Fomentar la Lectura i la Innovació Educativa: Guia per Docents
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,08 KB
Fomentar la Lectura i la Innovació Educativa
La Importància de l'Hàbit Lector a l'Aula
Llegir aquest article m'ha agradat molt, ja que m'he adonat de moltes coses. Quan anava a l'escola, em feia molta ràbia que m'imposessin la lectura; és a dir, que em diguessin el títol d'un llibre i al cap d'una setmana hi hagués un examen. Això és imposar la lectura, i la gent que no té l'hàbit lector es troba sempre amb el mateix: l'avorriment.
Aquest article es va escriure fa molt de temps, però en realitat no és un article passat de moda, ja que hi surt la paraula innovació. Això és molt curiós, ja que avui en dia no s'ha fet res ni en les millors escoles, i això em fa pensar que la innovació en l'educació no existeix. Nosaltres podem canviar el país? La resposta és no, però el que podem fer és canviar la nostra aula. El canvi comença en nosaltres mateixos i, per tant, és important pensar en allò que nosaltres podem fer.
Estratègies per a Docents
Com a docents, el nostre objectiu és apropar els llibres a tots els alumnes, sobretot a aquells que no tenen l'oportunitat de llegir a casa seva. Per tant, hem d'afavorir la igualtat d'oportunitats.
Per aconseguir això, una bona eina seria una biblioteca escolar. Per afavorir l'hàbit lector, és important que els infants tinguin llibres al seu abast. Hem de tenir en compte que el racó de la biblioteca és un espai per fomentar la lectura i no per passar el temps.
Implicació Familiar en la Lectura
Per finalitzar, és important implicar les famílies. Aquestes no ho han de veure com una feina extra, sinó que aquesta implicació sempre seria per la via de la complicitat. D'aquesta manera, els infants tindrien models lectors. Els infants que tenen aquesta oportunitat comencen l'aprenentatge de la lectura a l'escola amb avantatges.
Filosofia 3/18: Desenvolupament del Pensament Crític
L'objectiu de la Filosofia 3/18 és reforçar les habilitats de pensament dels estudiants, partint de la filosofia com a disciplina fonamental. És important saber interpretar per així trobar sentit a les coses i poder explicar-les a través de l'ensenyament cooperatiu.
Habilitats Clau de la Filosofia 3/18
Habilitat de Recerca
És important donar importància a l'habilitat de recerca, ja que els lectors podran informar-se sobre el món i el que els envolta. Una altra habilitat és que poden cercar alternatives i anticipar raons quan, per exemple, els posem una imatge i ells han d'endevinar com continuarà. Per fer-ho, utilitzaran la imaginació, però no només això, sinó que també serà important que puguin donar arguments d'allò que pensen i, per tant, ser conscients del que estan dient.
Habilitat de Conceptualització i Anàlisi
Una altra habilitat clau és la de conceptualització i anàlisi. Són molt necessàries per interioritzar els coneixements i donar-los nom, ja que gràcies al text que s'ofereix en cada pàgina, els lectors poden establir semblances unint el llenguatge amb el context que es presentarà. Per exemple, podríem posar diferents imatges d'animals i els infants haurien de dir les semblances i les diferències.
Habilitat de Raonament
Després tenim l'habilitat de raonament, molt necessària per ordenar i aplicar el coneixement. Per exemple, podríem relacionar les causes i els efectes de tot allò que veiem i llegim al conte.
Habilitat de Comunicació
Per finalitzar, tenim l'habilitat de comunicació, molt necessària per expressar el resultat final del coneixement. Aquesta la podem veure mitjançant la narració dels alumnes quan miren una il·lustració i expliquen el que veuen, ja que la interpreten a la seva manera. També podem treballar el resultat final fent-ho de forma plàstica o, fins i tot, tan simple com acabar fent un resum de tot allò que han après per acabar de comprendre-ho.