Funcions i Activitats de la Governanta en Hotels
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,42 KB
3- ORGANIGRAMA DEL DPT. Cada hotel té necessitats de personal diferents segons la seva categoria, nombre d'habitacions, tipus de client, etc.
A- Les activitats de cada personatge d'aquest departament han de ser definides prèviament, perquè el/la treballador/a ha de poder portar-les a terme de forma adequada. B- L'organització canvia segons la mida de l'establiment. Per exemple: En hotels grans = definició exacta de cada funció, ja que facilita l'organització del personal i la coordinació de les tasques. // En hotels petits = s'aplica la polivalència on tothom fa de tot per a rentabilitzar cada lloc de treball. C- En la descripció dels llocs de treball participa cada cap de departament, en aquest cas, la governanta, qui determina la missió i les funcions de cadascun.
GOVERNANTA: Té la responsabilitat de dirigir les tasques de l'equip, qui s'encarrega de tot. // Però també té la seva part executiva.
ACTIVITATS DEL LLOC DE GOBERNANTA: A- La governanta que no es recicli pot veure's desbordada per les noves funcions executives que s'esperen del seu càrrec a l'hoteleria moderna. // C- Anys enrere, moltes activitats eren portades a terme per altres departaments: situacions d'atenció al client estranger que eren remeses a la recepció. // D- La relació d'activitats demostra que la funció de governanta a l'hotel és molt diversa.
A) Activitats d'atenció al client: Atendre al client avançant-se a les seves necessitats. // Cuidar-lo especialment quan està malalt i coordinar l'assistència mèdica si aquesta és necessària. // Atendre personalment les habitacions de clients recomanats o VIP. // Supervisar els canvis d'habitació.
B) Activitats d'atenció al personal del seu equip: Realitzar entrevistes, seleccionar, contractar. // Desenvolupar plans d'adaptació, coordinar reunions amb el seu personal. // Fer seguiment de tots els seus treballadors. // Motivar i formar contínuament. // Premiar o corregir les actuacions del personal. // Entregar els uniformes, establir la freqüència per a la seva reposició. // Vigilar el compliment de les normes d'higiene i seguretat. // Formar-se per actualitzar els seus coneixements.
C) Activitats de gestió: Planificar, en funció de la informació que tingui, tot allò que és necessari pel desenvolupament de totes les operacions. // Elaborar els torns d'assistència, descansos i operacions del personal. // Organitzar els procediments que garanteixin la qualitat i l'eficàcia. // Comprovar que tot es fa d'acord amb els procediments establerts. // Participar en l'elaboració dels pressupostos de l'hotel. // Assistir a reunions convocades per direcció. // Registrar els objectes oblidats i coordinar el seu emmagatzematge i devolució. // Relacionar-se amb la resta de departaments.
D) Activitats operatives: Qüestionar i revisar els estàndards de qualitat per a la seva correcció i actualització. // Seleccionar i comprar els productes i estris de neteja. // Atendre els proveïdors. // Comprovar amb els encarregats de bugaderia i lenceria els processos de rentat i planxat. // Participar en les decisions sobre decoració. // Revisar àrees i habitacions de forma sistemàtica o aleatòria. // Acabar el torn compartint informació de la jornada amb el cap de recepció.
PERFIL GOBERNANTA: La reivindicació freqüent per fer veure a la direcció la importància de la seva funció a l'hotel. // Persona enamorada de la seva feina i molt implicada amb tot el que tingui relació amb l'establiment. // Caràcter molt resolutiu. // Enginy per a suplir les mancances de recursos. // El personal del seu departament és molt important per a ell/a. FUNCIONS GOBERNANTA: CONOCIMIENTOS: idiomes, tècniques de neteja, normativa laboral, primers auxilis, nocions de decoració i adorns florals, nocions de comptabilitat, tecnologia de totes les activitats pròpies del departament. // HABILITATS: habilitat per a les relacions humanes, per a organitzar el seu propi treball i el dels altres, per a resoldre situacions de conflicte. // ACTITUDS: honestedat, paciència, lleialtat, integritat, pulcritud. // FORMACIÓ CONTINUA: en noves tecnologies, en idiomes, normativa laboral, organització de recursos humans. // TEMPS D'ADAPTACIÓ AL PUEST: mínim 3 anys si té experiència prèvia com a subgovernanta o prové d'un hotel més petit com a governanta. // POSSIBILITATS DE PROMOCIÓ: a governanta general o a directora d'allotjament.