Funcionament del motor de combustió interna

Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,58 KB

Doncs que el de combustió interna cremen a dins de la màquina i els d'externa cremen fora de la màquina.
El cilindre rep el vapor a molta pressió
Caldera: dipòsit on es produeix el vapor d'aigua
Mecanisme biela-manovella: converteix el moviment rectilini en circular

Fase d'admissió

  • El pistó que es troba en el PMS (punt mort superior) descendeix fins al PMI (punt mort inferior).
  • La vàlvula d'admissió s'obre la mescla de combustible i aire entra al cilindre

Fase de compressió

  • El pistó puja fins al PMS empès per la biela
  • La vàlvula d'admissió es tanca
  • El pistó comprimeix al màxim la mescla de combustible

Fase d'expansió

  • La bujia desprèn una guspira i la barreja explota
  • L'explosió empeny el pistó cap al PMI
  • El pistó transmet el moviment al cigonyal i es produeix treball

Fase d'escapament

  • El pistó puja fins el PMS
  • S'obre la vàlvula d'escapament i els gasos surten a l'exterior

Motors de 2 temps

Avantatges:

  • Pesa menys
  • És més barat
  • Manteniment més senzill i per tant menys avaries
  • Desenvolupa més potència per una mateixa cilindrada

Inconvenients:

  • Com el combustible porta oli, algunes parts del motor s'embruten més. Per exemple les bugies
  • Com que no té vàlvules es pot escapar una mica de combustible amb els gasos
  • Per l'anterior, pot perdre una mica de potència i contaminar més

Aventatges i inconvenients dels motors

  • L’ús de combustibles líquids, de gran poder calorífic, porporciona elevades potències i ample autonomía. Consumeix menys.
  • Rendiments acceptables, encara que rarament sobrepasen el 50%.
  • És un motor més confiable
  • Contamina menys
  • Vibra menys
  • El combustible emprat en aquests motors són derivats del petròli que al ser un recurs no renovable fa que s’encareixi el seu preu.
  • Contamina ja que els gasos de la combustió de aquests motors són els principals responsables de la contaminació en les ciutats i contribueix de forma important en fenòmens globals como l’efecte hivernacle i el canvi climàtic.
  • Més pes
  • Motor més costós al reparar
  • Tenen uns rendiments bastant baixos, entre un 25% i un 30% de rendiment. Això és per culpa, entre altres coses però sobretot es deu al fregament de les diferents parts.

Durante el funcionamiento del motor, la temperatura alcanzada en el interior de los cilindros es muy elevada, superando los 2000 ºC en el momento de la combustión. Esta temperatura, al estar por encima del punto de fusión de los metales empleados en la construcción del motor, podría causar la destrucción de los mismos.
Se trata de un mecanismo capaz de transformar el movimiento circular en movimiento alternativo Dicho sistema está formado por un elemento giratorio denominado manivela que va conectado con una barra rígida llamada biela, de tal forma que al girar la manivela la biela se ve obligada a retroceder y avanzar, produciendo ...

Entradas relacionadas: