les habilitats per fer la feina, sinó també les actituds, valors i els trets personals vinculats al bon exercici d’aquesta.
  2. Reclutament, selecció, contractació i plans d’acollida. Una bona selecció requereix les següents fases: determinar el perfil, reclutar candidatures, dur a terme el procés de selecció de la persona, triar la persona que s’ha mostrat més adequada per al lloc de treball que s’ofereix, fer la contractació definida de la persona i dissenyar un pla d’acollida.
  3. Administració del personal. Consisteix a gestionar tots els tràmits jurídic-administratius que comporta el personal de l’empresa, en diferents àmbits: selecció i formalització de contractes, tramitació de nòmines i assegurances socials, i control de drets i deures del treballador.
  4. Plans de carrera i promoció professional. El desenvolupament del personal pot implementar-se amb plans de carrera; programes pels quals les persones puguin adquirir l’experiència necessària per estar després en condicions de progressar a l’estructura de l’organització.

Entradas relacionadas: