Funcions i activitats de l'administració empresarial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,14 KB
PROCÉS ADMINISTRATIU
Conjunt de funcions i activitats que duu a terme l’administració de l’empresa, orientades a l’assoliment dels fins i els objectius que s’ha fixat.
PLANIFICACIÓ
Funció administrativa que consisteix en fixar uns objectius, marcar estratègies per assolir-les, definir les polítiques de l’empresa i establir criteris de decisió, sempre amb la intenció d’aconseguir els fins de l'empresa.
COMUNICACIÓ
Intercanvi d’informació per a que l’empresa funcioni amb total garantia.
ORGANITZACIÓ
Conjunt de normes que tenen com a finalitat coordinar tots els mitjans a disposició de l’empresa, perquè amb els mínims costos i el mínim esforç, s’assoleixen els objectius marcats prèviament.
ESTRUCTURA ORGANITZATIVA
Organització formal de l’empresa. És necessari conèixer la divisió del treball, analitzar com es coordina i saber com és la comunicació entre els elements. Es fa una divisió en departaments.
ORGANIGRAMA
És la representació gràfica de l’estructura de l’organització empresarial d’una manera simplificada, i es donen a conèixer les característiques principals.
LIDERATGE
És la capacitat o habilitat que té una persona per influir, animar o motivar d’altres a dur a terme uns objectius determinats, amb entusiasme i per voluntat pròpia.
TEORIA X
Tipus de gestió de l’empresa en la qual la visió que tenen alguns treballadors s basa en que la feina la veuen com un mal que han de suportar i per això treballen al mínim, no tenen ambició, no volen responsabilitats. Prefereixen que els manin i no volen canvis.
TEORIA Y
Tipus de gestió de l’empresa en la qual la visió que tenen alguns treballadors es que volen treballar, creuen que l’energia que desprenen es beneficiosa, tenen ambició, se senten responsables de la feina.
TEORIA Z
Tipus de gestió de l’empresa en la qual es basa cap a la feina colectiva, considera que tots els empleats són importants a l’empresa i busca la conciliació entre els interessos dels treballadors i de l'organització