Front popular
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,26 KB
Umberto Eco analitza la cultura popular i els mitjans de comunicació de masses, aportant arguments a favor i en contra des de dues posicions diferents, la primera, els apocalípticos, que veuen la cultura de masses com a un component negatiu que ha devaluat la cultura i que n’ha fet d’ella simple entreteniment, i després trobem als integrats, oberts a les noves tecnologies, que interpreten la cultura de masses com a algo positiu en la societat que ha permès que el públic general accedeixi a la cultura.
Per als apocalíptics, els mitjans de comunicació només tenen aspectes negatius, diuen que manipulen als seus públic de forma inconscient i que degrada la cultura i l’art.
En canvi, els integrats, estan convençuts de les coses bones que arriben a tenir les noves tecnologies i pensen que son una part fundamental del futur. Defensen que la cultura de masses permet l’accés a la cultura a categories socials abans excloses i satisfà les necessitats d’entreteniment.
Segons Eco, la indústria cultural no és un problema, però si que ho és el consumisme o la interpretació superficial i conformista dels continguts que provenen per exemple de la televisió.
Umberto Eco considera que hi ha equivocacions en les dues postures i proposa un enfocament diferents a aquest conflicte ideològic. Per tant, té un posicionament neutra.
Informatius: informar de fets actuals (telenotícies, resums setmanals, debats informatius…)
Ficció: culebrones o telecomedia
Varietats - Magazine: concurs, actuacions, espectacles
Musicals: òperes, videoclips...
Esportius: retransmissions esportives
Divulgatius i documentals: art, ciències, cultura...
Educatius: temes relacionats amb la formació i l’educació
Religiosos: misses
Publicitat: anuncis
Altres Programes: taurins, loteries