Formació, Organització i Gestió del Coneixement
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,24 KB
La Formació i la Gestió del Coneixement
La Formació en Línia
La formació en línia és l'aprenentatge basat en la tecnologia o l'aprenentatge en línia.
Avantatges:
- Menys costós
- Menys temps
- Més comoditat
- Més actualitzat
- La infraestructura
- La flexibilitat
- Coordinació dels cursos per part de l'empresa
Inconvenients:
- Retroalimentació lenta
- Abandonaments
- Problemes tècnics
- Falta d'hàbit.
La Gestió del Coneixement
La gestió del coneixement és el tractament del capital intel·lectual en una organització amb la finalitat d'afegir valor als productes i serveis que ofereix al mercat i diferenciar-los de la competència.
L'Organització del Treball
El Treball en Equip
Un treball en equip és un grup de petit individus que treballen de forma coordinada per realitzar una feina concreta. La coordinació dels esforços genera un valor superior al treball de cada integrant, això s'anomena sinergia.
El Treball Col·laboratiu
El treball col·laboratiu consisteix a posar en comú coneixements, materials i idees amb la finalitat de compartir-los, per construir un coneixement comú que es pugui utilitzar.
El Treball per Projectes i Objectius
El treball per projectes és l'organització del treball per equips, amb personal intern i extern, per realitzar en comú projectes concrets d'acord amb els objectius de l'empresa.
Característiques:
- Menys treballadors fixes
- Tenen treballadors parcials contractats per projectes
- Treball per equips sense individualitats, compartint coneixements i experiència
- El treball ha d'estar ben definit
- Reorganitzar l'espai físic: menys despatxos i més sales polivalents
- Possibilitat de treball fora de l'empresa
La Gestió per Competències i la Intel·ligència Emocional
La gestió per competències implica definir els coneixements, les qualitats i els comportaments que han de tenir els components de la plantilla.
La intel·ligència emocional és la capacitat per reconèixer sentiments propis i aliens, i l'habilitat per gestionar-los.