Fires Comercials i Convencions d'Empresa: Estratègies de Màrqueting
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,08 KB
Fires Comercials
Definició
Són exhibicions comercials utilitzades com a mitjà publicitari. Poden ser professionals, públiques o mixtes.
Exemples
- IBTM (International Business Tourism Meeting)
- FITUR (Feria Internacional de Turismo)
- Saló de l'Automòbil
- Saló de l'Ensenyament
- Expohogar
- Mobile World Congress
- Only Tattoo Barcelona
- Graphispag
- Futura
- Saló del Còmic
- Cosmobeauty
- B-Travel
- Arnold Classic Europe
- Barcelona Tattoo Expo
- Saló del Manga
Llocs importants on es realitzen les fires
- Recinte Fira Montjuïc (Barcelona)
- Recinte Fira Gran Via (Hospitalet)
Els mesos de març a juny són els que concentren un major nombre de fires.
Com participar com a expositor
Cal contactar amb els organitzadors de l'exposició per conèixer els detalls relacionats amb el funcionament intern:
- Condicions econòmiques: preus dels estands (metres quadrats, ubicació)
- Contractació dels diferents serveis
- Merchandising
- Personal necessari
Dissenyar el pla de màrqueting
El pla de màrqueting que utilitzarà l'empresa en l'exposició pot incloure:
- Exposició de productes
- Demostracions
- Lliurament d'objectes promocionals
- Degustacions
- Fulletons
Convencions d'Empresa
Definició
Són reunions on la participació està restringida als membres de la pròpia empresa o organització. Formen part del màrqueting intern.
Objectius
- Fomentar les relacions entre els treballadors
- Motivar l'equip
- Realitzar un curs de formació
- Presentar un nou producte, marca, servei o resultats econòmics
Les convencions acostumen a tenir un caràcter lúdic.
Organització
- Decidir els objectius
- Data i lloc
- Duració
- Mitjans de transport
- Si dura més d'un dia, decidir el lloc on allotjar els participants